Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och kollar på gårdagens avsnitt av Sveriges yngsta mästerkock. Kombinerar det med att leta efter nya högtalare. Är dock lite ambivalent om jag ska köpa ett större 5.1-system att använda till både TV:n, datorn och mobilen eller bara ett 2.1-system :cautious:
 
surfar på tumblr för att glömma den här gudsförgätna dagen :wtf: om något så ska väl fandoms och gifar få mig att glömma allt. tack gode gud för manga/anime :heart
 
Jepp, jag hade rätt - nu vill jag bara lägga mig under täcket för resten av dagen :banghead: känner mig totalt misslyckad, som om jag aldrig kommer att kunna få något vettigt jobb - bara för att jag märkte att universitetsstudier inte är något för mig.
tumblr_mq4za8bQGh1qbyxr0o1_400.gif

bläh.
Vad vill du jobba med?
 
Vad vill du jobba med?
Hell if I know :p
Prövade ju nu med djur och jodå det var trevligt men vet inte riktigt, sökte hos djursjukhus i närheten men fick inte napp. Just nu söker jag mera på administrativa yrken, vadsomhelst på kontor - alltså, jag kan sköta posten på ett kontor om så krävs. Jag vill ju gärna liksom prova på saker men det skulle vara skönt att kunna få betalt emellanåt också ... :grin:
 
Bah. Jag är velig och det är sannerligen inte likt mig :banghead: Helst vill jag ha ett fancypancy 5.1- eller 7.1-system men det känns inte vettigt att lägga många tusen kronor på något som jag knappt utnyttjar ordentligt :p
 
Fan också! Min styvfar har ramlat omkull igen. Vet inte läget mer än att ambulansen är där för att hämta honom...igen... :cry:
 
Hell if I know :p
Prövade ju nu med djur och jodå det var trevligt men vet inte riktigt, sökte hos djursjukhus i närheten men fick inte napp. Just nu söker jag mera på administrativa yrken, vadsomhelst på kontor - alltså, jag kan sköta posten på ett kontor om så krävs. Jag vill ju gärna liksom prova på saker men det skulle vara skönt att kunna få betalt emellanåt också ... :grin:
Utbilda dig till medicinsk sekreterare, löneadministratör eller dyl? :)
 
Fan också! Min styvfar har ramlat omkull igen. Vet inte läget mer än att ambulansen är där för att hämta honom...igen... :cry:
:( Håller tummarna att allt gått bra och att han snart är hemma igen.

Tittar på djurakuten, ett sto förlorade sitt föl nyss. Så otroligt sirgligt att se hur hon kämpade för att få det att resa sig och sedan täckte över det med halm när hon förstod att fölet dött :cry:
 
Som sagt så vill jag prova på yrken först för att se om jag trivs med dem innan jag utbildar mig vidare, men lite svårt att komma in där i början :grin:
Jag tror det är lite svårt ärligt talat. Det är sällan du kan få kvalificerade jobb för "testa på" liksom. Man behöver utbildning helt enkelt.
 
Jag tror det är lite svårt ärligt talat. Det är sällan du kan få kvalificerade jobb för "testa på" liksom. Man behöver utbildning helt enkelt.
Ja, och jag har märkt att jag är dålig på universitetspluggandet - därför grämer jag mig lite på att jag inte valde ett mera yrkesförberedande gymnasieutbildning. Jag skulle kanske kunna välja någon typ komvux utbildning för någon praktisk utbildning som finns på gymnasier, men jag har inte riktigt hittat någon..?

Annars tänker jag att även i de arbetsplatser med de kvalificerade jobben behöver någon "on the floor" så kunde jag kanske iaktta och se om jag tycker att det verkar intressant. edit: Man har ju läst om arbetsgivare som gärna vidareutbildar sina anställda, men var är de? :p
 
Finns gott om brukare med hörselskador, det lär inte vara omöjligt att tex vara personlig assistent/elevassistent/kontaktperson eller dylikt till någon som är teckenspråkig.
Jo, det finns några åtminstone, men av andra anledningar vill jag helst ha en bestämd arbetsplats och de jag har sett så ska man följa med brukaren på dess resor och så vidare. Det passar tyvärr inte mig. Ett ställe var ett boende men där fanns det både och så man skulle både kunna tala/höra och kunna teckenspråk.
Vette sjutton om jag ens passar till sådana yrken :p
 
Två bra dagar på jobbet. Idag hade jag en sövning nästan själv, men med back-up bakom så jag aldrig var ensam. Kändes riktigt bra och det gick riktigt bra. Stolt klapp på axeln till mig själv :p
Dock blev jag helt slut efteråt, hade aldrig vågat ta en till patient och hann det inte heller utan det blev journalskrivning och sen var mina timmar gjorda.

Väntade in sambon i stan idag, nu har vi kommit hem och jag sjunker ner i soffan, helt slut och med migränvarning, men nöjd.
Imorgon läkare igen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 825
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 859
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp