Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men dom måste väl också förstå att ge det tid? Det är ju jättebra att han verkar känna sig hemma i huset till att börja med.
Ja, det förstår de säkert. Men det är deras första katt, så jag vet inte riktigt om de vet vad de kan förvänta sig. Har sagt att det kommer, men att de inte är som hundar - det tar längre tid med katter helt enkelt. Han hade lekt lite själv nu ikväll. Kan inte minnas när han lekte själv här hemma.

Vänner och familj har börjat hitta mitt andra instagramkonto :cautious: Det är väl typ okej men eventuellt börjar dom då snart hitta mitt tredje konto och det tycker jag inte om :cautious:

Edit: nu låter det ju som om jag lägger upp sjukt suspekta saker, men det är bara två nördkonton(tyvärr :laugh:).

Min familj är totalt ointresserad av mig så det är ingen risk att de hittar mitt (enda) konto :D

Bästa tipsen på att fånga möss och råttor i stallet?
Har fått Hösilage balar utkörda och de står rätt nära stallet. Inte bra då gnagare gick på och förstörde mkt då de gnagde sönder det dyra fodret. ( småbal) Tror mössen var värst.
Tyvärr gick det inte så bra med musfällor. De som fastnade där blev mat för råttorna :crazy:

Jag har fått kallelse till TR. En kollega skämtade och sa att han inte trodde att jag skulle klara av att gå igenom säkerhetskontrollen :rofl:
Tyvärr är datumet inte förrän i mitten av oktober så då kommer dottern ha missat varannan skolvecka halva terminen :(
Men hur kan hon missa så mycket??

Har ont i nacken :meh: red lektion ganska nyss, och jag insåg väl tidigt att det inte skulle bli en speciellt bra grej att galoppera över bommar (jag är skitfeg och hästen taggar till som fan). Blev lite missförstånd och han "nockade" mig. Inte så att jag fick en smäll på ansiktet, men mitt huvud slungades bakåt och hjälmen slog i nacken som fan.

En bra stallkatt ;)

Finns tyvärr inga i stallet. Har sett nån katt ett fåtal ggr men den blev livrädd och for ut som ett skållat troll när jag kom in. Är som sagt mest orolig för fodret. Tror att det var mössen som gnagde, för förra vintern var det råttor i stallet men då klarade sig balarna. Stod visserligen en liten bit bort från stallväggen dåO_o

Finns tyvärr inga i stallet. Har sett nån katt ett fåtal ggr men den blev livrädd och for ut som ett skållat troll när jag kom in. Är som sagt mest orolig för fodret. Tror att det var mössen som gnagde, för förra vintern var det råttor i stallet men då klarade sig balarna. Stod visserligen en liten bit bort från stallväggen dåO_o
Jag trodde varje stall hade en katt..

En del katter behöver tid innan de kan acceptera nya människor. Jag hade en riktigt svårflörtad typ som inte tillät främmande att komma nära. Det tog tid innan han kunde umgås med nya människor.
Sen är det ju också så att vissa människor funkar djur med direkt och andra behöver mer tid. Jag är ju katt, kanin, hus, häst och fiskvakt när grannen åker på semester och djuren är rena plåstren på mig, inte ens kaninhonan som tydligen bits rejält dissar mig, nädå, hon sätter sig på fötterna och vill komma upp i knät och gosa. :love: Ingen trodde på det innan dom fick se det live och katterna är likadana, deras "svarta fara" brukar ligga på en byrå precis innanför dörren, kommer nån annan som inte bor i huset in så flyr han, jag får en smäll av tassen om jag inte kelar med honom direkt. :rofl:

// Djurmagneten. :p

Tvättmaskinen må vara en revolutionerande uppfinning men börjar det inte bli dags för nästa? Jag avskyr nämligen att vika kläderna efteråt, det är verkligen booooooring!
Vika? Är väl bara att slänga lasset med ren tvätt i rentvätthörnet och ta ett nytt lass i andra hörnet och fylla maskinen igen. :D
Jag använder tvättmaskinen som tvättkorg, när den är full kör jag igång den och rentvätten hamnar i min "fåtöljerob" eftersom jag inte har mycket till förvaring här. :p

Lyckades få en snabbdejt med JB, tanken var att låta kroppen vila en stund och räta ut ryggen.
Misstänker att han anser sig ha gjort sitt pass klart med mig för den här natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 98 99 100
Svar
1 981
· Visningar
68 747
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 098
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 778
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka