Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här! Telefontid två timmar på morgonen - när alla ringer som dårar för att komma fram. Dom svarar under dagen om dom har tid, men det är ju besök bokade så det är ju förståeligt att det sällan går att få tag på dom då, men jäklar vad frustrerande det är. Speciellt när han bad att jag skulle ringa idag för att stämma av läget, och han faktiskt behöver titta på katten igen, och dom har julstängt 17/12-4/1... :arghh: Tur att ni fick komma in på nästa ställe i alla fall!

Är dessutom är det 14 mil till närmaste jouröppna djursjukhus... man ska inte ha djur här :crazy: annars är det distriktsveterinärerna som man får ringa till men dom har ju inte möjlighet att lägga in djuren ifall det behövs.

Nu har jag börjat ringa distriktarna ifall det är något jag vill ha svar på rätt snabbt, valp/unghunden kan konsten att höja mattes blodtryck han har sen sista juni hunnit prova 3 olika veterinärställen! ;)

Annars brukar de gå att maila våran klinik men det känns fel att maila om det är något man vill ha rådgivning om rätt snabbt, att boka t.ex. vaccination känns mer okey via mail, och då är jag ändå sån som hatar att prata i telefon!

Jag fryser och ska snart avsluta det här för idag och åka hem. Vilket betyder att jag måste gå ut där det är ännu kallare och sätta mig i en iskall bil. Yay. Hoppas man slipper skrapa rutorna nu bara, men troligtvis inte

Är dessutom är det 14 mil till närmaste jouröppna djursjukhus... man ska inte ha djur här :crazy: annars är det distriktsveterinärerna som man får ringa till men dom har ju inte möjlighet att lägga in djuren ifall det behövs.

Nu har jag börjat ringa distriktarna ifall det är något jag vill ha svar på rätt snabbt, valp/unghunden kan konsten att höja mattes blodtryck han har sen sista juni hunnit prova 3 olika veterinärställen! ;)

Annars brukar de gå att maila våran klinik men det känns fel att maila om det är något man vill ha rådgivning om rätt snabbt, att boka t.ex. vaccination känns mer okey via mail, och då är jag ändå sån som hatar att prata i telefon!
Ujuj, då ska jag inte klaga. Har distriktare i byn, och en privat liten hemmaklinik precis utanför i norr och en i söder, och bara 6 mil till universitetsdjursjukhuset. :up: Så det är tack och lov ingen risk att hon blir utan vård, men jag vill ju gärna fortsätta med just den här vetten iom att han har påbörjat hennes behandling.

Jag är för feg för att våga :o
Äsch, ingen som vet om man gör det! Om man inte som jag talar om det här :rofl: Och, man kan hitta mycket intressant om personen har en öppen fb, speciellt bland bilderna! Tycker att är det bilder på mat, på husdjuren och sina hobbys så kan det vara en vettig typ, och ännu bättre om inte väggen är full med "svartsjuka/illvilja/nån har gått bakom min rygg/tveksamma politiska delningar osv... Enligt mig så ser jag bättre ut än hans sambo, så då kan jag vara lite "lugnad" på den fronten, att han inte har någon riktig sexbomb där hemma som jag ska konkurrera med ;)

Äsch, ingen som vet om man gör det! Om man inte som jag talar om det här :rofl: Och, man kan hitta mycket intressant om personen har en öppen fb, speciellt bland bilderna! Tycker att är det bilder på mat, på husdjuren och sina hobbys så kan det vara en vettig typ, och ännu bättre om inte väggen är full med "svartsjuka/illvilja/nån har gått bakom min rygg/tveksamma politiska delningar osv... Enligt mig så ser jag bättre ut än hans sambo, så då kan jag vara lite "lugnad" på den fronten, att han inte har någon riktig sexbomb där hemma som jag ska konkurrera med ;)
Kan får ta mod till mig :o Förstår inte min feghet alls :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 455
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 719
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka