Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar. Stressar. Försöker låta bli det sistnämnda. Nu är i alla fall maten klar, utlevererad i de fall den ska det, och i de fall vi serverar den på plats så börjar ungarna komma. Nu räknar vi ner till lunchrast.

Hovslagaren är sjuk så hästarna behöver i te stå inne längre. Ska ta och motionera djuren innan de får gå ut dock. Särskilt Unge Herr Slyngel behöver få jobba ordentligt.
Försöker förtränga att jag behöver åka in till stan också..

Tittar mig förtvivlat omkring i mitt hem och konstaterar att jag kommer att dö städdöden. Jag städar, plockar, dammsuger mm mm mm så mycket jag bara orkar just nu men det ser ändå ut som en rövarkula.

Jag orkar ett rum och sedan dör jag av orkeslöshet men idag ska jag ta tag i den rena tvätten som väntat i säkerligen 3 veckor på att få komma "hem" till sitt place där dom brukar hänga :crazy:

*Dagens tips*
Pssst när hennes karl kommer hem, smit ut bakvägen eller ett fönster lite lagom halvdiskret så kommer du & hon klara er utan att han "kommer på er"
Vill du annars vara riktigt diskret så klättra genom skorstenen så kommer du ut kolsvart och kan studsa iväg & grannen tror du är en graciös panter och för mera att fundera över :p
Han brukar ringa mig när han vet att jag är där strax innan han kommer hem så precis som jag åkt så kommer han och ska vi göra nåt speciellt så kommer jag tillbaks sen det blivit mörkt. :devil:

Lika kul att lämna bilen där över natten när inte hans bil är hemma eller han är ute på jobb och bor borta. :laugh:

Använt förmiddagen till att köra bilen till verkstaden och passa hovslagaren som skott fem hästar.
I kväll se till att få skjuts till verkstaden (lite för lat för att gå de 2-3 kilometrarna) för att hämta bilen igen.
Just ätit lunch och ska ut och rida - om det inte blir för mycket styltor.

Pratat med verkstaden och delen som är trasig är slut hos leverantören/fabriken :banghead: så har fått klödda hur jag ska ta mig upp till dalarna i helgen. Blir så att stackars karln får köra upp mig på fredag och sen åker han hem på söndag för att sedan åka upp igen på torsdagen :heart stackarn :( redan på väg hem från skolan. Har tid hos gyn vid halv fyra (cellprov) så tvungen gå tidigare.

Gode tid... Våra nya schemaförslag har skickats ut till kollegorna nu innan lunch och redan börjar det trilla in arga sms. Inte konstigt att ingen vill vara ombud.
Linta, känner sig lurad

Jisses det damp ner en kallelse till idag!?! Verkar som att alla neurologer/ fysioteraputer/ ortopedtekniker/ arbetsteraputer både innom AF och landstinget och arbetsförmedlare vill träfffa mig samtidigt?

Det är precis som om dom kommit på att jag exiterar och är nyfikna på mig?

Pratat med verkstaden och delen som är trasig är slut hos leverantören/fabriken :banghead: så har fått klödda hur jag ska ta mig upp till dalarna i helgen. Blir så att stackars karln får köra upp mig på fredag och sen åker han hem på söndag för att sedan åka upp igen på torsdagen :heart stackarn :( redan på väg hem från skolan. Har tid hos gyn vid halv fyra (cellprov) så tvungen gå tidigare.
Går inte delen få tag i på begagnat marknaden?

Jag vill dumpstra! Har försökt men är för feg och vet inte hur det funkar men nu vill jag verkligen testa.

Undrar om jag ska försöka låna bil imorgon natt och dra med en vän ut på det? Hon har aldrig dumpstrat mat men annat så hon har ju erfarenhet av det iallafall!
När jag kommer med tv-n så drar vi en repa innan jag åker hem tycker jag, jag ska ta reda på lite mer om Västerås för jag har lite kontakter.

Bakar sockerkaka på havremjöl, med blåbär. Smeten blev ruggigt god iaf, hoppas den blir lika bra i gräddad form :d
Känner mig fö duktig och huslig som fått igång tvättmaskinen och kommit ihåg att ta ut kalkon ur frysen till middag. Har vi riktig tur kanske jag lyckas tömma diskmaskinen OCH hänga upp tvätten sen dessutom. Håll tummarn :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 73 74 75
Svar
1 491
· Visningar
53 770
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 315
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2