Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
blanda inte in mig i deras körningar nog för att jag är skåning men jag kan köra bil fast det är snö
vad du är snällDu kan få den vi har här inga problem
inte här de ska töa och frysa inattNä
När jag gick över gräsmattan med hundarna så var det snö upp till stövelskaftets kant. Mätte med tumstock när jag kom in, mina stövlar är 37-38cm högaDet ska visst snöa fram till kvällen/natten här, så tja, vi lär väl ha en halvmeter snö imorgon...
Huh, flytta till något annat ställeinte här de ska töa och frysa inatt
ja älskar snö man blir lite piggare än de gråa trista man har annars
Nej men jag skoja kanske ! sen att resten av Skåne inte kan de kan ju inte jag hjälpa eller hur"Skåningar som inte kan köra bil i snö" behöver du ju inte ta åt dig av om du kan köra i snö eller hur? Då ingår du ju per automatik inte i den gruppen.
bud på de men sen älskar jag ju mitt jobb och kollegorna och blir tokig på skåningarna ännu bättre nu , de snöar ute kan ni byta däcken idag , nej !Huh, flytta till något annat ställe![]()
Ja fy, jag bytte igår och är jäkligt glad för det. Hoppas innerligt att alla andra i Sthlm bytte igår som senast och att alla har vett nog att åtminstone hålla avstånden ordentligt när jag ska ut.bud på de men sen älskar jag ju mitt jobb och kollegorna och blir tokig på skåningarna ännu bättre nu , de snöar ute kan ni byta däcken idag , nej !
Det verkar vara kaos i Stockholm... Jag har kompisar på FB som har suttit 3,5 h i bilkö, en annan hade åkt buss 2,5h och nu talade busschauffören att den skulle vända och köra hem passagerar igen för det gick inte att ta sig fram...Ja fy, jag bytte igår och är jäkligt glad för det. Hoppas innerligt att alla andra i Sthlm bytte igår som senast och att alla har vett nog att åtminstone hålla avstånden ordentligt när jag ska ut.
Det är likadant för mig på instagram, ser flera som jag följer där som tja, inte kommer någonstans alls... Och jag borde snart rulla in mot stan, men får kanske lösa det på något annat vis. Har ingen(!) lust att sitta still i kö i flera timmar, hoppas på att det lugnar sig någon gång sedan och att jag kan åka då...Det verkar vara kaos i Stockholm... Jag har kompisar på FB som har suttit 3,5 h i bilkö, en annan hade åkt buss 2,5h och nu talade busschauffören att den skulle vända och köra hem passagerar igen för det gick inte att ta sig fram...Här snöar det visserligen men det verkar lugnt på vägarna, folk har sänkt hastigheten och trafiken rullar på.
Åh herregud. En av mina vänner på fb nyss:
Starkt ögonblick när snubben på däckverkstaden förklarade att jag redan hade vinterdäck på.
![]()
Blä.
Jag fick ge upp och gå hem från jobbet för att jag varken kunde prata ordentligt eller andas. Jag bara hostar. Trodde i desperat optimism att jag skulle blir bättre vartefter dagen gick men blev istället sämre. Natten var kaosartad eftersom jag vaknade av översvämning i näsan stup i ett. Har säkert snutit upp en halv toarulle.
Var ÄR det här? Jag är aldrig sjuk. Så det så.
Men nu är du det! Bara att kapitulera! Krya på dig!
Själv har jag halkat runt i typ en halvmeter modd för att köpa lussebullar. Helt kaos på gatorna i innerstan, i vanlig ordning funkar ingen snöröjning så man får liksom hoppa genom snöhögar och glida runt i modd. Att ta sig fram med barnvagn eller rullator är komplett omöjligt...
Men vad är det när galningen Trump blivit USAs president?
Jag och granntanten sitter och glor förfärat på nyheterna just nu![]()