Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 669
Status
Stängd för vidare inlägg.
A sov hela natten i egen säng! :up: Men hon väckte mig redan vid 8 :down: Jag låg och lyssnade klart på boken igår så jag somnade inte förrän framåt tvåtiden... När A dessutom sen än en gång blev informerad om att det är lördag idag så slog hon sig för pannan :banghead: och konstaterade att det var lite onödigt att vakna... :grin:

A sov hela natten i egen säng! :up: Men hon väckte mig redan vid 8 :down: Jag låg och lyssnade klart på boken igår så jag somnade inte förrän framåt tvåtiden... När A dessutom sen än en gång blev informerad om att det är lördag idag så slog hon sig för pannan :banghead: och konstaterade att det var lite onödigt att vakna... :grin:

:rofl:

Är det inte bättre att söka kontakt med berörd läkare, säga att man fått ändrad medicinering och vill ha ett besök för få info om varför?

@Linda8142
Jag behövde receptet för några v sen. Har inte tid att vänta flera månader på tid hos läkare. Han som skriver recepten nu jobbar inte ens på den mottagningen. Jag har ingen egen läkare. Det är kaos på mott. För lite personal.

Du menar att jag ska lösa mottagningens problem?
Nej, det tror jag inte att du kan. Men ditt problem: alltså att du fått ny medicinering utan att få veta varför. Du har ju inte ens träffat läkaren. Då skulle jag se till att få göra det för att få den nya ordinationen förklarad för mig. Det skulle kännas viktigare än att påpeka för patientnämnden/chefen/vemsom att doktorn gjort fel.

Jag behövde receptet för några v sen. Har inte tid att vänta flera månader på tid hos läkare. Han som skriver recepten nu jobbar inte ens på den mottagningen. Jag har ingen egen läkare. Det är kaos på mott. För lite personal.
Men då kanske han helt enkelt skrivit fel? Ännu viktigare att få den nya ordinationen förklarad.

Nej, det tror jag inte att du kan. Men ditt problem: alltså att du fått ny medicinering utan att få veta varför. Du har ju inte ens träffat läkaren. Då skulle jag se till att få göra det för att få den nya ordinationen förklarad för mig. Det skulle kännas viktigare än att påpeka för patientnämnden/chefen/vemsom att doktorn gjort fel.

Men då kanske han helt enkelt skrivit fel? Ännu viktigare att få den nya ordinationen förklarad.
Jag tror inte du förstår. Jag ringde mottagningen igår och pratade med en sekreterare eftersom jag begärt nytt recept två ggr utan att få ett. Sekreteraren läste i journalen och sa att läkaren, som tydligen inte ens jobbar på mottagningen, bytt ut min medicinering. Sen var hon tvungen att ta ett annat samtal och avbröt vårat.
Att träffa läkaren är inte så enkelt. Han jobbar inte på mottagningen så vitt jag vet. Skriver bara recept.
Bara att få tid hos uska tar 3 månader, det tog 6 månader att få ett första besök hos uska.
Det är inte första gången jag fått medicin utbytt utan att få veta det i förväg. Det är inte okej att ändra medicinering utan att resonera med patienten först. Nu har det hänt två ggr.
Patienten ska vara delaktig i behandlingens utformande, det har inte jag fått vara. Jag har mer än tillräckligt med anledning att klaga för chefen.

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 179
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 247
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 200
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka