Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 717
Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det blinkat några gånger så ljus är tända ,dock är jag mer rädd för att huset blåser bort ,detta är långt värre än Helga och då var det en klass 2 varning,nu är det en klass1,jävla smhi!
Ju fler och dyrare datorer SMHI köper desto sämre blir prognoserna. Här är det klass 4-varning nu på den 3-gradiga skalan. :meh:

Har lunch på jobbet och är irriterad på chefen. jag fick skäll för att min kollega är långsam tydligen för det ser han i kameran. Tydligen står vi bara o pratar och skiter i kunderna. Vilket är sån jävla bullshit. Och jag vet att jag kommer få skäll ikväll för då är jag ensam och ropar jag på han så är jag så jävla seg som inte hinner med två kassor sammtidigt och ropar jag inte så får jag skäll för att jag inte ropar och försöker hinna med alla.
Dags att byta arbetsgivare/chef? Det där låter ju inget roligt alls.... :down:

Dags att byta arbetsgivare/chef? Det där låter ju inget roligt alls.... :down:

Har tyvärr inte lyckats ta körkort än och då blir det tyvärr svårt. Finns tyvärr inte så mycket jobb på den här orten. Så får stå ut ett tag till. Jag blev dock vansinnig idag och sa typ upp mig för han skällde på mig flera gånger för att jag var seg, för att jag kollade datum på varor, osv...
Men vi typ löste de.
Imorgon så måste jag jobba gratis i ca 20 min också för jag hinner inte baka brödet på 20 min som vi har på oss. (Det ska vara i ugnen i 18 min) så jag är där ungefär 30 min före (10 min för tidigt) och stämplar in någon gång när jag går förbi klockan så det är allt från 09:40 till 09:50 typ... får inte stämpla in före 09:40

Kan inte du öppna en lite gårdsaffär för oss som fegar,byta varor mot kontanter.

Och citatet skulle vara ang ankpaten.Gäller o hålla fingrarna i styr
Jo det skulle se ut det, undrar hur många dagar den skulle finnas kvar innan jag hamnade inför tinget? :nailbiting:

Har tyvärr inte lyckats ta körkort än och då blir det tyvärr svårt. Finns tyvärr inte så mycket jobb på den här orten. Så får stå ut ett tag till. Jag blev dock vansinnig idag och sa typ upp mig för han skällde på mig flera gånger för att jag var seg, för att jag kollade datum på varor, osv...
Men vi typ löste de.
Imorgon så måste jag jobba gratis i ca 20 min också för jag hinner inte baka brödet på 20 min som vi har på oss. (Det ska vara i ugnen i 18 min)
Blärk :yuck:
Ja då är det klart lite jobbigare, stå ut tills du hittar något annat, och försöka ta körkortet? Kanske kan bli en bra morot att slippa den chefen?

Blärk :yuck:
Ja då är det klart lite jobbigare, stå ut tills du hittar något annat, och försöka ta körkortet? Kanske kan bli en bra morot att slippa den chefen?

Tog lektioner i somras när jag fick 2 veckor semester. (Har 13 dar kvar.....) men hinner inte övningsköra hemma tyvärr. Jobbar 12-19 o åker till stallet sen o kommer hem 22-23. Och behöver öva på stadstrafik... Så det är tyvärr inte enkelt

Tog lektioner i somras när jag fick 2 veckor semester. (Har 13 dar kvar.....) men hinner inte övningsköra hemma tyvärr. Jobbar 12-19 o åker till stallet sen o kommer hem 22-23. Och behöver öva på stadstrafik... Så det är tyvärr inte enkelt
Ah, det är ju det där, hur är det på helgerna? För du jobbar väl inte varje dag väl eller? (o_O)

@sweep jobba gratis = oförsäkrad, du är ju inte ens där.. om någonting skulle hända osv. Den sk. chefen skulle jag be åka till månen fort och sen gå på A-kassa.
Hoppas du har lite koll på dina rättigheter och skyldigheter i arbetslivet.
Låter inget bra alls, hoppas du hittar annat så fort det bara går!

Ah, det är ju det där, hur är det på helgerna? För du jobbar väl inte varje dag väl eller? (o_O)

Jobbar varannan helg. Men man ska hinna med mycket på helger också tyvärr. Typ tvätta och städa ;)

Jag jobbade en månad varje helg men var ledig tisdagar och torsdagar. För en kollega ville inte jobba helger...

Jobbar varannan helg. Men man ska hinna med mycket på helger också tyvärr. Typ tvätta och städa ;)

Jag jobbade en månad varje helg men var ledig tisdagar och torsdagar. För en kollega ville inte jobba helger...
Ibland kan det vara värt att prioritera om en kort stund för att få något överstökat. Jag tror det kommer lösa sig för dig oavsett, kanske bara tar lite längre tid. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 842
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 028
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 334
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka