Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 733
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är så olika från person till person. En kompis till mig däckar totalt när hon har 38. Jag har en normaltemp på 36,7 och börjar inte känna av feber förrän jag passerar 39.
Jag känner mig hängig, vi får väl se vart det tar vägen. Så dumt att det skulle komma nu, har inte tid att bli sjuk. :(

Och nu vet jag vad det var jag hörde i natt,den stod inte här igår,den såg inte ut så här :mad:
DSCN1294_1.jpg

Har varit ute och kört en sväng med bilen. Motorlampan började lysa på den igår, så i morse åkte jag in till verkstaden med den. Under tiden som de skulle undersöka vad som var fel så slocknade lampan :p Det var visst något filter(?) som blivit lite igensatt bara, för jag kör tydligen lite väl många korta sträckor (måste tyvärr det i jobbet) och kör för lugnt övrig tid. Vad de på verkstaden sa att jag skulle göra? "Ut och buskör lite ibland! Det mår den här motorn bra av" :D

Sååå någon gång ibland ska jag ut och strunta i eco-driving, bara köra på ett tag och köra för att det är trevligt. Tur att jag gillar att köra! På vägen hem från verkstaden tog jag en rejäl omväg, körde dit det är högre hastighet på motorvägarna, passade på att verkligen gasa på när jag gjorde några omkörningar (jag kör inte överdrivet fort, men när någon kör 80km/h på 120-väg så kör jag om ;) ) För första gången på länge började jag le av att köra bilen. Den är ju trevlig egentligen, jag har bara kört för lugnt och tråkigt senaste tiden för att uppleva det ordentligt. Men ja, jag ska ändå byta bil senare till något mer miljövänligt och billigt alternativ. Med ett eventuellt nytt jobb blir det också mindre bilkörning och de sträckor som körs blir långa sträckor istället för fjuttkörandet.

Har varit ute och kört en sväng med bilen. Motorlampan började lysa på den igår, så i morse åkte jag in till verkstaden med den. Under tiden som de skulle undersöka vad som var fel så slocknade lampan :p Det var visst något filter(?) som blivit lite igensatt bara, för jag kör tydligen lite väl många korta sträckor (måste tyvärr det i jobbet) och kör för lugnt övrig tid. Vad de på verkstaden sa att jag skulle göra? "Ut och buskör lite ibland! Det mår den här motorn bra av" :D

Sååå någon gång ibland ska jag ut och strunta i eco-driving, bara köra på ett tag och köra för att det är trevligt. Tur att jag gillar att köra! På vägen hem från verkstaden tog jag en rejäl omväg, körde dit det är högre hastighet på motorvägarna, passade på att verkligen gasa på när jag gjorde några omkörningar (jag kör inte överdrivet fort, men när någon kör 80km/h på 120-väg så kör jag om ;) ) För första gången på länge började jag le av att köra bilen. Den är ju trevlig egentligen, jag har bara kört för lugnt och tråkigt senaste tiden för att uppleva det ordentligt. Men ja, jag ska ändå byta bil senare till något mer miljövänligt och billigt alternativ. Med ett eventuellt nytt jobb blir det också mindre bilkörning och de sträckor som körs blir långa sträckor istället för fjuttkörandet.
Om du inte vill köra för fort kan du ju ist varva upp motorn riktigt mkt, lite dragracing körning nästan ;)

Och nu vet jag vad det var jag hörde i natt,den stod inte här igår,den såg inte ut så här :mad:
DSCN1294_1.jpg
Fan vad surt det är när man hittar sina ägodelar utspridda. Här klarade sig allt, det enda som lättat var ett tomfat som stått upp men som låg ner när jag kom ut idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 844
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 306
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka