Vad i hela friden gör vi? Del XXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det regnat häftig men ingen åska än,dock var det "någon" som lämnade rutorna öppna på bilen i går........:o:banghead:
Tur i oturen har jag helläder i bilen,men det blir att sitta på handduk till affären.
 
Vad har du för krav då? :D
Ljusa, helst vita men inte nödvändigt, sandal/sandalliknande, helst inte lövtunn sula men det går, lite klack men inte hög, stöd runt hälen, ingen flipflop-tåflärp och helt okej i stilen. Plus vill helst inte betala hur mycket som helst efter som jag sliter skor som faan. Fullkomligt rimliga krav tycker jag men tydligen är det helt orimliga enligt skobranschen.
 
Åska? Regn? Här är det bara kvavt och dant.

Nu har jag haft min sista patient så nu ska jag vara tyst resten av dagen!
 
Det regnar till och från i varierande mängd och är typ 100 grader varmt. Jag höll på att dö på vägen hem med motvind dessutom.
 
Mensvärk :rage:

Har nog PMS.....

En karl ringde upp mig idag och sa: -Jag komma paket. Du komma hit?

Svarade: - Kommer på engång.

Plockade undan allt jag hade i trappuppgången och satte mig i bilen. 3 minuter efter vårt samtal kommer nästa.

Budbils föraren: - Du gå hit?

Jag: -Jag är på väg. Det är inte direkt så att jag flyger dit på 3 min. Jag kommer!

Nästa incident.....

Ring, ring...

Jag: - Ja det är Ainasoja.

Rösten: - Hej jag ringer från ett elbolag och har några frågor till dig.

Jag: - Jag jobbar och kan inte prata med dig nu.

Rösten: -Men det går fort. Jag fattar mig kort.

Jag: - Jag jobbar och jag tror knappast att min arbetsgivare vill betala för min tid för att din arbetsgivare ska tjäna pengar på mig.

Rösten: - JAHA :mad: Hejdå :rage:

Så vad tror ni..... PMS låter väl troligt :angel:
 
Jag säger som @ainasoja , jag tror inte jag får några på grund av det obefintliga kravet på stålhätta. Har fått tidigare men då var det gör att vi var tvungna ha just stålhätta. Ska däremot fråga om skor att ha i köket åtminstone, eftersom jag tillbringar några timmar där inne.

Exakt min erfarenhet också, vilket är rätt dåligt.

Har arbetsplatsen krav på personlig skyddsutrustning så står arbetsgivaren för det.

Hur det är i kök kan jag inte svara på men rent hygieniskt så bär du använda andra skor än dom du städar i när du står i köket.
 
Kvavt och äckligt i norra Skåne. Jobbade till 13.30 idag, sov en timme efter jobb och sedan har jag varit i stallet en vända och diskat här hemma. Har lite småplock kvar, men är så otroligt trött pga min allergi :(
 
Regnet drog över på två minuter. Nu är det varmt och fullt med insekter igen.
Jag tänker gå och lägga mig en liten stund innan nattjobb och antar att vi ses i ny tråd sen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
41
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 031
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 012
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp