Vad har ni för preventivmedel?

Blir ett monster på hormoner så satte in kopparspiral för nån månad sedan. Fungerar ganska bra, har mensvärk men det är som kramper och de kommer ganska glest (3 gånger om dagen ungefär då allt kramas ihop där inne känns det som) så det kan jag genomlida.
 
Kopparspiral, älskar den! Inte fött barn eller varit gravid tidigare, men går fint ändå.

Samma här. :) Den gjorde ont att sätta in och hade jag behövt göra om det så hade jag bett om ordentlig smärtlindring. Förutom det är jag verkligen supernöjd och den lilla extra mensvärk jag får nu fixas lätt med Ipren. Känns helt klart värt det för att slippa hormoner.
 
P-piller, Desolett. Har fått äta det sen jag var 18 pga min PCOS, behöver hormonpåslaget. Att inte bli med barn är en positiv sidoeffekt ;) .
 
Kombinerade p-piller Qlaira, de första som jag verkligen inte märker av att jag äter överhuvudtaget. Testat neovletta, cerazette och hormonspiral. Det enda jobbiga var en rätt lång period med mkt mellanblödningar initialt.
 
jag fixar inte riktigt hormoner, blir grinig och tjurig. Har en kopparspiral som jag tycker fungerar jätte bra.
 
Kopparspiral. Jag satte in min första innan jag hade fött barn. Jag fick en gnutta mensvärk, men eftersom jag i princip aldrig hade mensvärk innan blev jag faktiskt nöjd med att ha den där lilla påminnelsen om att mensen snart skulle komma. ;) Det molade till och var över på typ 2 sekunder. Mensen blev mer regelbunden och betedde sig i princip exakt likadant varje månad och den blev färre dagar men något intensivare. Tyckte det var klockrent!

Efter att ha fött barn satte jag in en ny k-spiral och den här gången gjorde det knappt ont att sätta in den heller (till skillnad mot första gången). Mens har jag inte haft på ca 2,5 år pga graviditet och amning så den kan jag inte säga något om hur den fungerar den här gången.

Hormoner tyckte jag inte om. Mest för att jag lätt glömde att ta pillren men även för att jag tyckte att jag blev personlighetspåverkad; utslätad på något vis.
 
Vad har ni för preventivmedel?
Hur funkar det för er?


Jag har provat mitt tredje P.piller nu, senaste cerazette men har bestämt mig för att sluta, jag har huvudvärk JÄMT! och samma med de andra..

P-piller funkade inte alls för mig. De jag inte spydde av gav mig andra biverkningar. Till slut fick jag tjatat mig till en hormonspiral, och livet kunde fortsätta.

Hormoner som verkar i liten dos på rätt ställe är SÅÅÅÅÅ mycket bättre än större mängder som ska ut i hela kroppen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har åkt på feber med tillhörande ledvärk och brutal huvudvärk. Undviker gärna värktabletter men tog en för ett par timmar sen för att...
2
Svar
20
· Visningar
697
Senast: VLMF
·
Katthälsa Seven är jättehungrig jämt. Jag jobbade idag, hon fick frukost och sen blötmat när jag kom hem. Trots det skickade jag ner henne från...
Svar
4
· Visningar
203
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 165
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 202
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp