Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 687
Status
Stängd för vidare inlägg.
Trycker i mig ingefära, gurkmeja, svartpeppar och pressad citron "kittlar dödskönt i kistan" och bränner i halsen :eek::rofl:
Men så jävla trött på den här halvförkylningskänslamissären
Jag har börjat dricka ingefära/citron/honungs-vatten varje dag sen ca 2 veckor tillbaka, och *peppar-peppar* jag tycker att det fungerar :up:

Men varför i hela friden kastrerar man inte katterna då?

Det kostar pengar vettu. Jag har erbjudit mig att hjälpa till men icke då. Jag skulle lätt kunna betala för tre katters kastrering, kommer upp i det i veterinärräkningar varje år ändå eftersom det kommer hit vildkatter och spöar på mina när de ska till de löpande honorna.

Sitter i soffan, kikar på snöfallet och funderar lite lätt på om jag ska bylta på mig och göra nån nytta utomhus eller om jag ska ta mig en kopp te och fixa ute "sen"..
+1 på den, fast jag funderar fortfarande... :angel: EN kopp kaffe till går nog ner :angel::D

+1 på den, fast jag funderar fortfarande... :angel: EN kopp kaffe till går nog ner :angel::D
Jag tog min i kragen, bar in material och fixade
glasrumiide_zpse6txbn6y.jpg

Har ett rum som består mest av 2-glasfönster och är väl allmänt "sådär" isolerat i ffa golvet, så när kylan kommer krypande blir det som ett stort kylskåp som kyler ner hela nedervåningen = Smäller igen öppningen lite smidigt och fungerande, men eftersom jag är lite lat så skiter jag i att måla spånskivan, en spetsgardin döljer eländet lika bra :D

Så nu funderar jag istället på om jag ska ta en tekopp eller städa undan först och få bort bösset som blir när man håller på med gullfiber, sågar i spånskivor o dyl :angel:

Organiserat lite i köket och hällt över ponnyernas nya mineraler i hinkar. Vila lite då magen inte gillade bärandet, sedan tömma diskmaskinen och ladda om.

Tvättmaskinen snurrar snällt.

Har jobbat klart för idag. Min BS kommer idag. Ska nog prova ett nytt recept på kanelbullar
Ger BS ett försök till. Det verkar inte som min biståndshandläggare har ringt till Boendestöd kontoret...

Pratade med min stallägare igår om hur många roliga forumdiskussioner det kan bli av hennes upptåg :angel:

Vad sägs om:
" hjälp, stallägaren träffar och ringer min man medan jag är på jobb!"
Och:
"Min stallägare går runt och fiser i stallet!"

:D
Jag smiter ju upp till grannen när mannen i huset är långt borta på jobb och ungarna i skolan och jag kan vara där 3-4 timmar ibland. Gissa om det snackas på bygden. :laugh:

Har orkat rensa ut skit ur mina miljoner lådor i toaletten. Praktiskt då man kan göra det sittande på toastolen.

Sedan sparkade jag igång både disk och tvättmaskinen. Dock dubbelvikt pga magkramper men det gick och nu ligger jag i sängen och kollar på film.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 359
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 758
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 326
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 374
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka