Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
För att det är så pass billigt att låta firman göra det?
De tar hand om däcken. Tvättar däcken, fyller luft och förvarar i lämplig temperatur.
Jag bokar en tid, åker dit, tar en kopp kaffe medan jag väntar och sedan är det bara att betala 650 kr och åka.

Alternativet är att stå ute i mörker och kyla och svära över hjulbultar och tunga däck. Sett i jämförelse är det billigt. De gör det på en kvart - mig tar det mer än en timme.

När jag hade hjulen med mig kostade det 100 kr per däck.
Billigt? Du skojar?

Jag får jobba flera timmar för att få ihop pengarna till det där, i jämförelse med knappt en timme om jag gör däckbytet själv. Och jag behöver aldrig svära över hjulbultar och tunga däck. Kopparpasta "is da shit" och eftersom jag aldrig drar bultarna med maskin så får jag också loss dem. Sen har jag tillräcklig fysik för att hantera däcken, liksom jag har fysik att baxa runt min gräsklippare.

Imorgon börjar flytten till varmare ställe. Det är elektroniklabbet som flyttar, fan vad skönt det ska bli att inte hitta råttskit på arbetsbänkarna och få skura hyllorna längst ner varenda år från råttpiss. Råttjävlar!!!!!! :rage: Nya labbet är råttsäkert, "ganska" inbrottssäkert, ska larmas och är gastätt så där ska väl råttjävlarna gå bet iallafall. :cool:

Katt?

Kolla så du har tillräcligt med kylarvätska och inte nån läcka så den försvinner, det var så man gjorde på "den gamla goda tiden" när vi körde med allehanda mysko och äldre fordon (skrothögar), när värmen försvann fick man fylla på kylarvätska och så gick det en vecka till,,,,,,,i bästa fall, och så funkar det fortfarande. :up:
Nyservad och det är kollat.

Billigt? Du skojar?

Jag får jobba flera timmar för att få ihop pengarna till det där, i jämförelse med knappt en timme om jag gör däckbytet själv. Och jag behöver aldrig svära över hjulbultar och tunga däck. Kopparpasta "is da shit" och eftersom jag aldrig drar bultarna med maskin så får jag också loss dem. Sen har jag tillräcklig fysik för att hantera däcken, liksom jag har fysik att baxa runt min gräsklippare.
110:- i månaden är inte jättedyrt enligt mig. Det är en dryg timmes arbete.

Men men, var och en är salig på sin tro. Vill vi andra betala för tjänsten så kan vi väl få göra det utan att du sitter och tycker att vi är kokobäng?

Går fläkten? Om den inte gör det kan det vara motståndet till den som gått sönder. Då funkar med största sannolikhet värmen, det är bara att det finns inget som kan blåsa in den i kupén. Fläktmotståndet har pajat två eller tre gånger på Saaben...
Ja, fläkten går. Det blåser kallt.

Imorgon börjar flytten till varmare ställe. Det är elektroniklabbet som flyttar, fan vad skönt det ska bli att inte hitta råttskit på arbetsbänkarna och få skura hyllorna längst ner varenda år från råttpiss. Råttjävlar!!!!!! :rage: Nya labbet är råttsäkert, "ganska" inbrottssäkert, ska larmas och är gastätt så där ska väl råttjävlarna gå bet iallafall. :cool:
Haha råttor är smarta djur , nu kommer jag inte ihåg hur stort hål dom behövde för att komma in , men de var inte stort iallafall

Billigt? Du skojar?

Nya däck kostar mer än det smakar och som sagt var om dom förvaras rätt så förlängs hållbarheten.

Sedan tvättas dom med. Ökar också hållbarheten på däcken.

Det var kollegans idé, jag visste inte ens att han beställt visitkort! :D men det känns som att jag nog inte behöver oroa mig när provanställningen tar slut vid årsskiftet :heart fast jobb för första gången på läääääääääääänge :love:
Jag håller tummarna! Det låter verkligen lovande!

Men men, var och en är salig på sin tro. Vill vi andra betala för tjänsten så kan vi väl få göra det utan att du sitter och tycker att vi är kokobäng?
Jag håller med dig , de är rätt skönt att någon annan sliter med däcken på min bil . jag betalar ju hellre än att göra det själv sen säger jag alltid efter dra mina hjulbultar(lite gnällig får man vara)

Har jag sagt att andra är kokobäng? Jag försöker inte "omvända" någon om du trodde det. Folk får betala om dom vill. Det gör däremot inte jag eftersom det är enklare att byta själv i stället för att krångla iväg till en däckverkstad som troligen inte har öppet när jag är ledig eftersom jag jobbar kontorstid och är för snål för att betala för petitesser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 888
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..