Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 759
Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet har fortfarande inte levererats, och nu börjar det bli sovdags... Vill inte ringa och tjata heller, för de ses så sällan. Suck!

Tog lite paus från sömnaden för att äta glass och slå min far en signal :) Nu är pausen slut, men jag har egentligen inte lust att fortsätta sy det jag håller på med, tröttnat lite på svart tyg efter dom där 14 handtagskondomerna och 5 paren grytlappar :wtf: Jag vill sy nått i färg!

Kommit hem efter totalt 11 timmar borta på tävling med hundarna (restid inkluderat). Det har varit rejält april-väder, med både regn, hagel, snö och sol. Lär väl sova hela dagen imorgon, kroppen värker dessutom, men det känns bra att ha orkat komma iväg ändå.

Jag önskar mig
Sol och 15 grader varmt
Hundar som kunde vara friska, pigga och inte åldras så fort
Hästar som som höll sig på mattan, friska, pigga och inte åldras så fort
Hovslagare som kommer i tid, är snälla med hästarna och skickliga i sitt yrke
Medmänniskor som är friska och som visar tolerans

Stor kram till er som behöver det!
Är du jag?
Vi har iallafall exakt likadana listor och prioriteringar:heart

Nu har veterinären varit här.
Min prinsessa har förutom ett sår i hornhinnan nu även en inflammation i ögonkammaren. Blä.
Men såret såg bättre ut och jag fick beröm för att jag har upptäckt allt i god tid så vi kan rädda ögat.
Inte bara jag som är hästhypokondriker iallafall, alltid något:up:

Kommer bli en tuff natt.
Min "medicin" är slut, har därför nu väldigt ont i kroppen. Ska testa en annan kombination ikväll, bli spännade...eller något.

Nu har veterinären varit här.
Min prinsessa har förutom ett sår i hornhinnan nu även en inflammation i ögonkammaren. Blä.
Men såret såg bättre ut och jag fick beröm för att jag har upptäckt allt i god tid så vi kan rädda ögat.
Inte bara jag som är hästhypokondriker iallafall, alltid något:up:
Varför, varför är det alltid nått! Jäkligt gött att du uppmärksammade det i tid. Min lilla bruna har varit tjafsigt och jag har tänkt allt ifrån att jag är en skitdålig ryttare till att fan flugit i hästen. Bestämde mig för att ta en sväng till veterinären och hade en vild gissning från min magkänsla att det kunde vara bak knän som spökade. Jomenvist var det så. Fick också beröm för jag vågat lita på min känsla så det inte blivit något stort. Blistrade knäna och håller nu tummarna för att det ska bli bra.

Lång dag. Först stallfix på morgonen, hem och fixa barnet kalasfin, lämna barnet på kalas, tillbaka till stallet för en väldigt härlig konditionsträningsridtur på gammelponnyn, hem för att duscha, hämta barnet, till Malmö för att kolla på fotboll (tre poäng :banana: ), till Höör för att lämna dottern och sen tillbaka till Staffanstorp.
Har sen jag kom hem för en dryg timme sen hängt upp den nytvättade tvätten, satt igång ytterligare en maskin samt ätit sushi :d

Klockan ringer 02:30 imorn, så jag och lillan har intagit horisontalläge.
13092265_222739558093999_266159108_n.jpg

Natti tråden!

Begrundar folks behov av att stå och glo/ filma när en olycka händer. på eftermiddagen passerade jag t-centralen med resväskan och kattburen i högsta hugg. Upptäcker en propp längre fram alldeles vid spärrarna och tänker jahap en skock idioter som måste stå och prata vid spärrarna ( inte helt ovanligt förekommande), jag har delvis rätt. På marken ligger en man i kanske 50 års åldern mitt uppe i ett epileptiskt anfall och det är blod på golvet, folk runtom står och stirrar och filmar. Dåligt tänker jag och armbågar mig fram till spärren, jag är inte medicinskt utbildad, var full med packning och mannen omgavs av vimsiga trafikvärdar så jag behövde inte på platsen.

Ibland tycker jag människor är osmakliga, tänker du inte hjälpa till på platsen, lämna den och filma/ fotografera inte sjuka, skadade eller utsatta människor.

Over and out

Begrundar folks behov av att stå och glo/ filma när en olycka händer. på eftermiddagen passerade jag t-centralen med resväskan och kattburen i högsta hugg. Upptäcker en propp längre fram alldeles vid spärrarna och tänker jahap en skock idioter som måste stå och prata vid spärrarna ( inte helt ovanligt förekommande), jag har delvis rätt. På marken ligger en man i kanske 50 års åldern mitt uppe i ett epileptiskt anfall och det är blod på golvet, folk runtom står och stirrar och filmar. Dåligt tänker jag och armbågar mig fram till spärren, jag är inte medicinskt utbildad, var full med packning och mannen omgavs av vimsiga trafikvärdar så jag behövde inte på platsen.

Ibland tycker jag människor är osmakliga, tänker du inte hjälpa till på platsen, lämna den och filma/ fotografera inte sjuka, skadade eller utsatta människor.

Over and out
Jävla människor! Hoppas det gick bra för mannen

Måste gå och lägga mig. Första arbetsdagen sedan onsdag eftermiddag när jag gick hem.
Problemet är bara att mina luftrör låter så mycket att det är svårt att somna. De kvittrar liksom och piper.

Har bokat lunchdejt med avkomman imorgon (det är ju lönedag!) för att ha något extra att se framemot och för att jag verkligen inte orkat laga mat idag. Åt middag på tre knackkorvar fisvärmda i micron (måste vara en absolut bottennotering för födointag antar jag.....)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 859
· Visningar
64 991
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 748