Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va spännande, kommer nog gå super, själv ska jag nog bara gå en promenad med min häst idag. :)

Det var jätteläskigt att komma in i stallet själv. På en kvart bajsade hon tre gånger och tyvärr har hon vanan att småresa sig när hon är obekväm. Vilken blick jag fick när jag ryckte till i grimskaftet och röt till, hon verkar vara van att få ha sina små tantrums ;) Jag hade inte bråttom utan stod och borstade på halsen tills hon slappnade av, borstade snabbt av resten av hästen och ut i hagen som belöning.

Själv sitter jag och försöker spara ihop pengar så jag kan köpa de möbler jag vill ha och inreda lite bättre än det är just nu. :)
Pengar är det stora bekymret, är ju arbetslös just nu men prio 1 är nog kanske något att sitta i, min storebror får ta soffan jag har nu och en ny säng för de jag har är i jättedåligt skick och min kropp är i ännu sämre skick :cry:

Det var jätteläskigt att komma in i stallet själv. På en kvart bajsade hon tre gånger och tyvärr har hon vanan att småresa sig när hon är obekväm. Vilken blick jag fick när jag ryckte till i grimskaftet och röt till, hon verkar vara van att få ha sina små tantrums ;) Jag hade inte bråttom utan stod och borstade på halsen tills hon slappnade av, borstade snabbt av resten av hästen och ut i hagen som belöning.
Jag kan bara tänka mig "va? någon som sa till? får jag inte göra så här? va :eek:?"
Har lite vaga minnen när jag flyttade min häst strax efter att jag fått hem henne, hon var lite orolig, men nu så här ett år senare är hon väldigt trygg och det känns riktigt bra i mattehjärtat. Är säker på att det kommer för er också. Hon har inte bott så länge hos dig än väl eller har jag helt tappat tidsfokuset? :p

Pengar är det stora bekymret, är ju arbetslös just nu men prio 1 är nog kanske något att sitta i, min storebror får ta soffan jag har nu och en ny säng för de jag har är i jättedåligt skick och min kropp är i ännu sämre skick :cry:
ja, det är inte lätt. Själv drömmer jag om att köpa en soffa och tv, egentligen skulle jag vilja köpa ett piano också och försöka lära mig spela men vete tusan om jag någonsin kommer få det gjort, motivationen är så sjukt blä....

Jag kan bara tänka mig "va? någon som sa till? får jag inte göra så här? va :eek:?"
Har lite vaga minnen när jag flyttade min häst strax efter att jag fått hem henne, hon var lite orolig, men nu så här ett år senare är hon väldigt trygg och det känns riktigt bra i mattehjärtat. Är säker på att det kommer för er också. Hon har inte bott så länge hos dig än väl eller har jag helt tappat tidsfokuset? :p

Hon har bott hos mig i knappt två dygn ;) Jag har ingen panik med att komma upp och rida, vi får arbeta små korta stunder från backen varje dag tills hon förstår att jag ger mig aldrig och det kommer bli som jag vill ha det iaf så det är lika bra att ge sig :)

Hon har bott hos mig i knappt två dygn ;) Jag har ingen panik med att komma upp och rida, vi får arbeta små korta stunder från backen varje dag tills hon förstår att jag ger mig aldrig och det kommer bli som jag vill ha det iaf så det är lika bra att ge sig :)
Aha, jag tror jag väntade i över en vecka innan jag red första gången, låter som du har en vettig plan framför dig. :up:

Jag önskar att min veterinär hade ett telefonkösystem, jag vore en mycket mer harmonisk människa om jag fick mötas av bakgrundsmusik och "du har plats X i kön", istället för "tut-tut-tut" :meh:
Här tutar det bara upptaget varenda gång jag försöker få tag på dom, dom har telefontider mellan 8:30-10 och sen typ 14:30-15:30, å stänger sen 16:30 för dagen, och ibland då dom är fullbokade så har dom inte ens telefontider! Eller jo "kanske på eftermiddagen" sa det i telefonsvararen senast jag faktiskt var tvungen att få tag på dom, vi väntade inte till "kanske i eftermiddag" vi ringde kliniken 9 mil bort, dom svarade iallafall och vi fick en tid så vi hann köra dit! :up:

ja, det är inte lätt. Själv drömmer jag om att köpa en soffa och tv, egentligen skulle jag vilja köpa ett piano också och försöka lära mig spela men vete tusan om jag någonsin kommer få det gjort, motivationen är så sjukt blä....

Piano brukar skänkas bort på blocket väldigt ofta om det vore något? Ny kostar det visserligen att stämma dem, men jag såg massvis av fina pianon när jag hade hus och hade en anledning att kolla annonser :D

Har ju glömt bort att berätta att jag såg en gammal KK till mig i fredags, snygg som synden men lika dum i huvudet som snygg!

Jag älskar min gamla gubbe som jag har och saknar inte att ha en karl som folk drägglade över :cool:

Jag är hungrig, tror jag, men jag vill inte ha något av det jag har i frysen typ... dagens i-landsproblem!

Har ju glömt bort att berätta att jag såg en gammal KK till mig i fredags, snygg som synden men lika dum i huvudet som snygg!

Jag älskar min gamla gubbe som jag har och saknar inte att ha en karl som folk drägglade över :cool:

Jag har en ny måttstock - Mr Linköping. En ny karl måste helt enkelt vara amazing, annars duger det inte! Jag menar inombords liksom, personen måste vara genuint vacker på insidan. Bonus om utsidan är det också liksom ;)

När jag tänker efter är det enbart ex-maken av mina ex som var riktigt snygg, jag antar att det dreglades över honom.

Insåg precis att chansen är hög att jag blir singel resten av livet :D

Helt ok, jag verkar vara rätt bra på det.

Sen är jag ju erkänt jobbig att dejta :D

Tänker på han från igår. Fick sms tidigare idag där han tackade för en fantastisk kväll och att han hoppades att vi ses igen för hans tankar är kvar hos mig...
Svarade och tackade och att jag också hoppades att vi skulle ses för han har fastnat i mina tankar, får då en stund senare ett "fint att höra :grin:" :rofl: Vad tusan svarar man på det typ :p Blev iaf ett "ja jag gillar dig, hade vart spännande att se vart det kunde leda till..." Lika bra att vara ärlig från början känner jag, och hoppas att han tolkar det som att jag är intresserad av mer än bara ett ligg nån gång ibland.

Här tutar det bara upptaget varenda gång jag försöker få tag på dom, dom har telefontider mellan 8:30-10 och sen typ 14:30-15:30, å stänger sen 16:30 för dagen, och ibland då dom är fullbokade så har dom inte ens telefontider! Eller jo "kanske på eftermiddagen" sa det i telefonsvararen senast jag faktiskt var tvungen att få tag på dom, vi väntade inte till "kanske i eftermiddag" vi ringde kliniken 9 mil bort, dom svarade iallafall och vi fick en tid så vi hann köra dit! :up:
Samma här! Telefontid två timmar på morgonen - när alla ringer som dårar för att komma fram. Dom svarar under dagen om dom har tid, men det är ju besök bokade så det är ju förståeligt att det sällan går att få tag på dom då, men jäklar vad frustrerande det är. Speciellt när han bad att jag skulle ringa idag för att stämma av läget, och han faktiskt behöver titta på katten igen, och dom har julstängt 17/12-4/1... :arghh: Tur att ni fick komma in på nästa ställe i alla fall!

Jag har en ny måttstock - Mr Linköping. En ny karl måste helt enkelt vara amazing, annars duger det inte! Jag menar inombords liksom, personen måste vara genuint vacker på insidan. Bonus om utsidan är det också liksom ;)

När jag tänker efter är det enbart ex-maken av mina ex som var riktigt snygg, jag antar att det dreglades över honom.

Jag skulle inte ha någon! Men åkte till min nuvarande på vinst och förlust, vi har strulat tidigare och han är snygg för att vara äldre :angel:

I mina ögon är han den vackraste som finns på både in och utsidan :love:

Min fd KK var 2 cm lägre än mig, gick ju inte att ha vettiga skor på sig utan att han såg ut som en pygme! Nä jag vill ha långa män, med utstrålning, trevliga, väluppfostrade helt normala män! Jag har en nu och det är jag glad över även om jaq skulle vara singel.... Gick ju sådär :angel:
¨

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 455
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 720
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna