Vad har du för ryggsäck?

Millican har jag faktiskt tittat på flera gånger sen typ två-tre år tillbaka! De är fina, bekväma och praktiska. Den jag varit mest inne på, den med den allra renaste formen, har tyvärr inte så många fack, men din ser ut att ha flera? Kanske är det den på 18 liter jag tittat på?

Och så är jag inte hundra på vilken färg jag skulle vilja ha! Tycker den blå och den röda är fina, men är rädd att jag skulle tröttna och svart har jag tänkt att jag inte vill ha (för att jag alltid väljer svart och för att jag fått för mig att det känns trist på sommaren?).
Min har en massa fack, så pass många att jag tappat bort nyckelknippan i ryggsäcken i tre dagar. ;)

Jag har den gröna, men min mamma har den grafitgrå och den är också snygg. Skulle jag köpt en idag hade jag nog valt den blå då den gröna lätt blir smutsig.
 
Min har en massa fack, så pass många att jag tappat bort nyckelknippan i ryggsäcken i tre dagar. ;)

Jag har den gröna, men min mamma har den grafitgrå och den är också snygg. Skulle jag köpt en idag hade jag nog valt den blå då den gröna lätt blir smutsig.
En kompis till mig har den gröna sen några år och den ser faktiskt rätt trist ut vid det här laget! Fast jag undrar om inte den blå skulle bli på samma vis? Hur har din mammas grafitgrå klarat sig?
 
@Koltrast , du verkar ju ha genomtänkta åsikter om ryggsäckar, vilket jag alltså aldrig riktigt ens har kommit på att man kan ha. Så nu skulle jag gärna vilja höra ditt uppriktiga omdöme om Jack Wolfskin Royal Oak (med flera). Jag har en omotiverad böjelse för det märket av nostalgiska skäl, och jag undrar om inte en del av deras mindre ryggsäckar (alltså inte sådana för vandring genom Mongoliet och liknande) är rätt snygga och tillräckligt urbana?
 
@Koltrast , du verkar ju ha genomtänkta åsikter om ryggsäckar, vilket jag alltså aldrig riktigt ens har kommit på att man kan ha. Så nu skulle jag gärna vilja höra ditt uppriktiga omdöme om Jack Wolfskin Royal Oak (med flera). Jag har en omotiverad böjelse för det märket av nostalgiska skäl, och jag undrar om inte en del av deras mindre ryggsäckar (alltså inte sådana för vandring genom Mongoliet och liknande) är rätt snygga och tillräckligt urbana?
Åsikter saknar jag inte, bara beslutsmässighet:D

Royal Oak är absolut stadsmässig nog i mina ögon, men jag vet inte om den hade rymt så mycket som jag önskar eller om den har tillräckligt med fack. Tex saknar den vad jag kan se laptopfack. Den ser dock mycket trevlig ut på bild! Enkel och med prydliga rena detaljer.
 
Jag har en Osprey Flap Jill i stan, och en Escapist om jag ska bära tyngre (dagstur med matlagning tex). Tror aldrig jag sett en ryggsäck som kan göra båda delar tyvärr, det ligger ju lite i sakens natur att den som passar i skogen är svår att få minimalistisk nog att vara riktigt snygg. Jillen har datorfack, "pappersfack", paddfack, ytterfack med plats för pennor, nycklar mm. Typisk stadsryggsäck :)
 
Jag använder en Haglöfs Tight. Den uppfyller ju inte alls dina krav men jag gillar min. Den har ett stort fack utöver ett litet värdefack och ett på utsidan. Jag löser det med att ha mindre väskor för olika prylar. Jag har ett stoppat fodral till datorn men oftast åker den bara ner i ryggan som den är. Många ryggor med fack har väldigt lite utrymme. Just för att själva facken tar upp en massa plats. Och så vill jag att min rygga ska vara lätt från början.
 
Jag har en Herschel retreat. Ljusgrå. Den är snygg, bekväm att bära i. Men lite stor tycker jag. Dock kan de inte vara så mkt mindre om jag ska få plats med min dator, vilket är ett måste för mig.
 
Jag har en Osprey Flap Jill i stan, och en Escapist om jag ska bära tyngre (dagstur med matlagning tex). Tror aldrig jag sett en ryggsäck som kan göra båda delar tyvärr, det ligger ju lite i sakens natur att den som passar i skogen är svår att få minimalistisk nog att vara riktigt snygg. Jillen har datorfack, "pappersfack", paddfack, ytterfack med plats för pennor, nycklar mm. Typisk stadsryggsäck :)
Jag har också separata väskor för vandring och den jag letar efter nu behöver inte kunna dubbeljobba som vandringsryggsäck. Tyvärr är ju de flesta ergonomiska väskor lite för sportiga eller hajkiga i looken för att jag riktigt ska vilja ha dem till vardags.
 
Jag har en Herschel retreat. Ljusgrå. Den är snygg, bekväm att bära i. Men lite stor tycker jag. Dock kan de inte vara så mkt mindre om jag ska få plats med min dator, vilket är ett måste för mig.
Den var fin i ljusgrått, trevligt val!
 
Jag fick en XDDesign Bobby Urban Lite av jobbet. Jag gillar den skarpt :) Får plats med både datorn, träningskläder, lunchlåda, hörlursfodral och lite till utan att det blir för packat :up: Finns även i en lite dyrare variant där tyget inte ska gå att skära sönder.
 
Jag fick en XDDesign Bobby Urban Lite av jobbet. Jag gillar den skarpt :) Får plats med både datorn, träningskläder, lunchlåda, hörlursfodral och lite till utan att det blir för packat :up: Finns även i en lite dyrare variant där tyget inte ska gå att skära sönder.
Jag hittar bara den som är super-anti-thet och skyddar mot allt... Men den ser bra ut!
 
Om du kollar i menyn på deras sida välj Bobby Urban - Sen finns det två alternativ Bobby Urban och Bobby Urban Lite, jag har Lite.
Aha, men då är de med kodlås allihop? Alla Bobby Urban jag hittar heter theft-proof, men jag kanske letar illa?
 
Min skolväska kommer från XXL, märke Burton. Har ett särskilt fack för väska, rymmer stora böcker och har flera bra fickor :D
 
Precis införskaffat en Haglöfs backup 17" och än så länge gillar jag den men inte prövat den med packning än. Har innan haft en klassisk kånken och nä, gillar inte. Den funkar som skötväska nu.
 
Jag är sugen på att skaffa en ny jobbryggsäck och det lutar åt att det blir någon av Epics modeller (finns t ex på pickpack.se) eftersom de har många fiffiga fickor - jag hatar att behöva gräva i ryggsäcken. Helst skulle jag vilja ha Reisenthels ryggsäck eftersom jag är väldigt nöjd med deras sjukt fiffiga handväskor, men den har ingen avlastningsrem över bröstkorgen som jag vill ha.
 
Aha, men då är de med kodlås allihop? Alla Bobby Urban jag hittar heter theft-proof, men jag kanske letar illa?
Ja det är med lås, men man kan stänga den som en rulle men utan låset. Då du skrev med extra allt antog jag att du menade den modellen som hade just ALLT :D Jag har den som har lås men ej skydd så man kan skära i tyget.
 
Ja det är med lås, men man kan stänga den som en rulle men utan låset. Då du skrev med extra allt antog jag att du menade den modellen som hade just ALLT :D Jag har den som har lås men ej skydd så man kan skära i tyget.
När jag läser vad jag skrivit ovan förstår jag att du trodde det:D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 682
Senast: Septicemia
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: hagel
·
Äldre Casa Myrten är fullt av väskor och ändå känner jag att det är något som saknas. Jag reser ganska mycket och vanligen bara med...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Myrten
·
Äldre Dagens i-landsproblem! Jag ska bränna en (för mig) ohemul summa på en ryggsäck. Jag har ett presentkort på 1500kr som bränner i fickan...
2
Svar
21
· Visningar
3 795
Senast: mino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp