Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är det skönt att vara ensam, en dag eller så :p Men sedan håller jag på avlider av tristess. Avskyr att vara singel och sådana här dagar känns det extra tråkigt. :(
Håller helt med dig, det känns lite avtrubbat att vara ensam. Speciellt en dag som denna, när man egentligen vill vara med i gemenskapen och ha kul.
Själv ska jag gå ner till stallet och ge hästen lite kärlek och stallkatten (om jag hittar henne, hon ääälskar mig). Vet de andra i stallet har sagt att de aldrig sett henne gilla någon så mycket som mig. :heart

Håller helt med dig, det känns lite avtrubbat att vara ensam. Speciellt en dag som denna, när man egentligen vill vara med i gemenskapen och ha kul.
Själv ska jag gå ner till stallet och ge hästen lite kärlek och stallkatten (om jag hittar henne, hon ääälskar mig). Vet de andra i stallet har sagt att de aldrig sett henne gilla någon så mycket som mig. :heart
Ja, visst jag kan väl åka till någon. Men vill inte lämna min skotträdda katt själv hemma, ta med henne och riskera att hon springer bort någonstans vågar jag inte, har ingen kattbur heller. (Usch vad negativ jag låter)
Hoppas du hittade katten :)

Ja, visst jag kan väl åka till någon. Men vill inte lämna min skotträdda katt själv hemma, ta med henne och riskera att hon springer bort någonstans vågar jag inte, har ingen kattbur heller. (Usch vad negativ jag låter)
Hoppas du hittade katten :)
Ah, det är väl nackdelen när man har djur vid den här årstiden..

Jadå, hittade henne när jag klev in i sadelkammaren och hon såg lite förvånad ut och sen "nämen, åååh är det du~ purr purr :love:" och stryka sig mot benet.
Sen satt vi på en bänk och kelade i säkert 5min om inte mer, hon kunde knappt ligga still i knät och slickade på mina vantar. Mysigt.

Batterivärmda sulor is the shit! Har inga själv men ska införskaffa det för mina fötter tycker inte om klumpiga men varma skor men har flera bekanta som köpt dessa sulor och älskar dom!
Oh, det där lät intressant. Funderar dock lite på vart batteriet ska sitta, tänker när man har ridstövlar med högt skaft, för inte kan det väl vara inbyggt i sulan väl? :eek:

Försöker tina upp efter tre timmar i skogen... Mina tår tyckte att det var alldeles för kallt, jag måste fundera över min skosituation... Jag har ett par kängor som är varma men som jag får ont i fotleden av, och sen de jag hade idag, sköna att gå och stå i men jag fryser nästan ihjäl trots raggsockor... :arghh:
Har du testat Muckboots? Det är dom enda som håller mina fötter någotsånär tinade, allt annat är uteslutet den här årstiden. Jag drog i dubbar i mina, en skitbra investering. Muckbootsen tål gödsel, oljor, är vattentäta (dom är av neoprene och har fukttransporterande barriär) och finns i flera varianter.

Jag springer runt i pyjmasbyxor mesta tiden hemma :angel:
Kompressionstights, fleeceundertröja och ovanpå det ett gammalt dykarunderställ där arslet hänger i knävecken är vardagsoutfiten här. Ska jag till grannen drar jag av understället (vill ju inte ge deras barn traumatiska livslånga psykiska skador) :o och drar på en überskön tjock sweatskirt som det står AMBULANSSKJUKVÅRDEN över hela ryggen på.:laugh:

Snygg outfit va, men swettisen och tightsen har iallafall samma färg för dom är mörkblå. :D

Oh, det där lät intressant. Funderar dock lite på vart batteriet ska sitta, tänker när man har ridstövlar med högt skaft, för inte kan det väl vara inbyggt i sulan väl? :eek:
Jodå, och värmen styr man från fånen och tydligen räcker laddningen länge. Givetvis är dom laddningsbara. Jag ska själv köpa mig ett par och jag skiter i vad dom kostar.

Oj, sopbilen kom nu, jag som inte hade ställt ut soptunnan och det är typ blankis i spåren där den backade in, tur den kom iväg. Hade faktiskt inte förväntat mig att de skulle komma idag. :o

Seriöst?! :eek: Nä, nu skämtar du väl aprillo med mig? :eek:

Nä han gör inte det. Finns olika, finns dom som har batteriepack som man fäster på benet och sedan finns det dom med inbygda batterier och med fjärrkontroll alt styrning från telefon. Dom senaster kostar givetvis mycket mer än dom första som man kan få för under 200:- per par.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 536
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka