Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 738
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar mig
Sol och 15 grader varmt
Hundar som kunde vara friska, pigga och inte åldras så fort
Hästar som som höll sig på mattan, friska, pigga och inte åldras så fort
Hovslagare som kommer i tid, är snälla med hästarna och skickliga i sitt yrke
Medmänniskor som är friska och som visar tolerans

Stor kram till er som behöver det!

Känner mig lite som en bitterfitta. Frågade vad karln skulle göra, och han skulle tydligen på bio med en eller två kompisar. Så jag skojade å fråga om han hade det så fett med pengar att han hade råd med bio (han får bara ut typ 5000 i lön den här månaden pga den långa sjukskrivningen och han inte fått pengar från FK än) och fick då till svar att han skulle ta av MINA biobiljetter till sig och kompisarna :eek::mad: Då blev jag lite krängd och sa att han gärna kunde ta en till sig själv, men inte till kompisarna... :cautious:

Hade dessutom bett honom skicka upp ett par biljetter till mig då jag glömt dom hos honom, men det har han glömt att göra :meh:

Känner mig lite som en bitterfitta. Frågade vad karln skulle göra, och han skulle tydligen på bio med en eller två kompisar. Så jag skojade å fråga om han hade det så fett med pengar att han hade råd med bio (han får bara ut typ 5000 i lön den här månaden pga den långa sjukskrivningen och han inte fått pengar från FK än) och fick då till svar att han skulle ta av MINA biobiljetter till sig och kompisarna :eek::mad: Då blev jag lite krängd och sa att han gärna kunde ta en till sig själv, men inte till kompisarna... :cautious:

Jag hade oxå blivit en bitterfitta :devil:

Jag önskar mig
Sol och 15 grader varmt
Hundar som kunde vara friska, pigga och inte åldras så fort
Hästar som som höll sig på mattan, friska, pigga och inte åldras så fort
Hovslagare som kommer i tid, är snälla med hästarna och skickliga i sitt yrke
Medmänniskor som är friska och som visar tolerans

Stor kram till er som behöver det!

+1 på allt :)

Hade dessutom bett honom skicka upp ett par biljetter till mig då jag glömt dom hos honom, men det har han glömt att göra :meh:

Det är inte ok någonstans. Visst, att han tar en till sig själv är väl ok men man frågar först ändå. Att ta till kompisarna finns inte på världskartan, de får f-n betala för sig själva.

Du har ju faktiskt inte så jäkla fett heller.

Det är inte ok någonstans. Visst, att han tar en till sig själv är väl ok men man frågar först ändå. Att ta till kompisarna finns inte på världskartan, de får f-n betala för sig själva.

Du har ju faktiskt inte så jäkla fett heller.
Nä men exakt! Det är liksom mina biocheckar som gör att jag kan gå på bio så ofta som jag kan och vill (ca 1-2 gånger i månaden) och är ihopsamlade genom undersökningar på nätet, som "belöning" när jag sålt för pandaklubben osv... Riktigt fräckt gjort *muttrar ännu* :mad:

Nä men exakt! Det är liksom mina biocheckar som gör att jag kan gå på bio så ofta som jag kan och vill (ca 1-2 gånger i månaden) och är ihopsamlade genom undersökningar på nätet, som "belöning" när jag sålt för pandaklubben osv... Riktigt fräckt gjort *muttrar ännu* :mad:

Jag hoppas han fattade så han inte tar några till sina kompisar!

Försökte mig på en promenad i alla fall, men vände när det började dugga och den ena gåstaven bestämde sig för att bli för kort... (de går att ställa in höjden på, den ena går däremot mindre bra att låsa på en viss höjd:cautious:)

Nu skiner solen igen så jag satt på balkongen och njöt lite :)

Försökte mig på en promenad i alla fall, men vände när det började dugga och den ena gåstaven bestämde sig för att bli för kort... (de går att ställa in höjden på, den ena går däremot mindre bra att låsa på en viss höjd:cautious:)

Nu skiner solen igen så jag satt på balkongen och njöt lite :)

Vädret är helt knasigt idag verkligen. Nu har det varit sol i några timmar så jag har fått lite gjort ute iaf.

Jag hade blivit förbannad.
Han kan väl också göra undersökningar och samla egna chekar som han kan använda i så fall?

Meh!! :eek:
Så jävla dålig stil. Han hade fått höra min exakta åsikt om det hela om det hade varit jag. Han hade inte kommit undan utan kompensation. Pffft!
:mad::banghead::mad::devil::rage:

Känns ju som en annan grej om NI skulle på bio och DU erbjöd dig att bjuda han.

Vet bara hur grinig jag var när jag fick tanka bilen eller betala hela hyran för att ex:et inte hade råd, men om någon kompis ville dra igång nått, då jäklar så tog han sig råd :rage: aka åkte 1-2 timmar bort och tillbaks med bilen som JAG tankat för MINA pengar....

Hemma efter bion, sjukt bra film! (Djungelboken) Nu väntar jag på att A ska levereras hem. En liten del av mig hoppas på att hon inte ska ha ätit middag så att jag slipper göra något till mig nu och kan köpa pizza till oss sen :angel:

Känns ju som en annan grej om NI skulle på bio och DU erbjöd dig att bjuda han.

Vet bara hur grinig jag var när jag fick tanka bilen eller betala hela hyran för att ex:et inte hade råd, men om någon kompis ville dra igång nått, då jäklar så tog han sig råd :rage: aka åkte 1-2 timmar bort och tillbaks med bilen som JAG tankat för MINA pengar....
Ja exakt! Vilket dessutom redan har hänt en vända... Att jag bjudit på bio alltså :p Han har dock inte bjudit tillbaka än..

Känner igen det där lite grann, konstigt att det finns pengar till vissa saker men inte till andra :rage::confused:

Äh, A är fortfarande inte hemma och nu hinna inte pizza med innan sovdags så det fick bli en skål ärtsoppa med smält ost i till mig :d

Livet har sakta återvänt idag..

Nu nästa fråga:
Är det 24 h man ska ha varit frisk innan man går till jobbet? 24 h från när man spydde sist eller hur räknar man :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
256
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 555
· Visningar
55 709
Senast: Ceta
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 669