Vad har hon för färg?

Lycanthrope

Trådstartare
I somras flyttade en kattunge hit som fick namnet Ashe :)

Hon har väldigt ovanlig färg (enligt dom jag pratat med i alla fall), men jag vet inte så mycket om färger så tänkte kolla med er!
Vad kallas hennes färg? :o

Ashe.jpg

20130825_113647.jpg

20130911_125617.jpg


Hon har en nästan kritvit fläck längst bak på magen också, när man särar på pälsen så är det ljust ljust silvrigt i botten.
 
Sv: Vad har hon för färg?

Hon är svartsmoke. Silver heter smoke när katten är omönstrad och innebär att kattens pälshårstån är vita närmast huden och färgade längst ut.
 
Sv: Vad har hon för färg?

Om hon har en kritvit fläck också så är hon närmare bestämt svartsmoke med vitt ;) Kul med en till svartsmoke här, har en själv men en långhårig variant ^^
 
Sv: Vad har hon för färg?

Tack för era svar! :)

Är det en vanlig eller ovanlig färg? Förändras den med åldern?
 
Sv: Vad har hon för färg?

Den är inte så vanlig i alla fall inte hos huskatter vad jag har uppfattat det som :) men huruvida den ändras med åldern eller inte kan jag inte svara på då min donna redan var vuxen när jag köpte henne men det kan hända att din tös kanske blir mer "rökfärgad" med åldern sen, att de ljusare partierna blir lite ljusare än vad de redan är. Smoke finns ju i allehanda nyanser men jag har inte sett så många korthåriga svartsmokes så om de ändrar färg eller inte får nog någon annan svara på :)
 
Sv: Vad har hon för färg?

Det är väl en relativt ovanlig färg. Den kommer inte förändras med tiden.
Jag såg en urläcker smoke en gång, en britt. Kolsvart tills man delade på pälsen, där var han kritvit :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 233
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 462
Senast: LenaH
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp