Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
9 månader och 21.1 kilos skillnad. :up:

img1490455844917.jpg
Ohjäääävlar vilken skillnad! Shit vad duktig du är!
 
Jag längtar tills det är skiftbyte på avdelningen. Det är bannemig ingen ordning alls här idag. Massa saker som missats. Bland annat kom jag på i förmiddags, 1.5 h för sent, att de glömt att göra i ordning mina mediciner, ekg glömde testas, det var minst 12 h sedan de spolade min pvk etc. Nog för att de har haft att göra idag men det här känns ju inget vidare tryggt. Det känns lite som om det är dags att packa ihop och åka hem :meh:
 
Varit med barnen på tävling, kul att sitta och prata med folk, träffade en ledare som jag har undrat hur det var med eftersom hen var med om en väldigt svår olycka i somras, nu satt hen i rullstol men hade gett sig den på att hen skulle kunna börja tävla igen. Som tur i otur så är deras lokal redan handikappanpassad eftersom de har haft flera rullstolsburna i föreningen som har tävlat. Men det var skönt att prata lite och kolla läget, sen är alla andra lika trevliga och det här är nästa sista tävlingen för säsongen så stämningen är ganska avslappnad och man ser det mest som ett tillfälle att träffas.
Sen åkte maken och sonen på hockey, jag pratade med svägerskan som hade pratat med boendet och i dag var det lugnt, och sen såg jag även bilder från boendet där hon sitter och äter våfflor med stort nöje så det känns bra! :heart Boendet har alltså frågat om det är okej att visa bilder där hon finns med på sin facebook sida, vilket vi har sagt ja till.
 
Det var väl en film som har några år på nacken men den var inte strålande har jag för mig. Uff, jag får en obehagskänsla bara jag påminns om boken, språket, ämnet. Hur Attwood subtilt väver in element man känner igen så väl i dagens samhälle i en dystopisk värld. Ser med spänning fram mot den.

I en serie har de ju tid att fokusera på detaljer. Jag hoppas verkligen att den blir välgjord och en god representant för den otäcka boken. Tycker inte alls att den dystopi som Atwood presenterar känns särskilt långt borta, inte scifi alls. Det räcker ju med att typ åka till Saudiarabien, eller titta in i huvudet på Mike Pence.
 
Blöder.

Högg mig i pekfingret med den sylvassa svampkniven i förmiddags, mitt i morotsskivandet, och skar av typ en kvadratcentimeter bit hud. Inte så djupt men tillräckligt stort för blöda ned hela diskbänken innan jag hann få upp plåster.

Nu - sex timmar senare tog jag av samma plåster för att se hur det såg ut. IQ - daggmask. Det började såklart blöda igen när jag bråkade och nu sitter jag här åter omplåstrad. Skulle behövt någon lite större variant.
 
Min hushållerska åker bort på måndag och är borta ett par veckor. (Alltså, min mamma som varit hos oss nästan hela vintern :laugh:) Så nu måste vi börja fundera på matlagningen själva. Har blivit grymt bortskämda med att ha maten på bordet när vi kommit hem från jobbet. Med alla aktiviteter är vissa dagar svåra att hinna med något vettigt, så nu har jag förberett en fläskfilégryta som bara behöver värmas någon dag. Bara att koka bulgur till så hinner vi äta vettigt. :up:

Imorgon gör vi en omgång köttbullar så har vi täckt upp de stressigaste dagarna.
 
Fast så kan man inte säga, tycker jag. Clark Kent är inte snyggt på alla, och alla kan eller vill inte bära upp glasögon som syns så mycket. Jag varken kan eller vill det, det kräver för mycket i form av smink och kläder för att matcha.

Jag har en båge som du antagligen skulle dö tråkdöden över men den är den mest designade grej jag någonsin köpt. :D

http://www.nycoptics.com/product/alain-mikli-1241-eyeglasses#&ui-state=dialogm

(Självklart den översta i sobert grått. ;))

Men jag tycker man kan prova! Gå lite utanför comfortzonen och testa. Sen kanske man inte gillar dem, men just att våga testa i butiken och se om man hittar nåt man kanske inte trodde man skulle falla för.
 
Men jag tycker man kan prova! Gå lite utanför comfortzonen och testa. Sen kanske man inte gillar dem, men just att våga testa i butiken och se om man hittar nåt man kanske inte trodde man skulle falla för.
Visst kan man prova! Men inte för att man blir utdömd som tråkig på ett forum. För henne är det antagligen ingen tråkig båge. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 316
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
123
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp