Bukefalos 28 år!

Vad har hänt med min hjärtevän?

Sv: Vad har hänt med min hjärtevän?

Tror fortfarande att du bara ska se tiden an, hålla dig till trygga rutiner för hästen under den här fasen och vänta ut honom. Han kommer att bli sig själv igen.
 
Sv: Vad har hänt med min hjärtevän?

ja eftersom det inte finns några fysiska fel på honom så hoppas jag att han blir sig själv igen. Han springer inte iväg i hagen längre, men jag har ändrat rutinerna något så jag är med och hanterar honom både insläpp och utsläpp tills vidare, men kanske är bra om han hanteras av andra samtidigt?
 
Sv: Vad har hänt med min hjärtevän?

Tills han är sig själv igen är det kanske bra om det är du som har hand om honom så mycket som möjligt, om det är möjligt för dig förstås.
Araber är ju gärna enmanshästar, och han vill säkert ha dig nära så mycket som möjligt. När han sen är trygg igen är det bara bra med flera som handhar honom.:)
 
Sv: Vad har hänt med min hjärtevän?

Ja vi har gjort så nu att det är bara jag som hanterar honom, han har blivit mycket bättre! Men blir orolig när jag låter någon annan hålla i honom, även om han ser mig. Men det känns ändå som vi är på rätt väg framåt :)
 
Sv: Vad har hänt med min hjärtevän?

Ja, det är ni, och han kommer att bli en sådan som gör allt för dig och som gärna hade följt med in och suttit i soffan på kvällarna!!:love:
 

Liknande trådar

Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 521
Senast: DizAngel
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 476
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 481
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp