Utan TV har man inte problemet![]()
Ha ha rätt. Fast vårt tv utbud är skrämmande litet. När barnen är hemma kommer tv:n på för tv-spel, film mm men när de inte är hemma står de avstängda
Istället för att köpa fler borde jag slänga ut de vi har
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utan TV har man inte problemet![]()
Ni pratar inte med mat i munnen välVi har helt enkelt inte tv:n på när vi äter tillsammans, då pratar vi.
Vi har helt enkelt inte tv:n på när vi äter tillsammans, då pratar vi.
Det fungerar på lunchtid och när jag lagar mat på kvällen. Är jag inte hemma så äts det alltid i vardagsrummet. Nu med nytt hus och ordentligt kök vill jag att alla ska nyttja detta. Tänkte att tv i köket kan få dem att sitta där.
i öra huset blev det också en fredagkväll att vi åt i vardagsrummet tillsammans osv. Det sticker jag inte under stolen med men jag vill att vi flyttar ALL matkonsumtion från vardagsrummet till köket![]()
Då skulle jag nog inte lösa det med tv i köket, jag antar att en del av syftet är att ni ska umgås under måltiderna?
är din sambo med på det? Annars blir det nog svårt.
Hos oss äter man inte i soffan helt enkelt, annat än lite vin, nötter eller torkad frukt på kvällen.
Även BARNET har i sett att man sitter bättre vid köksbordet än i soffan om man ska äta.
Äh ni har det rätt mysigt ändåEhrm vi äter i sängen framför TVn
Vi flyttade ut sängen till vardagsrummet, slängde soffan och gjorde sovrummet till kontor.
Vi har "matplats" med stort bord men det fungerar snarare som "jag lägger det här så länge-plats" och kontoret har visserligen högvis med papper men används mer som garderob och tillfällig förvaring.
Vi ska bygga ut så vi har sovrum igen sen när V börjar ta hem kompisar
Och sätta in ett till fönster på kontoret tror jag. Vi får se. Men ny röjning och omorganisation behövs.
Äh ni har det rätt mysigt ändå
Speciellt när ni har kaminen nära sängen då.
Men vi som anpassar vår hastighet är kärringar/dåliga förare som inte kan hantera vädret vet du väl?![]()