Vad har ni för säkerhetsväst?

Bukefalos 30 år!

DarkInNight

Trådstartare
Behöver en ny säkerhetsväst. Är själv 40+ och har tyvärr blivit lite klumpig men vill ha en så smidig och nätt väst det bara går.

Vad använder ni?

Compardell!
Har inte ridit utan väst sen jag köpte den. Smidig och enkel, sitter perfekt. Klart det blir varmare än utan, men jag märker den inte när jag rider.
När jag rider ut på unghästen har jag en Racersafe. Stör mig inte heller men klart klumpigare. Men vi har mycket grusväg 😅

Jag har haft comperdell i många år och är verkligen jättenöjd! Precis köpt en airrbagväst dock för ytterligare säkerhet, men varit jättenöjd med comperdellen.

Jag har en racesafe provent när jag ska ha riktig säkerhetsväst. Har provat många, och ingen är svalare än den. ProVent går inte att jämföra med den billigare racesafe-modellen i komfort, det är enorm skillnad.

Ska jag bara ha ryggskydd har jag komperdell. Det är smidigt och stör inte sitsen som en säkerhetsväst gör, men är varmt mot ryggen.

Har inte en riktig säkerhetsväst. Eller jag har men använder extremt sällan. även komperdells klass 3 väst är så obekväm för mig att jag gärna skippar den.därför har jag komperdells ryggskydd. Bättre än att rida helt utan och den har dessutom plats för mina bröst .vanliga västar har sällan det utan blir dryga att stänga.
Har en väst till som är den skönaste jag haft, men den säljs inte längre så den är ju ingen idè att tipsa om.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka