Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 573
Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker te (det gör jag rätt ofta) och samlar mig för ridning (inte så jobbigt mentalt, vackert väder med sol och en plusgrad ute).
Just kommit hem efter att ha köpt nya vinterdäck - inte så kul för nu är jag 6000kr fattigare och då tyckte jag ändå att däcken var relativt billiga (det har uppenbara nackdelar med vissa bilmodeller).
Mycket god service på däckverkstan. Visserligen lite lågsäsong för dem, men att komma en halvtimme innan utsatt tid och då omedelbart få fyra "gubbar" som kastar sig över bilen och däcken är inte illa alls.

Har ju glömt att berätta att min stortånagel siitter kvar ännu! Katten börjar så smått vilja sova i min fotända igen och lillkatten får nog stanna. Hon och hunden leker rätt mycket ihop så istället för en till hund får jag väl behålla Olga, Liill- Babs, Kerstin, Krysmynta, Hedvig, Gunhild, Ellie Persson.

I natt var hon dock billig, hon drog ner två av mina pelargoner i köket och kissade i blomjorden :rage:

Sitter på en väldigt sen buss till stan. Hoppas jag hinner med nästa buss som ska ta mig till verkstaden så jag kan hämta min bil!

Solen skiner och det är inte speciellt kallt så idag blir det faktiskt trevligt att bära ved :)

Ni får gärna hålla några tummar för Bettan (aka Saaben) för K bogserade precis upp henne till verkstaden. Batteriet ok, inga ispluggar, startmotorn drar och bränslepumpen funkar... men startar gör hon inte. Jag har bara inte råd med något dyrt så positiva tankar häråt uppskattas.

Sitter och tittar på Ung och bortskämd och förfasas över hur avtrubbade från verkligheten deltagarna är. 19 år och kan inte ens öppna en konservburk liksom? *Går och gömmer mig*

Ska äta nåt sen gå ut med hunden en långpromenad
Kommer sakna att kunna öppna dörren och släppa ut henne men kan hägna in på baksidan så jag kan gå di och släppa.

Sitter och tittar på Ung och bortskämd och förfasas över hur avtrubbade från verkligheten deltagarna är. 19 år och kan inte ens öppna en konservburk liksom? *Går och gömmer mig*
Men föräldern som sa att tjugoåringar inte ska behöva städa efter andra?
Nej bättre att tömma minibaren på jobbet.

Hälsat på makens faster och gett hennes födelsedagspresent och varit lite sällskap. Hon opererade bort en "fläck" på handen igår så hon var lite tufflig. Vi tittade på Bastubaletten på tv... Hon är från Tornedalen så hon kände igen sig, fantastisk programserie på svt, borde gå att hitta på svtplay om det är någon som är intresserad. :D Hon fattade betydligt mer skämt än vad jag gjorde för de pratade en hel del på meänkieli som hon kan men som går helt förlorat för mig. ;)

Jag ska börja i en vanlig bågskytteklubb och då använda min ryttarbåge.
Beridet bågskytte har också gått med i bågskytteförbundet så det kan nog bli lättare framöver.
Det finns också vissa arrangörer av kurser i beridet där man kan hyra/låna häst.
Jag vet att det är på gång, men det är inte klart än vad jag vet att man får tävla med ryttarbåge. Tränar med den gör hon ändå.

I fjol blev hon 9:a på SM. Sambon tränar och tävlar och är tränare. Lillungen tränar när tillfälle ges (träningen krockar med hennes ridning och hon prioriterar hästarna).

Tittar på Extreme couponing och funderar över om man verkligen behöver ett helt lager av precis allting i massupplaga i förråd, gästrum och garage. Jag skulle LÄTT kunna fylla mina förråd med gratissaker från containrarna men varför då? Det enda jag hamstrar är toapapper och tvätt och rengöringsmedel för det kommer inte så ofta och används ju vartefter, hittar jag annat i massupplaga så skänker jag bort överskottet till dom som är på samhällets botten på riktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
39 921
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka