Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nya däck kostar mer än det smakar och som sagt var om dom förvaras rätt så förlängs hållbarheten.

Sedan tvättas dom med. Ökar också hållbarheten på däcken.
Klart att hållbarheten förlängs på däck

jag som ser däck dag ut och dag in slipper tvätta mina egna :laugh: tycker det är skönt att bara lämna bilen och får det fixat till och med kollar mönsterdjupet så de är godkänt

25 grader i hallen, 19 i köket. Men köket är alltid ett köldhål, man vill inte vara där på vintern :p

(gissa alltså hur varmt det är där på morgonen innan vi har startat elden...)
Runt 11 grader?
Vi hade i alla fall det när vi vaknade på morgonen och elden slocknat i vedkaminen på morgonen.
Tack och lov för våran pelletskamin som blåser ut värme i alla rum utom ett.

Har jag sagt att andra är kokobäng? Jag försöker inte "omvända" någon om du trodde det. Folk får betala om dom vill. Det gör däremot inte jag eftersom det är enklare att byta själv i stället för att krångla iväg till en däckverkstad som troligen inte har öppet när jag är ledig eftersom jag jobbar kontorstid och är för snål för att betala för petitesser.
Du ifrågasätter gång på gång och använder uttryck som att du har god fysik, vilket insinuerar att vi som inte vill byta däck inte har det, tex. Varför inte bara släppa diskussionen utan fortsätta ifrågasättandet om du inte menar något med det?

Alltså jag är så jävla nöjd över min nya kappa!!! :love: (även om mamma tyckte att jag började röra mig i gränslandet för att tas för en "kulturtant" ;)

rod2_1.jpg

Runt 11 grader?
Vi hade i alla fall det när vi vaknade på morgonen och elden slocknat i vedkaminen på morgonen.
Tack och lov för våran pelletskamin som blåser ut värme i alla rum utom ett.

Huuu, nä jag tror att det är runt 13 i alla fall :D Vi har element med direktverkande el som i alla fall håller temperaturen uppe litegrann (men de står på 15 grader för det blir svindyrt annars).

Kanske. Men borde man inte märka det på annat sätt också förutom att kupén inte blir varm?

Den kan fastna i öppet läge och då blåser det kallt i kupén.

Andra alternativ är ispropp, för lite kylarvätska och luft i systemet.

Mer än så kan jag inte om bilar.

Jag håller med dig , de är rätt skönt att någon annan sliter med däcken på min bil . jag betalar ju hellre än att göra det själv sen säger jag alltid efter dra mina hjulbultar(lite gnällig får man vara)
Vi har ju bildemo här i stan som har ett sjukt fancy lager för däcken. Helautomatiserat så den enda hanteringen av dem är vid skiftet. Lagret plockar fram rätt däck och stoppar på en däckkärra som killarna kör fram. Logistikern här dreglar lite över det lagret :D

Har jag sagt att andra är kokobäng? Jag försöker inte "omvända" någon om du trodde det. Folk får betala om dom vill. Det gör däremot inte jag eftersom det är enklare att byta själv i stället för att krångla iväg till en däckverkstad som troligen inte har öppet när jag är ledig eftersom jag jobbar kontorstid och är för snål för att betala för petitesser.
petitesser? nej snarare rätt mönsterdjup och inte torrsprukna däck ökar säkerhet lite till samt att man får reda på att tänk på till våren att det är dags för två nya däck och dom kan se om bilen sliter snett på däcken !

Du ifrågasätter gång på gång och använder uttryck som att du har god fysik, vilket insinuerar att vi som inte vill byta däck inte har det, tex. Varför inte bara släppa diskussionen utan fortsätta ifrågasättandet om du inte menar något med det?
Tycker du att jag trampat någon på tårna? Jag säger ju bara varför jag gör som jag gör. Jag klipper gräset själv också.

petitesser? nej snarare rätt mönsterdjup och inte torrsprukna däck ökar säkerhet lite till samt att man får reda på att tänk på till våren att det är dags för två nya däck och dom kan se om bilen sliter snett på däcken !
Jag kan se sådant själv.

Vi har ju bildemo här i stan som har ett sjukt fancy lager för däcken. Helautomatiserat så den enda hanteringen av dem är vid skiftet. Lagret plockar fram rätt däck och stoppar på en däckkärra som killarna kör fram. Logistikern här dreglar lite över det lagret :D

Jag är trött på att se däck , helst nya dubbdäck för dom kan rivas om man springer in i sidan på däcket .

Men sen är det skönt med att mina ligger på däck hotell för man får ju mer än tvätt igentligen om man räknar mönsterdjup och om det kanske behövs en hjulinställning

Jag är trött på att se däck , helst nya dubbdäck för dom kan rivas om man springer in i sidan på däcket .

Men sen är det skönt med att mina ligger på däck hotell för man får ju mer än tvätt igentligen om man räknar mönsterdjup och om det kanske behövs en hjulinställning
Mitt förra jobb flyttade ett helt däcklager, i lastbil. Det tog några dagar... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 935
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..