Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Jag frågade om vi inte kunde köpa vin till ikväll. Kommer inte ihåg exakt hur jag sa det men suget var enormt starkt just då. Kände att livet var så bra och att det skulle bli tusen gånger bättre då. Vi var ju så nära Systembolaget så varför inte bara köpa en flaska. Bara en och dela på? Som vi gjort så många gånger förut.
Köpte en kaffe och en milkshake istället det hjälpte lite.
Önskar jag inte var så här som jag är. Tror det var någon låt som triggade. Och säkert annat också som jag knappt är medveten om.
Just nu är det ok. Är ok med tanken att inte dricka idag heller. Fast jag skulle behöva det egentligen.
Om livet är så bra, varför skulle du egentligen behöva dricka idag? Hjärnan är mästare på att luras.

Jag har levt med en nykter alkoholist, och jag undrar om du har någon mentor/sponsor/motsvarande?
 
Jag föreslog det men han vill vara med sin familj också. Han menar att jag kan gå ut med hunden om det känns jobbigt. Men blir inte det också lite konstigt om jag går promenader hela tiden?
Det kommer vara barn och hans syskon och familjer. Jag passar inte in där.

Varför åker han inte själv?
Han är väl vuxen och behöver inte dig att hålla i handen för att åka till sina föräldrar.

Jag tror folk överlag skulle må så mycket bättre om de bara slutade göra sånt de egentligen inte vill.
Jag säger ofta nej till att följa med till sambons föräldrar, jag gillar dem men är jag trött så är jag trött. Min hälsa går före.
 
Visst kan det vara så men få är det ju bättre att hsm själv stannar hemma med henne.
Hade min partner lidit av psykisk ohälsa och en beroendesjukdom hade jag att släpat med hen utan stannat hemma.
Fast är det alltid så enkelt?

Lägger till att eftersom TS inte vill berätta om sitt beroende så blir detta ju ytterligare en komplikation
 
Det verkar som om jag kommer tillbringa julafton och juldagen själv. Orkar inte bry mig. Det är väl som vilken dag som helst. Fast samtidigt är det inte det.
Jag ska mestadels vara ensam också eftersom maken är iväg på resa. Åker till föräldrarna några timmar och äter, osv på julafton. Men kan inte stanna mer än ca 4 timmar pga hund och hästar. Jag tänker att du antingen får bestämma att det inte är något speciellt som händer, ELLER att du tänker att det är jul och planerar lite mys för dig själv. God mat, någon bra film, osv.... :)
 
Hur känns det för dig?
Inte jätteroligt. Sen känns det som att min egen släkt undviker mig. Det är nog mer bara en känsla kanske men ingen har frågat mig hur jag kommer att fira jul. Jag vet också att skulle jag ringa och fråga så är jag mer än välkommen men det känns ändå jobbigt.
Hade jag fått frågan hade jag väl tyckt det vore jobbigt också.
Så oavsett är det knepigt allting 🙈
 
Jag har tagit mina mediciner, gått på möte, läst igenom min bok med alla anteckningar samt anteckningar på mobilen.
Det är som att livet ändå trots detta skulle vara helt perfekt de första två glasen och fast jag innerst inne vet att det inte alls stämmer så tänker och känner jag ändå så.
Det röda vinet. Lukten. Smaken. Värmen och njutningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 553
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 547
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 031
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp