Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surt. Men om det får dig att känna dig lite bättre så insåg jag utgör att jag tappat bort mitt Svenska kort också (Singapore kortet tappade jag bort för 1.5 vecka sedan, insåg i helgen att de också stängt av mitt Singapore nummer :confused: utan det kan jag ibte få verifierings koderna för överföringar. Så jag har noll och ingen tillgång till pengar :banana: Tror att jag har just precis för att betala löner till personalen den här veckan uttaget :up: Känner mig vuxen mao.

Bank problem deluxe just nu :cool:
Men fy! Hoppas det löser lite smidigt för dig ändå.

Besvärligt för er som har krångel med kort och bankernas rutiner. Jag kan irritera mig på att bankerna lever i sin egen värld och gör som de tycker. När flera nästan gick omkull fick de kapital av staten, dvs oss skattebetalare. Nu när det går bra går inte pengar tillbaka för det utan hamnar i ägarnas fickor och vi vanliga dödliga får sämre villkor för att de trimmar sin organisation. Inte finns det någon bank som erbjuder markant bättre villkor som man kan flytta till heller så det går inte riktigt att utöva konsumentmakt :meh:

För första gången i mitt liv ska jag betala tillbaka på skatten :mad:
Tror det kommer jämna ut sig när jag gör bilavdragen men ändå. Brukar få ut mellan 20-30 tusen så det här suger stenhårt :down:

Kört dottern till skolan för ett par timmar så hon hinner kolla av läget och ta med sig hem det hon behöver, maken på väg till VC för att kolla så att han inte har en propp i benet... Först pratade han med 1177, deras råd var försök få en tid på VC och får du ingen där så ska du åka till akuten, han ringde VC och telefonisten tyckte att det inte lät så farligt men om han nu absolut ville så kunde han väl få en tid hos läkaren... Intressant med så olika bedömningar... :cautious:

Besvärligt för er som har krångel med kort och bankernas rutiner. Jag kan irritera mig på att bankerna lever i sin egen värld och gör som de tycker. När flera nästan gick omkull fick de kapital av staten, dvs oss skattebetalare. Nu när det går bra går inte pengar tillbaka för det utan hamnar i ägarnas fickor och vi vanliga dödliga får sämre villkor för att de trimmar sin organisation. Inte finns det någon bank som erbjuder markant bättre villkor som man kan flytta till heller så det går inte riktigt att utöva konsumentmakt :meh:
Jag tycker det är så fel. Jag vill gärna förvara pengar på ett säkert sätt men jag vill ha tillgång till MINA pengar när jag behöver. Inte efter bankernas tycke.

Vi kanske skulle starta en egen bank. Bukebanken :idea: :D

Ligger kvar i sängen men funderar på att gå upp och ta en dusch. Sambon sitter i seminarium för sin utbildning så frukost dröjer en timme till (om vi vill äta gemensamt).
Hade planerat en tur till pappas grav idag och plantera lite gult, men det är snö så det får nog vänta till imorgon.

Jag känner mig alldeles tom. Från att har längtat och väntat och varit jättepepp på att åka till London har det förbytts till en klump i magen.
Jag har aldrig känt mig orolig för att åka någonstans tidigare men nu känns det inge kul alls, jag som älskar att åka till London.

Jag känner mig alldeles tom. Från att har längtat och väntat och varit jättepepp på att åka till London har det förbytts till en klump i magen.
Jag har aldrig känt mig orolig för att åka någonstans tidigare men nu känns det inge kul alls, jag som älskar att åka till London.

Det förstår jag. Kommer du att åka ändå? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
289
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 844
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..
  • Vilken hundras?