Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var/är också skittrött denna natt. Tog en koffeintablett och kollade på spökdokumentärer, det fick upp pulsen :)
Ha ha, ska till mer än det för att få upp pulsen på mig. Luttrad vakt sen många år...:meh:...Dricker Loka just nu, har jordgubbar, blåbär och smetana som jag ska peta i mig lite senare. Kaffe tar jag precis innan jag ska köra hem så jag håller mig vaken hela vägen...slutar 07...O_o
 
Ha ha, ska till mer än det för att få upp pulsen på mig. Luttrad vakt sen många år...:meh:...Dricker Loka just nu, har jordgubbar, blåbär och smetana som jag ska peta i mig lite senare. Kaffe tar jag precis innan jag ska köra hem så jag håller mig vaken hela vägen...slutar 07...O_o
Oj vad du äter nyttigt, jag dricker yogurt och äter kakor och choklad :o
Brukar ta en koffeintablett strax innan jag ska hem, för att inte somna på tåget. Oftast klarar jag mig utan koffein på natten, men idag är det tufft.

Jag satt i ett kolsvart rum och tittade, då är det svårt att inte bli rädd :)
 
Oj vad du äter nyttigt, jag dricker yogurt och äter kakor och choklad :o
Brukar ta en koffeintablett strax innan jag ska hem, för att inte somna på tåget. Oftast klarar jag mig utan koffein på natten, men idag är det tufft.

Jag satt i ett kolsvart rum och tittade, då är det svårt att inte bli rädd :)
Erkänner att jag fick upp pulsen en gång när en dusch plötsligt drog igång här mitt i natten. Då, innan jag låste upp dörren var det lite spännande...:laugh:...men det var bara ett elfel som gjorde att den fått spunk. Allt är elektroniskt styrt här.

Jag äter aldrig kakor men 70% choklad slinker ner ibland. Vi har vilande varannan natt så som regel är det inte så här kämpigt men när jag skulle sova i eftermiddags drog hunden igång och skällde och det saboterade lite...:mad:
 
Erkänner att jag fick upp pulsen en gång när en dusch plötsligt drog igång här mitt i natten. Då, innan jag låste upp dörren var det lite spännande...:laugh:...men det var bara ett elfel som gjorde att den fått spunk. Allt är elektroniskt styrt här.

Jag äter aldrig kakor men 70% choklad slinker ner ibland. Vi har vilande varannan natt så som regel är det inte så här kämpigt men när jag skulle sova i eftermiddags drog hunden igång och skällde och det saboterade lite...:mad:
Gud, jag hade kissat på mig om något sådant hänt här.

Jag är imponerad över att du ens kan sova på eftermiddagen innan jobb. Det kan inte jag, så försöker sova länge på morgonen istället. Hur länge sover du när du gått av passet?
 
Gud, jag hade kissat på mig om något sådant hänt här.

Jag är imponerad över att du ens kan sova på eftermiddagen innan jobb. Det kan inte jag, så försöker sova länge på morgonen istället. Hur länge sover du när du gått av passet?
Blir ca 2-3 timmars sömn efter morgonstöket på gården. Sen är det full fart...Normalt, när jag inte jobbar, sover jag minst 7 timmar varje natt men behöver inte det när jag jobbar.
 
Blir ca 2-3 timmars sömn efter morgonstöket på gården. Sen är det full fart...Normalt, när jag inte jobbar, sover jag minst 7 timmar varje natt men behöver inte det när jag jobbar.
Oj, 2 timmar hade jag aldrig klarat mig på! Är jag ledig när jag gått av passet, att jag alltså inte ha fler nattpass efter det, så klarar jag mig på 3 timmar den dagen och går och lägger mig tidigt på kvällen sen. Men annars behöver jag sova 4-6 timmar innan nästa pass.
 
Oj, 2 timmar hade jag aldrig klarat mig på! Är jag ledig när jag gått av passet, att jag alltså inte ha fler nattpass efter det, så klarar jag mig på 3 timmar den dagen och går och lägger mig tidigt på kvällen sen. Men annars behöver jag sova 4-6 timmar innan nästa pass.
Kan inte sova för länge efter ett vakande pass eftersom nästa är ett vilande. Sen händer det ju ibland att vilande inte blir vilande och då behöver jag sova längre efter det för att orka nästa vakande.
 
Kan inte sova för länge efter ett vakande pass eftersom nästa är ett vilande. Sen händer det ju ibland att vilande inte blir vilande och då behöver jag sova längre efter det för att orka nästa vakande.
Jo, det är klart, har man varannan sovande och varannan vaken så klarar man ju sig på mindre :) Är det inte jobbigt att ställa om så ofta dock?
 
Kollar på Judge Judy. Har redan gjort i ordning sondmaten för imorgon samt morgonmedicinerna. Så nu är där typ inga arbetsuppgifter kvar :up:
 
I dag har vi kort runt 80 mil ... som fran Stockholm till Kiel i Tyskland. Genom en bra bit av Alabama, in i Mississippi och ett litet horn av Tennessee, innan vi nu snart har kort tvars over Arkansas och det mesta i regn. Det ar fantastiskt vackert anda da det ar VAR.
Det ar musoron overallt och allt fran vit, rod och rosa dogwood till red buds, persimmons, och gult sorrel trad, for att inte tala om magnolia, azaleor och rhododendron i alla dess farger blommar overallt i skogar man kor forbi. Det ar sa fantastiskt vackert att man nastan tappar andan. Men det var en lang dag. I morgon blir det en till lang dag genom Oklahoma och forhoppningsvis Texas ... men vi tar det lite lugnare nar vi kommer till New Mexico och Arizona.

@Snurrfian och @athena_arabians Var 'husvagn' ar 11 meter lang fran "slutet":p till dar den sitter fast pa trucken, cirka 5-6 meter hog (jag kommer inte ihag, men det ar stahojd for en 190 cm lang i sovrummet dar uppe) matt fran takets hogsta punkt och trucken ar runt 7.5 meter lang. Hela ekipaget ar 16.5 meter langt. Det ar en himla tur vi har sa bra vagar har, det ar himla enkelt att kora nar man har samma hastighets bestammelser som alla andra (utom i Californien dar man kor max 90 kilometer/tim med slap) och i stort sett alla vagar ar minst fyrfiliga. I alla fall de vagar man valjer att kora :D
 
Det är ju verkligen skitroligt när man ska upp kl 5 på morgonen, tvingar sig i säng kl 23 även om man inte är trött, sover 30 min, vaknar och är som ett brandlarm. Sen ligger man där timme ut och timme in, vänder och vrider sig, hittar inget läge som är bekvämt nog att ens tristess-somna i. Kl 4 ger man upp och går och gör varma mackor istället och ser fram emot en lång arbetsdag som ska avverkas på 30 min sömn...
 
Vänder på dygnet så jag ska orka jobba natten som kommer. Bara lite mer än 5 timmar till jag får gå och lägga mig :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 141
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
693
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
  • Artikel
Hästnyheter Man vill höja lägstanivån och komma bättre förberedd till mästerskap. Därför har Sverige tänkt om och deltar inte vid VM i distansritt...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp