Med det kaoset kan det vara bra att gå via patientföreningen äv flera anledningar och det är också att göra det tydligt för de som bestämmer över resurserna att det inte fungerar. Det låter som en ohållbar situation för alla inblandade. Beskriv tydligt hur det påverkar dig och din hälsa i anmälan.Jag tror inte du förstår. Jag ringde mottagningen igår och pratade med en sekreterare eftersom jag begärt nytt recept två ggr utan att få ett. Sekreteraren läste i journalen och sa att läkaren, som tydligen inte ens jobbar på mottagningen, bytt ut min medicinering. Sen var hon tvungen att ta ett annat samtal och avbröt vårat.
Att träffa läkaren är inte så enkelt. Han jobbar inte på mottagningen så vitt jag vet. Skriver bara recept.
Bara att få tid hos uska tar 3 månader, det tog 6 månader att få ett första besök hos uska.
Det är inte första gången jag fått medicin utbytt utan att få veta det i förväg. Det är inte okej att ändra medicinering utan att resonera med patienten först. Nu har det hänt två ggr.
Patienten ska vara delaktig i behandlingens utformande, det har inte jag fått vara. Jag har mer än tillräckligt med anledning att klaga för chefen.
Hoppas du kan få hjälp!