Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 694
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hah! Jag var säker på att jag tappat bort min mobil, sprang omkring desperat och försökte hitta den alt komma på när jag kunde ha tappat den. Jag visste att jag laddat den på tåget och that's it. Tur i oturen har jag fortfarande en jobbmobil jag kunde ringa på. Och, hmm! Det visade sig att mobilen låg i kylen.

Jo, det var faktiskt logiskt! Jag fick med mig hem lammkotletter från min pappa och de la jag i kylen igår kväll. Mobilen måste ha glidit ner i påsen när jag stoppade in den i kylen. Men lättnaden när jag hörde signalen!!! :p

Yngsta sonen åkte till Las Palmas i morse. Inte ett dugg avundsjuk, absolut inte
"ja ä int bitter"

Jag är inte ett dugg förvånad att vi är nerringda nu för att man inte har planerat i tid att sätta på sina vinterhjul och det snöar

När jag gick över gräsmattan med hundarna så var det snö upp till stövelskaftets kant. Mätte med tumstock när jag kom in, mina stövlar är 37-38cm höga :p Det ska visst snöa fram till kvällen/natten här, så tja, vi lär väl ha en halvmeter snö imorgon...
inte här de ska töa och frysa inatt :cry:
ja älskar snö man blir lite piggare än de gråa trista man har annars

Har bestämt mig för att köpa fågelmat idag, så kan jag sätta ut det till alla vilda fåglar. Måste bara klura ut vad jag ska köpa och var jag ska mata fåglarna.. Funderar på en gigant-talgboll på stället där jag går in i skogen.

bud på de men sen älskar jag ju mitt jobb och kollegorna och blir tokig på skåningarna ännu bättre nu , de snöar ute kan ni byta däcken idag , nej !
Ja fy, jag bytte igår och är jäkligt glad för det. Hoppas innerligt att alla andra i Sthlm bytte igår som senast och att alla har vett nog att åtminstone hålla avstånden ordentligt när jag ska ut.

Ja fy, jag bytte igår och är jäkligt glad för det. Hoppas innerligt att alla andra i Sthlm bytte igår som senast och att alla har vett nog att åtminstone hålla avstånden ordentligt när jag ska ut.
Det verkar vara kaos i Stockholm... Jag har kompisar på FB som har suttit 3,5 h i bilkö, en annan hade åkt buss 2,5h och nu talade busschauffören att den skulle vända och köra hem passagerar igen för det gick inte att ta sig fram... :crazy: Här snöar det visserligen men det verkar lugnt på vägarna, folk har sänkt hastigheten och trafiken rullar på.

Det verkar vara kaos i Stockholm... Jag har kompisar på FB som har suttit 3,5 h i bilkö, en annan hade åkt buss 2,5h och nu talade busschauffören att den skulle vända och köra hem passagerar igen för det gick inte att ta sig fram... :crazy: Här snöar det visserligen men det verkar lugnt på vägarna, folk har sänkt hastigheten och trafiken rullar på.
Det är likadant för mig på instagram, ser flera som jag följer där som tja, inte kommer någonstans alls... Och jag borde snart rulla in mot stan, men får kanske lösa det på något annat vis. Har ingen(!) lust att sitta still i kö i flera timmar, hoppas på att det lugnar sig någon gång sedan och att jag kan åka då...

Blä.
Jag fick ge upp och gå hem från jobbet för att jag varken kunde prata ordentligt eller andas. Jag bara hostar. Trodde i desperat optimism att jag skulle blir bättre vartefter dagen gick men blev istället sämre. Natten var kaosartad eftersom jag vaknade av översvämning i näsan stup i ett. Har säkert snutit upp en halv toarulle.

Var ÄR det här? Jag är aldrig sjuk. Så det så.

Blä.
Jag fick ge upp och gå hem från jobbet för att jag varken kunde prata ordentligt eller andas. Jag bara hostar. Trodde i desperat optimism att jag skulle blir bättre vartefter dagen gick men blev istället sämre. Natten var kaosartad eftersom jag vaknade av översvämning i näsan stup i ett. Har säkert snutit upp en halv toarulle.

Var ÄR det här? Jag är aldrig sjuk. Så det så.

Men nu är du det! Bara att kapitulera! Krya på dig! :heart

Själv har jag halkat runt i typ en halvmeter modd för att köpa lussebullar. Helt kaos på gatorna i innerstan, i vanlig ordning funkar ingen snöröjning så man får liksom hoppa genom snöhögar och glida runt i modd. Att ta sig fram med barnvagn eller rullator är komplett omöjligt...

Men vad är det när galningen Trump blivit USAs president?
Jag och granntanten sitter och glor förfärat på nyheterna just nu :arghh:

Men nu är du det! Bara att kapitulera! Krya på dig! :heart

Själv har jag halkat runt i typ en halvmeter modd för att köpa lussebullar. Helt kaos på gatorna i innerstan, i vanlig ordning funkar ingen snöröjning så man får liksom hoppa genom snöhögar och glida runt i modd. Att ta sig fram med barnvagn eller rullator är komplett omöjligt...

Men vad är det när galningen Trump blivit USAs president?
Jag och granntanten sitter och glor förfärat på nyheterna just nu :arghh:

Snöröjningen jobbar dygnet runt men kan inte vara överallt samtidigt. Och även de fastnar vid olyckor när idioter kört utan omdöme.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 394
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 841
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 328
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 397
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka