Vad händer med min ros?

Sv: Vad händer med min ros?

Det var den envisaste ros jag någonsin sett! Det är nästan så att man tror att det finns någon högre mening med att den ska leva :eek:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hm, den där rosen har nog adopterat dig för att få bo i din trädgård :)
 
Sv: Vad händer med min ros?

*kl*

Det är nästan som en hälsning från ovan, den är ett tecken på att din och din pojkväns kärlek kommer att växa och växa in i det oändliga! :D :love:

(Ja, jag är romantisk :angel: ;))
 
Sv: Vad händer med min ros?

kl

Det är ju fantastiskt :banana:
Jag undrade just också om den hade dött. Otroligt!
 
Sv: Vad händer med min ros?

Hahahaha, denna ros är ju bara för underbar!!
detta följs med spänning kan du tro!
 
Sv: Vad händer med min ros?

haha, jag sitter o skrattar o ler, heja heja, hoppas den blir en stor buske!!:D
 
Sv: Vad händer med min ros?

*kl*

Jag talade om för rosen att den hade massor av fans. Och det gjorde susen minsann! Den SER inte mycket ut för världen på håll... (jag trodde ju som sagt att den var döende)

rosebaby18.jpg


Men tittar man närmare skjuter den skott nåt alldeles galet nu. Överallt! :banana:

rosebaby17.jpg


rosebaby16.jpg



Den står ute på balkongen nu, dock inte i solen. Ställde bara upp den för att få bättre ljus på korten.

rosebaby15.jpg
 
Sv: Vad händer med min ros?

... och både jag och rosen tackar för allt hejande och peppande! :love:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tycker du ska gå tillbaka och reklamera
"Den DÖR ju ALDRIG!" :mad:



Underbaraste tråden ever! heja heja! :bump::bump:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Tycker du ska gå tillbaka och reklamera
"Den DÖR ju ALDRIG!" :mad:

Jag kommer inte ihåg var jag köpte den längre! :rofl:


*delvis kl*

Ni skulle bara veta hur mycket den växer nu! Ska försöka få upp lite fler bilder imorgon. :banana:
 
Sv: Vad händer med min ros?

Grattis till din rotäkta ros!!!:laugh:

Jo, det heter faktiskt så.;)

När man tar sticklingar på rosor får man rotäkta rosor. Det är vad som hänt med din ros. Däremot är det inte så vanligt att de klarar sig så länge i en vas.

Vanligaste förfarandet när man tar en rosstickling är att man tar kvistar från en ros som börjat förvedas i grenarna. Själva sticklingen ska inte vara det men busken bör ha börjat förvedas för att klara att man norpar åt sig en massa kvist.

Du tar sticklingen och klipper toppen ca 2-3cm från ett bladpar. Under bladparet bör det vara ca 10cm. Med en kniv eller sax skrapar du barken tills du precis går igenom den (barken). Stick ner sticklingen i en kruka med jord, som helst har blandningen 1/3 - matjord, 1/3 - torvmull, 1/3 - barkmull.

Är bladen för stora så klipps de av en bit. Detta för att sticklingen ska lägga energin på att sätta rötter istället för att nära bladen för mycket.

Ska ta med mig kameran ut och fota hur mina rossticklingar ser ut.
 
Sv: Vad händer med min ros?

Oj, vilken bra sida du har!
Har efter den här tråden upptäckt att min snittros från när jag sprang maraton, snart en månad sen, faktiskt har fått nya blad! :laugh:
Ser inga rötter, så blir det då rätt att skära av nedersta biten (ser lite äcklig ut) och så rispa i barken där, innan jag sticker ner den i jord?
Ska självklart fota den med (om ni vill se den!).
Nä, nu måste jag iväg och köpa jord + kruka (nånting jag aldrig trodde jag skulle säga... har fingrar i alla andra färger än gröna...) :bump:

Förresten, om TS ros var ett tecken på att deras kärlek skulle växa, innebär det här då att jag bör springa maraton igen... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 065
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 182
Senast: Karminnie
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 790
Senast: Gry
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp