Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 812
Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker påskmust, vaggar yngsta sonen i babysitter (vi tränar på att man kan somna där även om mamma är hemma ;) och ska snart repetera matematik A. Boken är 11 år gammal men i det stora hela så stämmer ju ändå matten mot numera matematik 1. Behöver nämligen höja min mattedel på högskoleprovet :meh:

Hungrig och trött. Fryser gör jag också. Har iaf skickat iväg ett nyhetsbrev + gjort en helgkampanj. Behöver sy lite, både kläder som ska ges bort men även till butiken. Men har egentligen inte ork just nu... :down:

Borde sätta igång med matten, vi har bara räknepass på lektionen idag, men om jag ska dit så måste jag åka om 25 minuter = en timme innan lektionen börjar och sen vänta på bussen hem så skulle ta lika lång tid att ta sig dit, MINST som att sitta på lektionen och det känns lite ovärt!

Irriterat mig runt med dammsugaren. Jag må ha en alldeles för dyr dammsugare, en ProAqua, men fan så mycket lättare det är att dammsuga med den än en vanlig dammsugare trots det är en bättre Electrolux! Dammsugarhelvvetet fastnar ju i varenda jäkla matta, i golvet, har kort slang och kort sladd :rage:

Rastar hjärnan lite med att plocka i diskmaskinen och prata med syrran. Våran kära mor har gjort en lista på vad hon anses behövs göras i sommarstugan, av nästan 50 punkter så anser jag att det finns relevans för max 5, varav kanske 1-2 är sånt som måste fixas i år... Men det som är bra är att syrran med familj kommer nästa helg så vi kan åka och titta! :D

Ska hem till min andra familj (min barmdomsvän + hennes mamma) idag och äta tacos och äta god cheesecake. Jag är i övrigt annars inte så jätteförtjust i just cheesecake men den vännens mamma gör är.. en orgasm för smaklökarna.

Fick ett samtal av ena syrran förut som frågade vad jag skulle göra idag för hon hade ett kaos hemma. Köket är på "framsidan" i huset och i rummet bakom är tvättrummet (samt alla deras kläder då de förvarar de i en garderob där) och de behövde göra ett hål i skorstenen för ett bättre sug i fläkten i köket. Skorstenen är något som de aldrig använder. Kom dit en arbetare idag och borrade ett större hål i skorstenen och det rann ut typ 40 år gammal aska. Minst 10 cm lager på golvet, hela rummet är täckt av aska mer eller mindre. Inte så kul direkt så nu när barnen kommer hem från skolan kommer de få hjälpa till att skyffla ut massa aska.

Har åter igen fått tillbaka min tvättmaskin så nu har jag en maskin tvätt i. Välbehövligt. Är även hästvakt nu till helgen och utöver det ska jag fira min kusin. Fullt upp alltså.

@astronaut Stackars din syster! Här gjordes ett hål där det kanske kom ut 1 hink sot (i hinken)och själva hålet var inplastat,ändå hade jag ett sotlager i hela köket som inte syntes förrän man drog med en trasa över bänkar,möbler mm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 48 49 50
Svar
987
· Visningar
28 793
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 881
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka