Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 769
Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians Fy dig, nu sitter jag och läser och fnissar, flinar och är frågande.
Ska det sluta med att jag faller offer och skriver ett inlägg? njaa, kanske får kännas okej med att glla en del får se om jag sviker mig själv nu risken finns.
Fyyy dig ;):p:rofl:

*spank me, spank me* :sneaky:

Du kan ju kolla upp kommentarerna i social media på L ny fallossy... EH, partisymbol för att komma i rätt stämning ;) :rofl:

Har lunch på jobbet. Vilken tur jag inte tittade förra veckan var jag skulle vara så jag slapp ha ångest i helgen över provtagning. Men men går hyfsat iaf.

Härlig blå himmel och sol när jag vaknade! Nu driver det upp moln men jag börjar jobba strax så det kan jag stå ut med.

Hoppas verkligen jag kan få hjälp av denna läkare nu.
Annars måste jag jobba inom skolvärlden och jag fixar verkligen inte det.

Dags att skriva lite hemtenta. Har hittills ägnat dagen åt utsläpp, ridning av pigg gammelponny, utflykt för att rida en annan ponny tillsammans med en kompis och sen telefonsamtal med mamma.
Har dessutom bokat tandläkare för barnet och frisör åt mig själv. Bör nog äta något också. Är väldigt hungrig.

Min gamla telefon autocorrectade kul till kuk allt som oftast. Blev mindre bra när jag smsade med en eventuell chef och skrev att jag gärna var med på ett evenmang som han höll i och att jag absolut hoppades på att få kuk då. Skulle ju självklart stå kul... :rofl::angel::arghh:

Trött, trött, trött och ont i kroppen. Och inte är det nån värme ute heller. Inte för att jag gillar sommarens 25+ (20-25 är mer min stil) men vårens värme gillar jag.

Min gamla telefon autocorrectade kul till kuk allt som oftast. Blev mindre bra när jag smsade med en eventuell chef och skrev att jag gärna var med på ett evenmang som han höll i och att jag absolut hoppades på att få kuk då. Skulle ju självklart stå kul... :rofl::angel::arghh:

Nå, blev det något jobb? :rofl:

Ungdomen i dag är visst lite mer rakt på "sak", annat var det då dinosaurien var ung, smyg tittade på Sköna Söndag och dylika program och rodnade stort varje gång man blev påkommen eller de visade "vägledande" filmer och bilder:o

Hmm låter knepigt på fönsterblecket, hoppas det inte har börjat regna för det vore ju ganska onödigt nu när många snart slutar jobbet för dagen vid den här tiden ungefär.
Givetvis tycker jag intt att alla som arbetar utanför kontorstid ska behöva få allt såklart.
Jag måste smita ut på balkongen och kolla tar en cigg med, någon som gör sällskap?

Fixat stallet, tagit emot min nya gräsklippare som levererades idag (det snöade), pysslat om hästen, hämtat hö och beställt en ny tvättmaskin (den Electrolux jag har suger). Nu lite vila innan det blir ett bad och mat innan mer vila ;)

Uäck. Min hjärna är insvept i fetvadd och snor. Det vill inte ge sig. Nu har jag ont mellan ögonen också. Och andningen är intressant. Det kvittrar och piper i bröstet så att jag har svårt att sova pga ljudet.

Sov hela dagen igår och trodde som sann optimist att jag skulle förvandlas från ett hostande vrak till kärnfrisk över natten. Men det funkade inte :meh:

Inte blev det bättre av morgonens rivstart. Har tagit ledigt för att åka på ett riksårsmöte och skulle bli upphämtad 9.30. Kl 8.30 hojtade det nerifrån farstun. Min skjuts hade tagit fel på en timme och min fina planering att jag skulle hålla utkik och snabbt kila ut när hon kom - den gick om intet. Jag hade inte ens trosor på mig och mitt hus är en smärre disaster.
Få saker triggar mina skamkänslor så som att få hem folk om det inte är städat. Nu är det långt beyond ostädat, det är rena mörkret. Köksbordet går inte att se eftersom det är fullt av flera veckors post. diskbänken full av diverse och vardagsrummet ett kaos.

Blä.

Kan trösta dig med att det ser lika illa ut hemma hos mig just nu, skulle dö av skam om någon kom hit!

Jag orkar bara inte städa hemma, känns som att städar tillräckligt på jobbet :cautious:

I gar och idag har jag spenderat dagen med hasten. Mitt :heart ... Michico. Han var sa oerhort glad att se mig. Han gnaggade och sprang fram till mig, tryckte sig mot mig och gosade som skjutton. (inte alls likt herrn som normalt har ett humor som en pissmyra) Sedan kom hovslagaren da fick jag nagra blang under lugg ... men "no big deal". Da friserade jag honom, vilket resulterade i tatt hopknipna lappar och allmant sur min.
Nar det var klart hamtade jag sadelfilten ... vid det laget var han sa sur att han skar tander sa det gnisslade i hela stallet och folk kom och fragade vad det var. :rofl: Han var surare an attika nar jag red i arenan och skuttade som en killing nyutslappt pa gronbete, och varje gang jag inte satt i perfect balans (han ar kinking den lille rackaren) sa startade han om med sitt skuttande igen.
Jag har inte sett den har sidan av honom sedan han kom upp hit sa mager och elandig sa det ar underbart att ha sin hast tillbaka. Grinig och frustrerande och allt ... men han ar min alskling precis som han ar.:love:

26026968973_12e1b63abf_k.jpg
Wow vilken skillnad!! Han har återhämtat sig bra.

Nog fasen känns det att man lever efter denna helg.

Duktiga gubbar dock som skötte sig exemplariskt och spelade bra! Tyvärr blev vi bara 4 i våran serie men dom spelade som gudar!

Var så trött när klockan ringde kl 6 att jag ställde om den till 6.30 och hoppade över frukosten hemma. Tog en shake på jobbet istället :p

Jag har ont överallt nu men någongång lär ju kroppen vänja sig vid att arbeta igen :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 147
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok