Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
934096_373613789424735_575698033_n.jpg
 
I natt upptäckte jag att det var pyspunka på min luftmadrass så framåt småtimmarna fick jag bottenkänning. Så jag fick pumpa upp madrassen på nytt för att komma upp från gruset. I morse hade luften åter pyst ut. Undrar om madrassen går att laga på samma sätt som cykeldäck om jag lyckas lokalisera läckan?

Jag har i alla fall sovit bra och sen har jag åkt runt i Tiveden. Nu tänkte jag ta mig till nationalparken och gå en sväng innan det blir för varmt.
Det kan man säkert. Det finns reparationskit för luftmadrasser. Kolla med t.ex en sportaffär.
 
Var utomhus i en timme och blev helt svimfärdig.

Ska vara utomhus på ett evenemang i eftermiddag. Inser att det är hatt som gäller.
Måste köpa mineralvatten också. Dricker jag vanligt vatten får jag av nån underlig anledning lite ont i magen. Normalt händer det inte men nu hinkar jag sådana mångde att det tydligen är något i vattnet som retar. (och ja, vattnet är testat och är utmärkt :) )
 
I natt upptäckte jag att det var pyspunka på min luftmadrass så framåt småtimmarna fick jag bottenkänning. Så jag fick pumpa upp madrassen på nytt för att komma upp från gruset. I morse hade luften åter pyst ut. Undrar om madrassen går att laga på samma sätt som cykeldäck om jag lyckas lokalisera läckan?

Jag har i alla fall sovit bra och sen har jag åkt runt i Tiveden. Nu tänkte jag ta mig till nationalparken och gå en sväng innan det blir för varmt.
Vi har reparationskit för cykel o madrasser och ett badkar att kolla var det läcker. Ska kolla om det inte är för gammalt.
//Luff som aldrig slänger något.
 
Var utomhus i en timme och blev helt svimfärdig.

Ska vara utomhus på ett evenemang i eftermiddag. Inser att det är hatt som gäller.
Måste köpa mineralvatten också. Dricker jag vanligt vatten får jag av nån underlig anledning lite ont i magen. Normalt händer det inte men nu hinkar jag sådana mångde att det tydligen är något i vattnet som retar. (och ja, vattnet är testat och är utmärkt :) )
För mycket vatten tycker magen är jobbigt, det finns inget den kan jobba med ;)
Drick lite vätskeersättning mellan varven t.ex. resorb.
 
Sitter och äter lunch och lyssnar på hantverkarens lettiska musik.
Är så in i helvetes trött idag och har så mkt att fixa. Vill soooova i 3 månader typ.
 
För mycket vatten tycker magen är jobbigt, det finns inget den kan jobba med ;)
Drick lite vätskeersättning mellan varven t.ex. resorb.

Hittade recept på vätskeersättning om det krisar.


Vätskeersättning för vuxna
  • 1 liter vatten
  • 1 tsk salt (ej örtsalt)
  • 6 tsk socker eller druvsocker
Vätskeersättning för barn
  • 1 liter vatten
  • 1/2 tsk salt (ej örtsalt)
  • 6 tsk socker eller druvsocker
Koka upp vätskan och låt den svalna. Vätskeersättningen för barn ska smaka tårar, inte saltare än så. Smaksätt gärna med två teskedar koncentrerad fruktjuice eller saft.

Har du barn under ett år? Då är det säkrare att ge vätskeersättning från affär eller apotek, för att undvika risken för högt saltintag vid feldosering.
 
Vi har reparationskit för cykel o madrasser och ett badkar att kolla var det läcker. Ska kolla om det inte är för gammalt.
//Luff som aldrig slänger något.
En kompis till dig har precis föreslagit samma sak :p så vi ska kolla om det funkar med hennes grejer. Jag blev plötsligt inbjuden till henne och så ska vi paddla kanot om ett par timmar. Det kom som en fullständig överraskning för mig men tydligen har vi pratats vid för några år sen.

Just nu ligger jag och slappar på en brygga. Om jag orkar ska jag brodera lite.
 
Ska sälja en av mina knappt använda kameror och det driver mig till vansinne när folk tror att de ska få saker gratis bara för att det är "begagnat". Ska man köpa det jag säljer nytt i butik är det mellan 12-14 000 man får lägga, men ändå bjuder någon jävel 3000 och tycker att frakten ska ingå i det. Jävla pajas...
 
Ska sälja en av mina knappt använda kameror och det driver mig till vansinne när folk tror att de ska få saker gratis bara för att det är "begagnat". Ska man köpa det jag säljer nytt i butik är det mellan 12-14 000 man får lägga, men ändå bjuder någon jävel 3000 och tycker att frakten ska ingå i det. Jävla pajas...

Folk vill väl alltid göra ett kap. Men jag håller med, det är sjukt irriterande! (Förutom när man själv är den som gör kapet, då är det bara bra!)
 
Folk vill väl alltid göra ett kap. Men jag håller med, det är sjukt irriterande! (Förutom när man själv är den som gör kapet, då är det bara bra!)
Jag älskar att fynda, men jag fyndar grejer där säljaren själv har satt ett underpris. Jag har satt ut ett pris jag vill ha på detta och det är förhållandevis lågt men ändå skäligt, hade nog kunnat få 500-1000 kr mer men vill bli av med det fort. Tycker det är fräckt att komma med skambud när säljaren redan fastställt en prisnivå. Okej att försöka pruta 500 kr men 3000 inkl frakt är inte ens hälften av vad jag begär. Jäkla puckon det finns...
 
Skulle åka och sola, men när jag kommer till stranden är det fullt av folk ( hade räknat att det skulle vara några, men inte så många), fick någon form av ångest panik och åkte hem. Jag klarar inte av så många människor på liten yta. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 656
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 354
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp