Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var ner till båten fick jag se en stor rönn hade blåst ner rakt ut i fältet jag snart ska slå så det blir till att hugga upp den innan helgen .Strax läggdax

Det är den 23 oktober :) okej gröna linjen... :confused::angel: Borde kunna hitta den :rofl:

Ni hade kunnat sno min lägga, men har tyvärr besök just då (därav frågan om datum). Kolla om du hittar hotell runt odenplan/st eriksplan? Det är lugna områden, centralt men inte mitt i city. Nära grön linje. Sthlm har bara tre huvudlinjer så tunnelbanan är plättlätt gentemot många andra städer runt om i världen. Sthlm är en småstad internationellt sett, små ytor och lätt att orientera sig! Det är inte komplicerat att byta linje heller, men smidigt att bo längst gröna linjen om ni ska till Globen.

Det är den 23 oktober :) okej gröna linjen... :confused::angel: Borde kunna hitta den :rofl:
Det finns inte så många tunnelbanelinjer i Stockholm. (Än).

Tub.pdf

Bor du nära Centralen så har du ju t-banan där

Jag hade inte valt att bo nära centralen. Supertråkigt läge, trista restauranger (kan de ens kallas "restauranger"? Vi snackar hak där du får söndergrillad black and white med pommes och det är bilder på maten :o ), bara turister och drottninggatan erbjuder bara de större kedjorna med shopping. Ingen sthlm-are hänger där. Hade jag kommit utifrån hade jag undvikit just turistkvarteren vid centralen. Hellre då ta några steg över till Kungsholmen eller sökt sig en liten bit bort till trevliga bostadskvarter där folk faktiskt bor och umgås!

@athena_arabians: Kram! Det är okej att bli upprörd, starka känslor är en naturlig reaktion :heart

Men de verkar bra muppiga så heja dig som fixar ett bra testamente :up:

Om vi säger så här... jag tänker inte slösa pengar på en dopgåva igen. Mitt hus behöver pengarna bättre :D Kan tillägga att särbon är väldigt enig, han är rätt less på hur de behandlar mig också :meh:

Jag hade inte valt att bo nära centralen. Supertråkigt läge, trista restauranger (kan de ens kallas "restauranger"? :o ), bara turister och drottninggatan erbjuder de större kedjorna med shopping. Ingen sthlm-are hänger där. Hade jag kommit utifrån hade jag undvikit just turistkvarteren vid centralen. Hellre då ta några steg över till Kungsholmen eller sökt sig en liten bit bort till trevliga bostadskvarter där folk faktiskt bor och umgås!
Om kungsholmen är upptagen finns det två hotell högst upp St, Eriksgatan. vasastaden är mysig. och du blir granne med mig.

Ni hade kunnat sno min lägga, men har tyvärr besök just då (därav frågan om datum). Kolla om du hittar hotell runt odenplan/st eriksplan? Det är lugna områden, centralt men inte mitt i city. Nära grön linje. Sthlm har bara tre huvudlinjer så tunnelbanan är plättlätt gentemot många andra städer runt om i världen. Sthlm är en småstad internationellt sett, små ytor och lätt att orientera sig! Det är inte komplicerat att byta linje heller, men smidigt att bo längst gröna linjen om ni ska till Globen.
Tack men tyvärr hade det inte gått :( Min vän är allergisk mot typ allt (djur, cigaretter, starka parfymer, fisk osv) så det måste tyvärr vara allergivänligt rum så att säga :) Tack för tipsen! Jag gillar konkreta tips som gator/områden :rofl:

Det finns inte så många tunnelbanelinjer i Stockholm. (Än).

Tub.pdf

Bor du nära Centralen så har du ju t-banan där
Lite till er alla tre: Jag har typ vart i Stockholm lika många gånger som ena handens fingrar :rofl: Jag var imponerad att vi lyckades ta oss från Mall of Scandinavia in till centrum med pendeln (?) för att vara ned på Pride paraden förra året och dessutom hittade vi tillbaka (även om det blev en bit att gå på tillbakavägen :angel:)
Men jag uppskattar alla tips! Vi ska nog hitta nånstans att sova :up:

Tack men tyvärr hade det inte gått :( Min vän är allergisk mot typ allt (djur, cigaretter, starka parfymer, fisk osv) så det måste tyvärr vara allergivänligt rum så att säga :)

Oj det låter jobbigt, hur hanterar hotellen detta? Bara nyfiken!
Jag har ju en del hundhår troligen :cautious: i min lägga :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 109
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 266
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI