Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 573
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla för omtanken! Pratat med Rasmus igen nu, han är hemma nu! Polisen skjutsade hem honom. Det hade kommit ambulans polis å brandkår så han blev undersökt av ambulanspersonalen och dom famn inget som tydde på att han behövde åka in! *pustar ut*
Skönt att höra!

Tog mig kragen och bestämde mig för att simma. Tänkte att jag kunde ju nöja mig med 500 meter och sedan sitta i bastun en sväng. Men jag kände inte av min ömma ryggmuskel alls under tidsenlig så jag la till först 250 och sedan 250 till. Så en km blev det. Och jag hann med en kort stund i bastun ändå. :up:

Sjukt stolt att jag tog mig iväg till affären och även handlade. Även om jag nästan började gråta i bilen på väg hem.
Imorgon ska jag lyckas palla mig upp i ok tid och sen ska jag till storstan. Ska ta en fika med min närmaste chef/kollega/god vän och på fredag kommer älsklingen hem :bump:

Sjukt stolt att jag tog mig iväg till affären och även handlade. Även om jag nästan började gråta i bilen på väg hem.
Imorgon ska jag lyckas palla mig upp i ok tid och sen ska jag till storstan. Ska ta en fika med min närmaste chef/kollega/god vän och på fredag kommer älsklingen hem :bump:
Det är skönt när man gjort det ändå :) Hoppas du får må bättre snart, ångest är bland det värsta som finns.

I sängen redan, maken matar hästarna så jag kan slappa. Mysgoja som pysslar om mig, så blir det ljudbok och fortsätta virka sockar. Håller på med resåren, snart klara.

Mamma har skickat över sina gamla garner som jag kan öva med. Två nystan rosa angora ska nog omvandlas till en filt för den vita kattens kartong (vägrar den fina korgen så klart...). Så gör jag en blandning av rutor och virkar ihop till den svarta katten, även m hon föredrar mitt duntäcke på natten och minafötter om kvällarna.

Radiostyrning mm. på inmatningsbord kopplat och klart, vedmaskinen har femtielva sladdar åt alla håll nu och det är bara jag som vet hur den funkar eftersom jag har konstruerat det mesta vad det gäller el och fjärrstyrningar. En elektriker som tittade i skåpet utbrast "åh herregud, det där rör jag inte för då gör jag bort mig", lite kul för han har iallafall utbildning som elingenjör men har pysslat med installation istället. :D Han frågade efter ett schema, jag meddelade honom att "det kan du titta i månen efter, jag har schemat HÄR" och pekade på huvudet. :p

A somnade efter 21 idag, 1,5 timmes nattning. Jag ser INTE fram emot att väcka henne 6:45 imorrn. Hon slår på mig när hon sovit nästan 12 timmar, hur ska det bli imorrn då? :crazy: /trött mamma

Sitter hemma och mår illa samt har förjäklig huvudvärk. Det hjälpte inte med vätskeersättning och jag har ätit bättre än vanligt... Funderar på om det kan vara så att den färdiga mackan jag köpte till frukost (som blev lunch..) innehöll något som min kropp inte är förtjust i. Kanske ska ta en längre rastningsrunda med valpen i regnet sedan, promenader brukar hjälpa bra mot magont och illamående åtminstone och med tanke på regnet lär det inte vara många ute...

@Red_Chili något som hjälper mig är akupressur mot illamående. Googla på det så får du fram en bild på var du ska trycka. Är superenkelt att göra på sig själv. Det är bara en punkt på varje handled man ska trycka på.

Tar säkert inte bort allt men förhoppningsvis det värsta!

Det lät riktigt gott. Har du lust att dela med dig av receptet?
Ja då gärna
Morötter ca 500gr grovrivna
Halv lök hackad
En bit ingefära färsk riven
8 dlvatten
grönsaksbuljongtärning (jag tog två )
2 dl matlagningsgrädde
Stekte löken lite sedan i med allt utan grädden. Koka ca 10 min mixa och häll i grädden värm klart. Man kan ha i färskpressad apelsinjuice av en apelsin, hade ingen apelsin hemma så det hoppas jag över idag.
Snabbt gott

Ibladn tror jag att jag
Jag är nervös.. :nailbiting:
på ett sätt vill jag inte gå och lägga mig och på ett sätt vill jag det.

Gå och lägg dig! Du ska ratta modell jättestor bil imorgon och vi vill för allas skull men främst för din skull att du ska vara på allerten då! Så marsh i säng nu!

Så lyd nu!

( Lyckades jag övertala dig nu :rofl: )

Tror jag är trött, jag sitter och skrattar åt det jag själv skriver nu för det kan knappast bero på att jag har dålig humor va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
44 707
Senast: Sel
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 315
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..