Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är (fortfarande) halvdöd. Gårdagen var rolig men jobbig. Tur nog slapp jag vara speaker på pimpeltävlingen :D men det gjorde att jag fick vara överallt, dvs hoppa in där det behövdes så det blev lite springigt. Iofs hamnade jag efter ett tag på att ta betalt i matförsäljningen vilket inte är direkt vilsamt mentalt. Mina huvudräkningsskills funkar fortfarande iaf! :p

Jag syns om man vet vad man ska titta efter ;) Det var min svåger som arrangerade det hela, han är jätteduktig :up:

Skulle egentligen åkt till Göteborg och Eurohorse idag men resesällskapet backade ur i sista sekund.. Funderar på att åka själv men det är inte lika kul..
Blir nog inget med jobbarkompisen heller, han behöver vara själv ett tag säger han. Hört från andra kollegor att han har/har haft ganska allvarliga psykiska problem så nu blir jag lite orolig för honom. Eller så vill han bara vara själv. Känner honom inte tillräckligt väl för att bröta dit ändå och kolla läget.

Ja som kanske märks mår jag inte så bra jag heller och hade verkligen behövt komma bort lite..

Vaken, väntar på kaffet. Strålande sol ute och vädergudarna har lovat 10 grader ute :up:
Känner mig riktigt sugen på att träna häst och ponny i dag. Det var länge sen jag kände så.

@sthu
Kan du inte åka själv om du känner att du behöver och träffa någon där? Kanske nån bukare?

@EmmaW Var lite inne på det men tycker det är så sjukt jobbigt att träffa nytt folk.. Får se hur jag gör, kanske kan övertala kompisarna att åka imorgon istället. Hade sett fram emot en utflykt men nu kommer ångesten krypande igen..

Borde verkligen hitta en ny samtalskontakt och börja medicineras igen.. Inget bra alls nu :(

@EmmaW Var lite inne på det men tycker det är så sjukt jobbigt att träffa nytt folk.. Får se hur jag gör, kanske kan övertala kompisarna att åka imorgon istället. Hade sett fram emot en utflykt men nu kommer ångesten krypande igen..

Borde verkligen hitta en ny samtalskontakt och börja medicineras igen.. Inget bra alls nu :(
Kolla alternativet att åka i morgon då. GHS är ju trots allt ganska trevligt mål för en utflykt.

Förstår att det är jobbigt. Kram :heart

Jag blir galen, jag tror jag börjar få en ny vagel i ögat, gör så ont att blinka. Den är inte gul, men det är lite svullet och rött.... jäkla skit.... :banghead::banghead::banghead:

@sthu: Åk! Försök säg till dig själv att det blir jättekul, le mot dem du får ögonkontakt med och börja prata med de som verkar pratbara fast du inte känner dem. Det finns många trevliga människor ute där.

Jag hade en fantastisk konversation en gång med en man som visade sig vara en FN-veteran. Anledningen till att vi började prata var att jag har en flaskkasse i militärgrönt från SMB, han var bakom mig i kassan på Systembolaget och kommenterade den :D

*stor kram*

Tack vare Nordupplands största planeringsmiss har min frukostdejt med min snubbe bytts ut mot en taxiresa och ett extra tåg att köra. Känner mig snuvad. Men en svettig fralla och kallt takeaway-kaffe på tåget är ju nästan lika fint som rostbröd, nybryggt kaffe och gos i soffan, right? :arghh::meh:

Tack vare Nordupplands största planeringsmiss har min frukostdejt med min snubbe bytts ut mot en taxiresa och ett extra tåg att köra. Känner mig snuvad. Men en svettig fralla och kallt takeaway-kaffe på tåget är ju nästan lika fint som rostbröd, nybryggt kaffe och gos i soffan, right? :arghh::meh:

Jo, eller hur? :grin:

Så jäkla irriterande när andras planering (eller brist på den) sätter en i skiten! :mad:

Jo, eller hur? :grin:

Så jäkla irriterande när andras planering (eller brist på den) sätter en i skiten! :mad:
Eller hur! För två veckor sen hade vi så mycket folk över den här helgen att vi uppmuntrades att ta ledigt. En sjukskrivning och en planeringsmiss senare så riskerar vi uppemot 12 inställda tåg idag... Och min frukost är förstörd! :arghh:

Åk! Försök säg till dig själv att det blir jättekul, le mot dem du får ögonkontakt med och börja prata med de som verkar pratbara fast du inte känner dem. Det finns många trevliga människor ute där.

Jag kör den varianten på jobbet och är helt slut när jag kommer hem.. Är ingen social människa och har så svårt att vara annat än "professionellt social".. Fått höra att jag är underbar i kundtjänst men hemsk i fikarummet (inte så illa, de gillade mig ändå men jag sa inte så mycket).

Eller egentligen tycker jag nog att det är rätt kul, men ångesten! Den tycker inte att det är kul.. Dumma jäkla ångest, den borde förbjudas :rage:

Jag är (fortfarande) halvdöd. Gårdagen var rolig men jobbig. Tur nog slapp jag vara speaker på pimpeltävlingen :D men det gjorde att jag fick vara överallt, dvs hoppa in där det behövdes så det blev lite springigt. Iofs hamnade jag efter ett tag på att ta betalt i matförsäljningen vilket inte är direkt vilsamt mentalt. Mina huvudräkningsskills funkar fortfarande iaf! :p

Jag syns om man vet vad man ska titta efter ;) Det var min svåger som arrangerade det hela, han är jätteduktig :up:
Vilken härlig film!

Jag kör den varianten på jobbet och är helt slut när jag kommer hem.. Är ingen social människa och har så svårt att vara annat än "professionellt social".. Fått höra att jag är underbar i kundtjänst men hemsk i fikarummet (inte så illa, de gillade mig ändå men jag sa inte så mycket).

Eller egentligen tycker jag nog att det är rätt kul, men ångesten! Den tycker inte att det är kul.. Dumma jäkla ångest, den borde förbjudas :rage:

Jag förstår att det är jobbigt, jag var inte speciellt social själv som yngre (i mitt fall pga blyghet). Efter för mycket stress under många år är jag inte så social jag önskar att jag vore, jag behöver mer "ensamvila" numera.

Jag hoppas du orkar åka iaf. Hade jag varit i närheten hade jag gärna haft en mini-Buketräff, jag älskar GHS och har inte varit där på många år :)

Vilken härlig film!

Ja, den blev jättebra. Jag är glad att de nämnde A ordentligt också i filmen, han fick idén förra helgen! Visst, vi var många som hjälpte till men det är helt och hållet hans förtjänst att det blev av. Vad som först skulle vara en liten fisketävling med förväntade 50 starter blev en familjedag med över 200 starter och möjlighet att åka flygplan! :love: Jag pratade med många i matkön och de var jättepositiva och förväntade sig en fortsättning nästa år :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 838
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
104 026
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 252
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka