Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag testat bromsarna på bilen. De fungerar bra. Haren klarade sig.

Jag har också bytt några takpannor idag. Det var en som hade spruckit och ramlat ner precis vid en vindskiva. Det visade sig att jag var tvungen att byta alla 5 pannor vid den skivan. De var dåligt skurna av killarna som la om taket i höstas. Tur att jag äger en vinkelkap och rätt sorts kapskiva, så det var bara att sätta igång.

Det känns lite jobbigt att hunden är så påverkad efter sin op och att det kommer så mycket sårvätska och att hon slår upp det med tratten hela tiden att jag måste lägga värsta vaddbandaget för att det ska läka ifred. Vettens plan var att hon skulle klara sig utan bandage men tydligen är det helt omöjligt :down:

Idag har jag testat bromsarna på bilen. De fungerar bra. Haren klarade sig.

Jag har också bytt några takpannor idag. Det var en som hade spruckit och ramlat ner precis vid en vindskiva. Det visade sig att jag var tvungen att byta alla 5 pannor vid den skivan. De var dåligt skurna av killarna som la om taket i höstas. Tur att jag äger en vinkelkap och rätt sorts kapskiva, så det var bara att sätta igång.
En bra kvinna reder sig själv :bow:

Det känns lite jobbigt att hunden är så påverkad efter sin op och att det kommer så mycket sårvätska och att hon slår upp det med tratten hela tiden att jag måste lägga värsta vaddbandaget för att det ska läka ifred. Vettens plan var att hon skulle klara sig utan bandage men tydligen är det helt omöjligt :down:
Funkar det inte att sätta en krage på hunden??

Nja, jag hör henne prata lite då och då så det är nog ingen katastrof :D
Sist mina lät så så hade dom ritat på tapeten :arghh:

Dom invaggar en i falsk trygghet och när du minst anar det......pang!!!! River dom huset, om man har tur :meh:

:rofl: :rofl:

Sen finns det väl sådana som din. Ett sånt där......normalt barn :eek:

:D :D

Hon låter som en go liten tjej (eller hon är väl inte så liten längre egentligen :))

Funkar det inte att sätta en krage på hunden??
Jo hon har en krage, problemet är att när hon försöker komma åt stygnen som sticker och kliar så når hon inte men kanten på kragen hamnar precis på såret så hon slår upp det med kragen i stället. :down:

Sist mina lät så så hade dom ritat på tapeten :arghh:

Dom invaggar en i falsk trygghet och när du minst anar det......pang!!!! River dom huset, om man har tur :meh:

:rofl: :rofl:

Sen finns det väl sådana som din. Ett sånt där......normalt barn :eek:

:D :D

Hon låter som en go liten tjej (eller hon är väl inte så liten längre egentligen :))

Mathilde har många bra stunder. Hon har också andra stunder :p
Och nej, liten är hon kanske inte. Hon fyller snart sex år :)

Jo hon har en krage, problemet är att när hon försöker komma åt stygnen som sticker och kliar så når hon inte men kanten på kragen hamnar precis på såret så hon slår upp det med kragen i stället. :down:
Tänkte inte på tratt nu, utan krage som man sätter runt halsen. Den ser ut som en badring typ.

En lång stund senare har jag kommit en yttepyttebit till på min diamanttavla... Det är verkligen en hobby med långsam progress när man köper hem stora tavlor. Men det positiva är väl att det inte kostar många kronor per aktiv timme, väldigt studentvänligt!
Nu däremot ska jag nog lägga mig i sängen. Sömn är det ännu bättre pris på, alldeles gratis när man inte behöver sömntabletter :up:

Överlevde dagens Ikea och blev mutad med mat, godis och film efteråt.
Imorgon blir en dag som går i max 2 knop/timme, kroppen är inte helt nöjd med magen är glad efter god mat och lite överdriven mängd choklad :o
Självdisciplin är det sånt man kan köpa i lösvikt? om någon vet vilken butik som råkar ha det så tipsa mig gärna. :angel:

Försöker bota sömnlösheten med foderstatsberäkning… Varför är det helt plötsligt intressant med matte? Tänk om jag varit lika glad för det i gymnasiet… :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Eurovision 2025
  • Butros eller Dyngpeter?

Hund, Katt, Andra Djur