Vad har ni i lön?

Vad har du i lön?

  • Jobbar inte/får inte lön

    Röster: 18 4,6%
  • 0-10.000

    Röster: 2 0,5%
  • 10.001-20.000

    Röster: 18 4,6%
  • 20.001-30.000

    Röster: 74 18,8%
  • 30.001-40.000

    Röster: 147 37,3%
  • 40.001-50.000

    Röster: 86 21,8%
  • 50.001-60.000

    Röster: 23 5,8%
  • 60.001-70.000

    Röster: 11 2,8%
  • 70.001-80.000

    Röster: 8 2,0%
  • 80.001-90.000

    Röster: 2 0,5%
  • >90.000

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    394
~50 tkr som första linjens chef i offentlig sektor.
Nöjd eftersom det går att leva hyfsat gott på en sådan lön.
Lite missnöjd eftersom jag har en grundprofession som hade kunnat ge ungefär samma lön helt utan chefsansvaren. Men det var ju å andra sidan ett väldigt aktivt val av mig att söka mig bort från professionen och till den här typen av tjänst, så det kan jag ju inte gnälla över allt för mycket.
 
49 400. Handläggare i offentlig sektor. Ligger lite lägre än median. Jag kommer få ny lön från oktober 2022 men vet ännu inte vad den landar på.
 
35 har jag. Både nöjd och inte nöjd, nöjd pga helt okej men missnöjd pga mitt yrke har oerhört låg lön i jämförelse med andra yrken som kräver lika lång utbildning. Nån hade räknat på att bibliotekarier fick jobba tills de var 89 år gamla för att utbildningen skulle löna sig. Peppigt! :D
Visste du inte om löneläget innan du började din utbildning? (Mina föräldrar avrådde mig ifrån att bli bibliotekarie när jag var 10 år pga löneläget.)
 
Jag har lång utbildning och bra lön, 67 500:- i månaden som senior konsult på ett större it-företag. Som mitt liv har utvecklat sig med gård, hästar och att jag delvis försörjer min dotter under hennes utbildning så behöver jag varenda krona, men såklart är jag nöjd med att kunna förverkliga både min och hennes dröm! Om några år är hon klar med utbildningen och jag har betalat tillbaka min studieskuld, och då kan vi leva ett riktigt gott liv här på gården och hon kan förhoppningsvis få ett eget hus :)
 
Man kan ju välja ett yrke fast man inte är nöjd med lönen..
Mvh Jobbar med kultur och tjänar kattpiss

Jag jobbar inom bygg nu och vet att det finns pengar i den här branschen men startade i kultursektorn och kommer nog gå tillbaks dit i framtiden. Så mycket annat som är viktigare än lön. Just nu är vi dock mitt i föräldraledigheter, husköp och lågkonjunktur så pengar kommer vara viktigt ett gäng år till. Men.. i sinom tid!
 
Visste du inte om löneläget innan du började din utbildning? (Mina föräldrar avrådde mig ifrån att bli bibliotekarie när jag var 10 år pga löneläget.)
Jag är också missnöjd med min lön. Mest eftersom jag har noll utsikt att göra den bättre. Det visste jag såklart om när jag valde detta yrke för snart 20 år sen men det kändes inte viktigt då.
Jag hade väl egentligen kunnat byta yrke men jag gillar det jag gör...
 
Jag har lång utbildning och bra lön, 67 500:- i månaden som senior konsult på ett större it-företag. Som mitt liv har utvecklat sig med gård, hästar och att jag delvis försörjer min dotter under hennes utbildning så behöver jag varenda krona, men såklart är jag nöjd med att kunna förverkliga både min och hennes dröm! Om några år är hon klar med utbildningen och jag har betalat tillbaka min studieskuld, och då kan vi leva ett riktigt gott liv här på gården och hon kan förhoppningsvis få ett eget hus :)

Haha din månadslön är tre gånger så hög som det största beloppet jag någonsin haft på mitt konto!

Å andra sidan har jag nog aldrig behövt varenda krona jag tjänat en månad så jag får väl trösta mig med att vara rik på det viset.
 
Jobbar 50% (utan möjlighet att få gå upp i tid :down:, har ändå lönebidrag så "kostar" inte företaget så mycket) och tjänar 14500 kr/månad (så 29000/månad om jag jobbat heltid) vilket känns lågt, ska se om jag ta hjälp från facket när det blir lönesamtal.

Tyvärr är jag tydligen hopplöst dålig på att skriva jobbansökningar/göra intervjuer så kommer ingen vart i jobbsökandet heller.
 
Visste du inte om löneläget innan du började din utbildning? (Mina föräldrar avrådde mig ifrån att bli bibliotekarie när jag var 10 år pga löneläget.)

Det känns lite konstigt faktiskt, att avråda ett barn från ett yrke pga lön. Är det dags att söka universitet kan det ev. vara relevant att ha med i diskussionen men jag hade ärligt talat även då blivit lite lack om mina föräldrar tyckte att jag skulle välja yrke efter hög lön.

Ser framför mig ett barn som ”vill bli brandman!” och föräldrarna bara ”Nej det är mycket nattarbete och dålig lön!” :D
 
Hamnar i glappet 30-40 brutto, är inte nöjd då jag ligger minst 5000:- under vad en person på min position borde ligga på.. Men har så jag klarar mig!
 
Jag har 30'600 kr vilket är en "okej" lön men jämför man med andra yrken där motsvarande arbetsuppgifter ingår så är det en riktig skitlön i jämförelse.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 107
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
451
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 958
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Som rubriken lyder. Vad ska jag söka efter? Vill inte köpa en svindyr låda från Kentucky så tänkte bygga en egen 😁
Svar
12
· Visningar
997
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips på timer app
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp