Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 694
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fundersam och lite irriterad nu, någon klok som har koll?
Var och handlade i kiosken och fick betala 3 kronor extra för "kortavgift" men har kvittot och det står mat på det.
vad gäller?
Får affärer ta betalt för man betalar med kort och får dem skriva det som vanlig vara i kvittot?

/hallonsaft som har god lust att kontakta skatteverket då den kiosken inte är min favorit på många vis skulle en koll få mig att le stort :devil::angel:
Nu har jag anmält till konsumentverket, egentligen en skitsak men lyckades få fram att et tydligen är lagbrott.
Rätt ska vara rätt :angel:
Jag kommer inte sätta min fot innanför dörren där igen!

Fundersam och lite irriterad nu, någon klok som har koll?
Var och handlade i kiosken och fick betala 3 kronor extra för "kortavgift" men har kvittot och det står mat på det.
vad gäller?
Får affärer ta betalt för man betalar med kort och får dem skriva det som vanlig vara i kvittot?

/hallonsaft som har god lust att kontakta skatteverket då den kiosken inte är min favorit på många vis skulle en koll få mig att le stort :devil::angel:
Vissa ställen tar betalt för kort om man handlar för en mindre summa då dom själva får betala för var gång någon använder kort men då brukar det alltid stå vid disken att kortavgift tas ut vid köp under 50:- eller något

Ok då får dom lägga på det på priset på varorna istället villket dom säkert gör för det är dyrt att ha med banker att göra och ändå dyrare med kontanter så det är inte konstigt att vissa ställen vägrar kontanter !
Man ska nog vara glad att man inte har egen butik, hur man än vänder sig har man ju rumpan bak.

Man ska nog vara glad att man inte har egen butik, hur man än vänder sig har man ju rumpan bak.
Jag vet jag och tanten hade butik förut och när bankerna vägrade kontanter och vi skulle anlita lomis skulle vi få betala 4000 + en avgift var gång man skickade kontanter och grundavgiften har höjts åtskilligt sedan vi la ner affären

Obs! Endast delvis kopierat mer info i länken om man vill fördjupa sig.
http://www.hallakonsument.se/pengar-och-ekonomi/bank-kort-och-betalningar/kortavgifter/

" När du betalar med kontokort eller kreditkort har inte företag rätt att ta ut avgifter för att du betalar med kort.

Det är inte tillåtet för ett företag att ta ut en avgift när du betalar med kontokort eller kreditkort som till exempel Visa-kort eller Mastercard. För att en administrationsavgift ska vara laglig måste den gälla för alla betalningssätt som företaget erbjuder, inte bara kortbetalning.

Företag får välja betalningssätt
Ett företag har rätt att välja vilka betalningssätt som de erbjuder dig som konsument. Företaget kan till exempel välja att du endast får betala med kontokort eller kreditkort när du handlar över ett visst belopp, till exempel 50 eller 100 kronor. "

:cry::cry::cry:

Var så glad för att smärtorna från nack musklerna äntligen försvunnit efter nästan två veckor.

Vaknade dock upp efter två timmars sömn och det är tillbaka så grymt på höger sidan att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det finns ingen position som lindrar utan det det strålar smärta ner från muskeln som går från nacke till axeln och ner genom hela armen :crazy:

Har tagit två ibuprofen och hoppas det lindras tillräckligt för att jag ska sluta ha så akut ont, sova går det nog inte att hoppas på :crazy: (snäppet bättre än när det hände på vänster sidan för då gjorde det så ont att jag höll på att börja kräkas).

Hur i helsike står folk med kronisk smärta ut?

Väntar på att risgrynsgröten ska tina så pass att jag kan få upp det på en tallrik, lyckades inte klippa bort metallgrejjen hur jag än försökte.
Hungrig ju vill ha mat nu! :o

:cry::cry::cry:

Var så glad för att smärtorna från nack musklerna äntligen försvunnit efter nästan två veckor.

Vaknade dock upp efter två timmars sömn och det är tillbaka så grymt på höger sidan att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det finns ingen position som lindrar utan det det strålar smärta ner från muskeln som går från nacke till axeln och ner genom hela armen :crazy:

Har tagit två ibuprofen och hoppas det lindras tillräckligt för att jag ska sluta ha så akut ont, sova går det nog inte att hoppas på :crazy: (snäppet bättre än när det hände på vänster sidan för då gjorde det så ont att jag höll på att börja kräkas).

Hur i helsike står folk med kronisk smärta ut?
Det funderar jag åxo på hur dom står ut men smärtan jag har är mer eller mindre hela tiden och det verkar som man vänjer sig om det inte är den allra värsta som knappt oxynormen tar livet av .Men som tur är har jag inte haft den på längen nu .Kanske sa lite för mycket nu:meh: och får äta upp det !
Så kändes det för mig när disken sprack jag hade så ont så jag kunnat klättra på väggarna och varken morfin i piller eller i spruta hjälpte ,Har du DB ?

@Inglorion vissa dagar visar man sig inte utan drar täcket över huvudet, stänger telefonen och gnisslar tänder bara typ.

Har du vetekudde du kan testa att lindra det med tillfälligt, hoppas du får sova.
Krya på dig!
Helt rätt när jag låg med sprucken disk så hade jag en typ av värmepadd på axeln och det dämpade smärtan rätt bra !

Det funderar jag åxo på hur dom står ut men smärtan jag har är mer eller mindre hela tiden och det verkar som man vänjer sig om det inte är den allra värsta som knappt oxynormen tar livet av .Men som tur är har jag inte haft den på längen nu .Kanske sa lite för mycket nu:meh: och får äta upp det !
Så kändes det för mig när disken sprack jag hade så ont så jag kunnat klättra på väggarna och varken morfin i piller eller i spruta hjälpte ,Har du DB ?

Ingen aning, det blev ju bättre förut men nu har ju smärtan flyttats till andra sidan? kan den göra det vid DB?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 397
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 842
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 329
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 397
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka