Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
Tydligen var min fråga fel eftersom du raderade mitt inlägg...

Bra att du fått värdefulla insikter de senaste dagarna dock.
 
Har lyckats få ont igen. Yr av smärta. Strålar ända ut till vänster hand. När jag tog ner utetäcken så gjorde det så ont att jag skrek till.
Liniment på och smärtstillande.
Precis vad jag behövde detta också 😂
Och redan fått idéer om vin. Smärta är så kopplat till det. För hur överlever man annars?
Men jag ska givetvis inte dricka. Och planerat in möte.
 
Har lyckats få ont igen. Yr av smärta. Strålar ända ut till vänster hand. När jag tog ner utetäcken så gjorde det så ont att jag skrek till.
Liniment på och smärtstillande.
Precis vad jag behövde detta också 😂
Och redan fått idéer om vin. Smärta är så kopplat till det. För hur överlever man annars?
Men jag ska givetvis inte dricka. Och planerat in möte.
Nu vet jag inte vad orsaken till smärtan är, men när jag var ute och grävde i snöstorm för ett tag sen (aka living the dream som arkeolog :rofl: ) drog jag på mig en muskelinflammation i höger arm. Naprapat mm gjorde det marginellt bättre, men det som var vändpunkten var att jag använde Ipren gel på armen. Mycket bra effekt och kostade 79 kr receptfritt på apoteket. Kan det vara något?
 
Nu vet jag inte vad orsaken till smärtan är, men när jag var ute och grävde i snöstorm för ett tag sen (aka living the dream som arkeolog :rofl: ) drog jag på mig en muskelinflammation i höger arm. Naprapat mm gjorde det marginellt bättre, men det som var vändpunkten var att jag använde Ipren gel på armen. Mycket bra effekt och kostade 79 kr receptfritt på apoteket. Kan det vara något?
Tack för tips! Ska prova!
 
Har lyckats få ont igen. Yr av smärta. Strålar ända ut till vänster hand. När jag tog ner utetäcken så gjorde det så ont att jag skrek till.
Liniment på och smärtstillande.
Precis vad jag behövde detta också 😂
Och redan fått idéer om vin. Smärta är så kopplat till det. För hur överlever man annars?
Men jag ska givetvis inte dricka. Och planerat in möte.
Min kropp hade inte överlevt utan varma duschar den här tiden på året, får så ont i leder!
 
Fått avboka jobb. Är bättre men vågar inte riskera att det blir värre. Skillnad om det inte var så fysiskt krävande men det är det.
Hade en obligatorisk kramstund med partner tidigare imorse. Vi kom in på julen. Det enda han önskar sig är att fira jul med mig och att jag ska vara nykter.
Vet inte varför men jag blev sorgsen av det. Vad är det för en önskan ens 😞
Det borde vara självklart!
 
Så fort jag tänker på hur jag ska berätta börjar hjärtat dunka fortare. Blir darrig och svårt med andningen. Tusen tankar.
Hur ska jag klara av att hålla mig nykter när andra inte vet?
Men om alla vet så kommer jag aldrig kunna dricka igen. Hemska tankar båda två.
Jag borde ha stoppat mig själv för flera år sedan. Varför gjorde jag inte det?
Trots medicinen vill jag ha vin. Bara litegrann 😞
Jag vill inte vilja ha! Men jag vill. Trots att jag vet att jag bara förstör för mig själv och andra då.
 
Det är bara någon med verkligt stora problem som behöver berätta. Jag kommer att fixa detta. Med eller utan andras hjälp. Det måste jag. Precis som med annat i livet. Det är bara jag.
 
En enorm trötthet finns inom mig.
Innan nyåret måste jag kommit fram till något. Ska jag berätta så ska detta ske NU innan det nya året.
Visst jag kanske förstör julefriden.
Bara gör det, jag tror din ångest inför att berätta är större än vad problemet med att berätta kommer att vara. Många har nog redan anat att det finns problem. Att du berättar om att du insett det själv kommer i så fall vara en lättnad för dom.
 
Hade någon berättat för mig detta så hade inte jag blivit arg. Ledsen ja men inte arg. Och sen hade jag tänkt tillbaka på hur det hade varit och hur personen hade druckit. Små nyanser.
Varför i hela världen skulle någon bli arg för att en vän/släkting/arbetskamrat/whatever berättar att hen har en beroendesjukdom? För mig är det på samma nivå som om jag skulle bli arg på någon för att den fick diabetes, liksom.

Om någon nära mig hade haft problem med alkoholen - stora eller små problem - så hade jag gärna velat veta. Helt enkelt för att då hade jag helt kunnat avstå från alkohol när den personen är med och självklart också kunnat låta bli att erbjuda alkohol vid middagar och liknande. Vet jag inte så kan jag ju råka agera "fel" och trigga beroendet eller suget.

Därmed inte sagt att man måste berätta för alla. Men de som man träffar på i sociala sammanhang där det kan tänkas förekomma alkohol är nog bra att berätta för, just för att de då kan hjälpa dig att upprätthålla nykterheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 451
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 968
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp