Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lekt med hästarna och så hqr jag och söta vita katten tittat på dressyren.
Ska fixa stallet och sen äta makens goda mat. Livet är rätt bra mao. Blir till och med lite vin ikväll :)

Sitter i stickade strumpor och stickad tröja (inga stickade byxor), äter snabbnudlar och lyssnar på smått deprimerande musik.

Han är bra på det han gör, den där Daniel.

Ni är nog en tuffer än man tror alltså :D

Lite av två bulldozers :angel: Och om barnet blir klöst av en katt eller vält av en hund eller trampad av en häst så säger hon "Det är sånt som händer." och går vidare med livet.
Det finns två anledningar till att jag så ofta har väldigt många blåmärken. Den ena är såklart att jag lätt får blåmärken. Den andra beror på att jag helst inte vill ge mig utan vill att min träningspartner slår hårt för att komma loss respektive håller hårt när jag ska ta mig loss.

Hästarna motionerades i förmiddags. Lego hängde med och sprang bredvid vagnen på båda vändorna och där emellan busade han loss med stallkompisens hund. Efter stallvändan bar det av till mina föräldrar för sen lunch och ännu mer hundbus. Nu ligger jag och hunden i soffan och bara tar det lungt. Det regnar så promenaden som borde bli snart blir nog inte så lång som jag hade tänkt.

Jag tricker öl och är nog lite snart mer än salongsberusad... tål visst inte ens 2st 5,6% öl längre... är inne på den tredje. hur ska detta sluta?
Hör redan mamma i huvudet som säger att jag inte ska dricka själv... suck.

Sitter med mitt andra glas rödvin efter en helt fantastisk grillmåltid. :d Proppmätt och är inte ens sugen på godispåsen ungarna och maken slåss om, mitt lakrits finns nog kvar lite senare också. :idea: Däremot sitter jag och funderar på om vi inte ska ha chokladpudding till efterrätt... :angel:

För en stund sedan åkte den första omgången gäster hem. Lättsamt påskfika, gott och trevligt. Jag fick påskgodis :heart och de fick med sig snödroppar, björkris och ved (som jag sågat ner och huggit själv :up:).

Nu ska jag slappa och tvätta och diska - och det är egentligen samma sak. Det är så mycket enklare när maskinerna finns i hemmet. Jag jobbar/rengör fast att jag egentligen bara gör punktinsatser då och då. Det är skillnad mot när jag bodde i lägenhet och måste springa ner i tvättstugan nu och då, med tidspassning och -bokning.

Jag har druckit en äcklig påsksnaps också. Fy bövelen, vad ohyggligt det är med sprit.

Funderar på hur dags jag måste gå upp imorgon. Troligen inte supertidigt men kanske vid 6-6.30-tiden. Ska släppa ut hästarna och fixa stallet i övrigt, lämna hunden till en kollega som bor i Svedala, hem och duscha och slutligen åka till Lund. Tåget går typ 11.15 imorgon så det gäller att hålla igång tempot :)

Köpte sässongens första flaska rosé inför påsken då vårvädret gav mig sommarfeeling.
Nu har del hällregnat hela dagen och det är råkallt ute. Tji fick jag, blev inget solstolsväder:meh:

Funderar på att testa om ett glas rosé smakar gott i gungstolen med regnet piskandes mot rutorna....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 838
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 976
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 244
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka