Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

Kallt på dagarna nu och kallare på nätterna.

Inne: fleecetäcke med halvhals
Ute: regntäcke med halvhals med 100 gr liner under

Hoppas på varmare väder igen...
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Min har 370 gr Rhino utetäcke både inne och ute just nu då jag hittade henne häromdagen (då hon hade fleecefodrat regntäcke) skakanades, rejält.
Tror det beror på att all vinterpäls är fälld kombinerat med minusgrader och rejäl blåst.

Så det täcket får vara på tills det blir garanterat vår! :)

Sto, övervuxen ponny, 16 år.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+6 och sol
Fleecefodrat regntäcke över fleecetäcket ute. Inne bara fleecetäcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

-1, snöstorm
Fleecefodrat regntäcke över fleecetäcket ute. Inne bara fleecetäcket.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Kl
Idag regnar det och just nu är det + 5 grader.
Båda hästarna fick på sig ofodrade regntäcken.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Beroende på hur mycket de blåser samt om de är sol eller inte så går de med tunna regntäcken(max 50 gram, om ens de. Kanske tom ofodrade) vill ha något mot den isande vinden som vi tyvärr fortfarande har här, eller så går de nakna.

Börjat gå nakna de riktigt fina dagarna nu, så skönt! + att leran är borta så de gör inte såå mycket att de rullar sig heller.

=)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Börjat gå nakna de riktigt fina dagarna nu, så skönt! + att leran är borta så de gör inte såå mycket att de rullar sig heller

Haha, nä nu tar det bara 20 minuter innan leran är bortborstad. :p Innan kunde man ju stå i närmare timmen...

Min skrutt går med 100 g regntäcke inne + ute. Frusen herre som ogillar kylan på morgonen, men inte kan man ha tjocka vintertäcken när solen börjar titta fram mot lunch... Svårt läge! (om man inte har möjlighet att åka fram och tillbaka för täckesbyten...)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Idag har vi +2 och snöblandat regn och mina hästar har Rambo 100g täcken på sig ute, de som är inhyrda hos mig har fleecefodrade regntäcken.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

kl

3-4° och regn + blåst. Alla mina har 200g, den ena har helhals, de andra utan och de ser inte jättenöjda ut men har inga halstäcken till de täckena de har på sig.

Har en fråga så hör upp! :D
Någon som har "Bustino" täckena? Är väldigt sugen på ett sådant regntäcke med helhals men hittar knappt någon som har provat dem, de verkar väldigt trevliga - och bra pris.

Någon som har koll på passformen? Det är en stor pålle med fyrkantig bog och lång hals som vill ha täcket.. så är halsen jättekort så är det ingen idé att köpa haha :)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

kl

+3-4 men kyligt i luften om dagarna, runt nollan vid in- och utsläpp. Varmblodsstoet har fått gå tillbaka till vintertäcke 280g, hals vid nederbörd. Sjukt surt när det var rena sommarvädret för bara någon vecka sedan då hon kunde gå naken i princip varenda dag.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

MINUS ELVA, stod termometern på i morse:mad:...men, vindstilla och sol, hästarna fick gå ut utan täcken. Fortfarande oklippta hästar som fäller vansinnigt mycket just nu:crazy:...
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

KL

Vbl vallak 12 år, 300 gr (100 gr + 200 gr liner) inne og ute. Forhåpentligvis 100 gr hals ute...

Det snør..
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

kl.

jösses vad vädret varierar! hoppas på fint väder igen snart!
idag tog jag in min häst en sväng vid halv 11 och hon skaka som en tok trots ett 150g inne täcke + 200g utetäcke..:(
så det blev att hämta vintertäcket med helhals på 400g!:eek:
nu har hon i och för sig stått inne hela vintern så behöver väl bli lite härdad..
har tunn päls också, snart sommarpäls.
vädret idag har varit 0-3+, blåsigt och regn. gick ute från 7 till halv 6.
skåneväder..
står med det täcket just nu, dock med halsen nervikt över natten.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

3-4 plusgrader, snöblandat regn och blåst. Båda har ofodrade regntäcken på sig...
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

+7, mulet
Samma täcken som de senaste dagarna: Fleecefodrat regntäcke (Haglunds) över fleecetäcket ute. Inne bara fleecetäcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

*KL*

+ 11 ca regnigt
Ute: regntäcke med halvhals
Inne: fleece eller ull täcke (tunna båda två)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT/VT -11/12

Vårluften kom hit :) Igår och idag har det varit rena sommarvärmen och snön har smält undan väldigt bra. Båda hästarna får åter vara utan täcken :)
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 399
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 321
Senast: Vinur
·
Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 142
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 184
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp