Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Alla dessa förväntningar. Både från min sida men också från andra.
Partners mamma har nu tre dagar i rad frågat om vilken dag vi kommer upp.
Jag vet inte! Jag orkar inte!
Dessutom är det lite oklart med stallschemat än så jag vet inte exakt när jag kan åka ens.
Har lovat mig själv att vara nykter. Men det räcker inte. Jag måste vara social. Vara glad.
Fick inatt en ångestattack och tänkte på allt. Julen bland annat.
Det känns som att jag borde vara glad och tacksam men det är som ett hål inne i mig. Det måste fyllas på något sätt.
 
Alla dessa förväntningar. Både från min sida men också från andra.
Partners mamma har nu tre dagar i rad frågat om vilken dag vi kommer upp.
Jag vet inte! Jag orkar inte!
Dessutom är det lite oklart med stallschemat än så jag vet inte exakt när jag kan åka ens.
Har lovat mig själv att vara nykter. Men det räcker inte. Jag måste vara social. Vara glad.
Fick inatt en ångestattack och tänkte på allt. Julen bland annat.
Det känns som att jag borde vara glad och tacksam men det är som ett hål inne i mig. Det måste fyllas på något sätt.
Du måste inte vara social och glad, man kan säga att man mår dåligt och inte orkar med. Vilken skulle vara din bästa jul, hur skulle du vilja fira din nyktra jul?
 
Alla dessa förväntningar. Både från min sida men också från andra.
Partners mamma har nu tre dagar i rad frågat om vilken dag vi kommer upp.
Jag vet inte! Jag orkar inte!
Dessutom är det lite oklart med stallschemat än så jag vet inte exakt när jag kan åka ens.
Har lovat mig själv att vara nykter. Men det räcker inte. Jag måste vara social. Vara glad.
Fick inatt en ångestattack och tänkte på allt. Julen bland annat.
Det känns som att jag borde vara glad och tacksam men det är som ett hål inne i mig. Det måste fyllas på något sätt.

Svara att ni ska fira en lugn jul hemma, bara ni.

Det är väl det smartaste att göra, givet läget som är.
 
Svara att ni ska fira en lugn jul hemma, bara ni.

Det är väl det smartaste att göra, givet läget som är.
Jag föreslog det men han vill vara med sin familj också. Han menar att jag kan gå ut med hunden om det känns jobbigt. Men blir inte det också lite konstigt om jag går promenader hela tiden?
Det kommer vara barn och hans syskon och familjer. Jag passar inte in där.
 
Jag föreslog det men han vill vara med sin familj också. Han menar att jag kan gå ut med hunden om det känns jobbigt. Men blir inte det också lite konstigt om jag går promenader hela tiden?
Det kommer vara barn och hans syskon och familjer. Jag passar inte in där.
Du kan ju inte sitta ute med hunden hela tiden, det borde väll han också förstå. Har du ingen annan att fira med, din bästis tillexempel?
 
Jag föreslog det men han vill vara med sin familj också. Han menar att jag kan gå ut med hunden om det känns jobbigt. Men blir inte det också lite konstigt om jag går promenader hela tiden?
Det kommer vara barn och hans syskon och familjer. Jag passar inte in där.
Jag tänker att det finns 3 alternativ.

1. Han får fira först med dej och sen åka till familjen eller tvärtom.

2. Han firar med bara dej.

3. Han firar med bara familjen.
 
Alla dessa förväntningar. Både från min sida men också från andra.
Partners mamma har nu tre dagar i rad frågat om vilken dag vi kommer upp.
Jag vet inte! Jag orkar inte!
Dessutom är det lite oklart med stallschemat än så jag vet inte exakt när jag kan åka ens.
Har lovat mig själv att vara nykter. Men det räcker inte. Jag måste vara social. Vara glad.
Fick inatt en ångestattack och tänkte på allt. Julen bland annat.
Det känns som att jag borde vara glad och tacksam men det är som ett hål inne i mig. Det måste fyllas på något sätt.
Det här är väl ett exempel på när du skulle gynnas av att vara så öppen som möjligt med din problematik och hur dåligt du mår.
 
Alla dessa förväntningar. Både från min sida men också från andra.
Partners mamma har nu tre dagar i rad frågat om vilken dag vi kommer upp.
Jag vet inte! Jag orkar inte!
Dessutom är det lite oklart med stallschemat än så jag vet inte exakt när jag kan åka ens.
Har lovat mig själv att vara nykter. Men det räcker inte. Jag måste vara social. Vara glad.
Fick inatt en ångestattack och tänkte på allt. Julen bland annat.
Det känns som att jag borde vara glad och tacksam men det är som ett hål inne i mig. Det måste fyllas på något sätt.
Du måste varken åka dit eller vara social och glad. Det bästa med att vara vuxen är att man får bestämma själv.

Även min partners familj har frågat angående mig och "hon följer väl med på jul?". Partner har informerats om att jag vill vara hemma och vila både hjärna och kropp för att orka med julfirandet hos min egen släkt i mellandagarna (inte att dom är jobbiga på något sätt, men det blir en påfrestning i form av både resa, intryck och belastning av skadad rygg), så han får meddela det vidare till sina släktingar. Ibland behöver man sätta sig själv i första rummet även om det känns jobbigt i stunden :heart
 
Du måste varken åka dit eller vara social och glad. Det bästa med att vara vuxen är att man får bestämma själv.

Även min partners familj har frågat angående mig och "hon följer väl med på jul?". Partner har informerats om att jag vill vara hemma och vila både hjärna och kropp för att orka med julfirandet hos min egen släkt i mellandagarna (inte att dom är jobbiga på något sätt, men det blir en påfrestning i form av både resa, intryck och belastning av skadad rygg), så han får meddela det vidare till sina släktingar. Ibland behöver man sätta sig själv i första rummet även om det känns jobbigt i stunden :heart

Bara för att ge ett ytterligare exempel: jag kommer också vara ensam hemma med djuren i jul och inte följa med på julfirandet som min sambo ska på. Jag ska vara hemma, njuta av lugnet och bara rå om mig själv. Jag är sliten efter en lång jobbhöst och behöver bara få vila.

Nog för att sambons familj nog tycker att det är ett udda beslut men det orkar jag inte bry mig om.
 
Vill bara lägga in ett par bilder med text.
Att fundera kring @karamelldrottningen
Hoppas du inte tar illa upp
Screenshot_20231221_180439_Instagram.jpg
 
Jag frågade om vi inte kunde köpa vin till ikväll. Kommer inte ihåg exakt hur jag sa det men suget var enormt starkt just då. Kände att livet var så bra och att det skulle bli tusen gånger bättre då. Vi var ju så nära Systembolaget så varför inte bara köpa en flaska. Bara en och dela på? Som vi gjort så många gånger förut.
Köpte en kaffe och en milkshake istället det hjälpte lite.
Önskar jag inte var så här som jag är. Tror det var någon låt som triggade. Och säkert annat också som jag knappt är medveten om.
Just nu är det ok. Är ok med tanken att inte dricka idag heller. Fast jag skulle behöva det egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 558
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 556
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 035
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp