Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i kylan, helt klart underklädd. Nu lite darrig, blåläppad och tragisk, ser fram emot en varm dusch, och den lilla skål med apelsinskivor som jag gjort iordning till mig själv.

Funderar på att lägga mig i ett bad, bara för att jag kan och för att jag frös så mycket tidigare idag :)

Ibland undrar jag på allvar om jag är knäpp men jag förstår inte hur folk kan tycka om att bada i ett badkar? Jag älskar att bada bastu och plaska i en pool är ok men inte ett badkar... Blää för sånt

Ibland undrar jag på allvar om jag är knäpp men jag förstår inte hur folk kan tycka om att bada i ett badkar? Jag älskar att bada bastu och plaska i en pool är ok men inte ett badkar... Blää för sånt
Jag är nog lite i din ringhörna där. Jag kan dock tänka "Åhh vad skönt med ett långt varmt bad", fyller badkaret, tar min bok, och efter 5 min svettas jag och är rastlös, ligger obekvämt, får blöta fläckar i boken (om jag inte lyckats doppa ett hörn eller bokryggen i vattnet i mina försök att torka svetten från ansiktet) och slutar med att jag tömmer ur badkaret på vatten inom 7 minuter i princip :meh:
Sen ligger jag i ett tomt badkar och läser i typ 20-30 min innan jag kommer på att jag fryser :o:cautious:

Jag är nog lite i din ringhörna där. Jag kan dock tänka "Åhh vad skönt med ett långt varmt bad", fyller badkaret, tar min bok, och efter 5 min svettas jag och är rastlös, ligger obekvämt, får blöta fläckar i boken (om jag inte lyckats doppa ett hörn eller bokryggen i vattnet i mina försök att torka svetten från ansiktet) och slutar med att jag tömmer ur badkaret på vatten inom 7 minuter i princip :meh:
Sen ligger jag i ett tomt badkar och läser i typ 20-30 min innan jag kommer på att jag fryser :o:cautious:

Jag tycker också att det låter så jäkla skönt att bada men det tar 5 minuter sedan ger jag upp.

Låg i godan ro i soffan tidigare idag och spelade Playstation när telefonen ringde och en av tjejerna i stallet frågade om jag och tonåringen ville hänga med ut i skogen en sväng. Sagt och gjort. Det betyder lite i kinderna och termometern visade -13 när vi kom tillbaka. Men ett var härligt och är så sjukt vackert nu med all snö som kommit.

Har nu ätit, duschat och ligger nu i soffan igen och ska titta på Antman.

Väntar på att finalen på VM i dart ska börja, jag vill också bli så där äckligt duktig och vinna 300 000:- engelska pund.... Synd att jag inte är man! Kvinnor vinner inte lika mycket pengar så jag har gett upp tankarna på att bli världsmästarinna :p

God kväll! Åter på arbetsplatsen men i natt har jag vilande så jag försvinner om en stund. Verkar som om jag håller på att få influensa, fasen det är ju helt galen tid för sånt! :wtf:

Vi ha typ -10 här :cool: Hästen fick sitt varma 400gr vintertäcke med hals. Hon såg väldigt nöjd ut ! :up:
Ponnyn blev inte lika glad över att jag ordnade en ny extragrind på hagen nedtill som gör att hon numera går ut ur hagen när JAG vill, inte när hon vill :p
Och så red jag ungponnyn en sväng på banan och det gick bra :love:

Jag har inte hunnit fixa mitt konto så jag kan läsa böcker på telefonen :(

Eller rättare sagt min man hann inte. Han påstår att ungarna tog sån tid i dag när jag låg och tog en middagslur. Som om fyra små barn kan ta sådant tid att han inte hinner fixa min telefon :rage:
Undanflykter! Han är bara lat :mad:

HEMMA! Och ätit lite. Och pratat med karln samtidigt :) nu ska jag nog ta och plocka ihop julen här hemma, och får se om jag får ett ryck och städar lite efter det.

Bjuder på kaffe, ev en skymt av den underbart söta men skygga kattungen och garanterat gos av 13 årig gammal underbar, söt, egensinnig, gosig kattherre och ett härligt slick inne i näsan av en skelögd chihuahua om du kommer hit och städar undan min jul med :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 523
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 321
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 741
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 176
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka