Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igår (kl. 20.15) reda på att jag behövde mocka ut min bädd då hantverkarna skulle komma idag klockan 08. Eftersom jag inte kunde pga jobb, så sa jag det. Då ifrågasattes det om inte min man kunde göra det :grin: Sa nej till det också, både på plats och när ett "han får vara förberedd på att hjälpa till imorgon med boxen" dök upp senare på kvällen. I förmiddags ringde tom stallägaren till honom :grin: Så är liiiiiite less just nu och möjligtvis en tickade bomb.
Låter som halvbra framförhållning där...:down:

Varit på afghansk Eid fest. Många gamla elever, jag hälsade till höger och vänster.
Grannens ena familjehemspojke rappade.Han har tydligen rappat i nationell TV i hemlandet. En f.d. minister talade. Och som vanligt kom inte folk förrän efter halvannan timme efter starttid :)
Vi är verkligen tidsfascister i det här landet. Jag blir helt störd av att sitta och vänta på att saker ska börja. :rofl:

Grannen lovade ta skocken ungdomar och komma hit och bära ved. Mitt vedkörande är inte så effektivt just nu. Det är skapligt osäkert att köra skottkärra när man är akut yr.....:D

Fast du måste inte ha den på överarmen!
Det finns gott om exempel på andra ställen. På sidan av bröstet, strax ovanför skinkan m.fl.

Avkomman har haft den både på sidan av tutten upp mot armhålan och på baksida/insida av överarm. Och det är många som tycker det funkar bra på låret. Huvudsaken är att det finns underhudsfett.

Min sitter i gäddhänget på överarmen. Jag har kortärmat och ingen frågar eller tittar. (de kanske inte vågar....:rofl: )

Finns en matnyttig fb-grupp: FreeStyle Libre Sverige

Fick tips av diabetsköterskan om FB gruppen. Just nu sitter den på baksidan av överarmen lite ovanför gäddhänget. Ska kanske försöka trycka fast den där nästa gång. Sedan har jag redan varit i den när jag tagit av och på mig tröjor och bh. Ett annat minus, mätaren kommer att göra mig vansinnig. Jag redan haft panik ett antal ggr att den försvunnit och jag vet att jag kommer glömma eländet någon gång när jag reser alt tappa bort den.

Just hemkommen från mitt långa pass på triathlon .Blir förskräkt på att folk skiter i vad man säger åt dom och dom håller på att bli överkörda av tävlande .Blev ett barn som blev överkört idag men vet inte hur det gick för barnet men cyklisten klarade sig .Var bara 36 grader i solen där jag stått hela dagen men som tur fick vi mycket vatten och det var nära till toan

Näh men man får ont i magen och mår illa om man inte äter något utan tar dem på fastande mage.
Jag tycker att Citodon funkar bäst om det har gått någon timme efter att man ätit, fast jag blir alltid illamående av dem ändå. Tydligen en vanlig biverkning :meh:

Fick tips av diabetsköterskan om FB gruppen. Just nu sitter den på baksidan av överarmen lite ovanför gäddhänget. Ska kanske försöka trycka fast den där nästa gång. Sedan har jag redan varit i den när jag tagit av och på mig tröjor och bh. Ett annat minus, mätaren kommer att göra mig vansinnig. Jag redan haft panik ett antal ggr att den försvunnit och jag vet att jag kommer glömma eländet någon gång när jag reser alt tappa bort den.
Jag har både mätaren och en app på telefonen (Librelink) som jag alternerar mellan. Använder alltså båda samtidigt.

man lär sig hålla koll på mätaren. Ungefär som man lärde sig att ha koll på plånbok och mobil.

Hemma igen. Känner mig lite kulen efter två timmar ute. Tog en mjukglass till efterrätt på hamncafét efter jag hade ätit på Bryggan. Tog en liten promenad till ett par Pokémon-gym, satt ner och åt min glass vid ån och hade det skönt i solen. Det var varmt i solen, men jag satt i skuggan nere vid hamnen när jag skulle äta och solen hann gå ner mer när jag traskade hemåt.
Har fått skavsår på insida lår nu också, iom att jag gick barbent under klänningen :arghh: Tack värme och "ihopväxta" lår :meh:

Hemma igen. Känner mig lite kulen efter två timmar ute. Tog en mjukglass till efterrätt på hamncafét efter jag hade ätit på Bryggan. Tog en liten promenad till ett par Pokémon-gym, satt ner och åt min glass vid ån och hade det skönt i solen. Det var varmt i solen, men jag satt i skuggan nere vid hamnen när jag skulle äta och solen hann gå ner mer när jag traskade hemåt.
Har fått skavsår på insida lår nu också, iom att jag gick barbent under klänningen :arghh: Tack värme och "ihopväxta" lår :meh:
Har du någon Aloe Vera hemma? Det överlägset bästa att smörja just skavsår mellan låren med, tycker jag. Jag märker stor förbättring bara under natten.

Har du någon Aloe Vera hemma? Det överlägset bästa att smörja just skavsår mellan låren med, tycker jag. Jag märker stor förbättring bara under natten.
Jag har en tub med någon aloe vera, tror dock det är handcreme. Men jag ska nog smörja med den här från Oriflame, den är kanon mot "allt" :p
1276.ashx

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 258
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna