Bukefalos 28 år!

Vad har ni på benen nu för tiden?

Jag har NEW som så många andra och de är helt suveräna. luftiga, blir ej tunga av vatten, kan tvättas i maskin oändligt många gånger verkar det som
 
Någon som har testat Gera Mesh-Tec XC och vet hur passformen och funktionen är på dom?

Jag har inte provat XC-varianten men hade senskydden hemma på prov men de fick åka tillbaka illa kvickt. Passade inte alls på min ponny (connemara). Snudd på för höga men alldeles för trånga runtom i storlek M.
 
Fick testa en annan variant av Trizone (de som inte passade hade typ hård plast och vita detaljer) som är helt mjuka. Inga skenor och bara förstärkning. Jag var (väldigt...) tveksam men fick rida ordentligt med dem innan köp och har nu använt de en hel del hemma och på 3 terrängträningar och de är banne mig perfekta!! De sitter helt still, skaver inte och är tillräckligt mjuka för att använda även bak (min häst gillar inte bakskydd). Man får dra åt dem ganska mycket men ändå sitter de "lagom" och trycker ingenstans. Dessutom är det bara att torka av dem med svampen i hinken när man tvättat hästen o sedan torkar de på extremt kort tid.

Framförallt gillar jag skärningen på framskydden av den mjuka fälttävlansmodellen (impact sports) och all sports-skydden. Tycker ofta skydden går för långt ner på framsidan av kotan, framförallt bakskydd (med undantag Dalmar som ju är helt mjuka) och måste ge ett enormt tryck så mycket som normala hästar trampar igenom? Och min har dessutom veka kotor och korta skenor så allt har ju antingen tryckt eller skavt på typ kronan.

De som inte passade: http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/tri_zonereg_cross_country_boot/
De som passade bäst på frambenen (en strl o bak var lite höga): http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/tri_zonereg_impact_sports_boot/
Till bakbenen i strl L: http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/tri_zonereg_all_sports_boot/


Har tänkt ta ordentliga bilder (jag avskyr produktbilder och vill se hur de sitter hela vägen runt) och skriva om dem i bloggen men det blir ju aldrig av så här är en superkass bild:

wpid-dsc_2262.jpg
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 107
Senast: Nepenthe
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 366
Senast: Rie
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 378
Senast: Oknytt
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 713
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp