Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 694
Status
Stängd för vidare inlägg.
Uh, vi pratar om en skrotbil, en Hyundai från 2001, så någon manual kan jag nog se mig om i månen. Men de kanske har har det online, måste kolla.

Haynes finns för betydligt äldre bilar än så ;)

Alla mina tre 98-or har handboken kvar :D

(Den ena har varit påställd sedan 98, ställde av igår, grät en skvätt. Men den behöver ny dieselpump och det tar lite tid att fixa.)

Ja jo, eftersom jag faktiskt fick mitt lån av min pappa kommer det att bli körskola och övningskörning för glatta (bokstavligt!) livet nu. Som tur är har jag en mack just runt hörnet, hoppas bara att de har personal så jag kan få hjälp med vinterhjul och glykol/olja.
Visst bor du i Bollnäs? Jag tog mitt körkort i Ljusdal, det är relativt enkelt där uppe jämfört med mälardalen :D

Visst bor du i Bollnäs? Jag tog mitt körkort i Ljusdal, det är relativt enkelt där uppe jämfört med mälardalen :D

Jo det stämmer, Bollnäs! Har inte suttit bakom en ratt på femton år men innan dess körde jag i princip varje dag (iofs vänstertraffik i Kenya). Ska nu skriva in mig på Drivers för en intensivkurs men behöver övningsköra som en galning också, måste bara hitta någon som jag kan göra det med. Körde faktiskt en sväng med A, läskigt första gången, kändes lite bättre igår. Hennes bil är läbbig, Saab som är känslig som sjutton jämfört med de bilar jag kört tidigare. Och större! Usch. Lyckades nästan köra i diket eftersom jag drar åt höger hela tiden utan att inse det. :angel:

Jo det stämmer, Bollnäs! Har inte suttit bakom en ratt på femton år men innan dess körde jag i princip varje dag (iofs vänstertraffik i Kenya). Ska nu skriva in mig på Drivers för en intensivkurs men behöver övningsköra som en galning också, måste bara hitta någon som jag kan göra det med. Körde faktiskt en sväng med A, läskigt första gången, kändes lite bättre igår. Hennes bil är läbbig, Saab som är känslig som sjutton jämfört med de bilar jag kört tidigare. Och större! Usch. Lyckades nästan köra i diket eftersom jag drar åt höger hela tiden utan att inse det. :angel:

Inte dissa Saab :mad: även om jag själv nog snart sitter i en Volvo :cry: :down:

Jag skottade trädäcket igår för fröken Fluffboll är en diva och det kom 15 cm till i natt :love: vi har över halvmetern här mellan Vänern och västkusten. Totally love it.
Och där kan ni behålla det,på andra sidan pölen kan jag fortfarande se gräsmattan sticka upp bitvis.

Nu gav grannen upp! Han byter däck på bilen :D
Jag väntar stotiskt på att den vita skiten ska försvinna igen.

När jag bytte hage på hästarna höll Annie på att bli påkörd. Det är tur att hon är så cool för bilisten skulle bara om, han strök längs sidan på henne med backspegeln :rage::nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 397
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 842
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 329
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 397
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka