Vad har du för städrutiner?

Jag läste precis att RUT antagligen kommer utvidgas till att även omfatta IT-tjänster, flytthjälp och trädgårdsskötsel,

Jag hade fått för mig att det snarare skulle tas bort..,
 
Sopar lite varje dag pga kattsand. Sen när kattsanden har brett ut så att hela stugan är som en kattlåda, trots dagligt sopande, och jag håller på att kvävas i sömnen av en mix av katt och hundhår alternativt när risken att bli begravd i en klädlavin är överhängande, då panikstädar jag.Typ en gång i månaden alltså.
Fort och aggressivt. Jag blir alltid arg när jag städar. kanske för att det sker så sällan så jag får plöja mig fram.
Jag tror det är genetiskt, mina föräldrar är likadana fast värre.

När jag väl har städat och plockat undan så tar det ungefär 5 minuter så ser det likadant ut igen. Och sen ska vi inte tala om min bil. I min bil ryms jag och min hund. Sen är det stopp.
 
Den enda bestämda rutin vi har kring städning är att det är jag som städar badrummet (för att det är min sambos värsta sak att städa) och min sambo dammsuger (för att jag hatar att dammsuga, blir irriterad bara jag tar ut den ur städskåpet). Det fungerar himla bra!
 

Liknande trådar

Hemmet Fler än jag som gillar att städa? Och resultatet av det! Själv har jag kommit ur rutinerna nu under sommaren (föräldraledig, och det är...
2
Svar
23
· Visningar
1 315
Senast: Helly
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 298
Senast: MML
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 093
Senast: Nytant
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 234
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp