Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aptrött. Som jag alltid blir när jag slappnar av hemma.

Imorgon ska jag inte ägna en tanke åt tapeterna i paketet i bilen utan istället ta tag i vardagsrummet. Ut med alla plädar, kuddar och dammsuga, torka och göra rent. Det är igengrott eftersom jag aldrig orkar. :banghead:

Blir det gjort ska jag göra samma sak med sovrummet...

För en stund sedan åkte den första omgången gäster hem. Lättsamt påskfika, gott och trevligt. Jag fick påskgodis :heart och de fick med sig snödroppar, björkris och ved (som jag sågat ner och huggit själv :up:).

Nu ska jag slappa och tvätta och diska - och det är egentligen samma sak. Det är så mycket enklare när maskinerna finns i hemmet. Jag jobbar/rengör fast att jag egentligen bara gör punktinsatser då och då. Det är skillnad mot när jag bodde i lägenhet och måste springa ner i tvättstugan nu och då, med tidspassning och -bokning.

Jag har druckit en äcklig påsksnaps också. Fy bövelen, vad ohyggligt det är med sprit.

Köp Xante i stället för aquaviten ...

Köpte sässongens första flaska rosé inför påsken då vårvädret gav mig sommarfeeling.
Nu har del hällregnat hela dagen och det är råkallt ute. Tji fick jag, blev inget solstolsväder:meh:

Funderar på att testa om ett glas rosé smakar gott i gungstolen med regnet piskandes mot rutorna....

Möjligheten är att du blir kissnödig efter några glas, pga ljudet från regnet och vattnet som strilar:angel:

Aptrött. Som jag alltid blir när jag slappnar av hemma.

Imorgon ska jag inte ägna en tanke åt tapeterna i paketet i bilen utan istället ta tag i vardagsrummet. Ut med alla plädar, kuddar och dammsuga, torka och göra rent. Det är igengrott eftersom jag aldrig orkar. :banghead:

Blir det gjort ska jag göra samma sak med sovrummet...

Jag tycker att du INTE ska ta sovrummet samma dag. Ta lite åt gången. Så tänker jag själv i alla fall. Om jag har en för lång lista på måsten så känns det ogenomförbart. Och då blir inget gjort istället. Påsken har fler dagar ju.

Måste googla för jag vet inte vad Xante är.

Googlat nu: Jaha, päronlikör låter gott. Men det är ju en bas av cognac = äckligt ju.
Cognac är en livsnödvändighet.

Jag unnar mig någon flaska per år - i rent medicinskt syfte :D
Plus att min omgivning vet att jag älskar cognac så det har hänt att jag fått nån julklapp av barnet eller någon vän...

När bror kommer på besök så är det enda taxfree jag vill ha just cognac.

Cognac är en livsnödvändighet.
FEL! Det är lika äckligt som whisky! Och annan sprit! Ren sådan i alla fall.

tumblr_mdwzniBekE1qfvikeo1_500.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 838
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 245
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka