Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Jag vet inte exakt vilka receptorer det påverkar i hjärnan som gör att alkoholruset känns mindre men gissar att det fyller likvärdig funktion som när man behandlar med samma medicin för opioidmissbruk och då blockerar den de receptorer som gör att en person normalt sett skulle känna ett rus.
Så uppfattade jag det - att det inte är "roligt"/"härligt" att dricka med medicinen.
 
Precis, har man ett missbruk så fungerar ju liksom inte hjärnan särskilt väl om inte man tillför den substans man vant den vid och tanken är väl dels att medicinen skall göra abstinensen lindrigare men också blocka en eventuell ”positiv effekt”.
Men när man inte får den vanliga effekten efter att ha svept en flaska vin kan man kanske luras att tro att det t.ex. är okej att sätta sig bakom ratten, för man känner sig ju inte påverkad. Det låter minst sagt som en bekymmersam biverkning! Eller har jag missuppfattat hur medicinen fungerar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 968
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp